Gå til innhold

diagnose cervikogen hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest solifer

Jeg har hvert plaget med ensidig hodepine i mange år.

Smertene starter i nakkefestet. Jeg var hos lege han lammet en nerve bak i nakken da forsvant smertene straks. Legen har henvist meg til nevrolog. Hva kan gjøres med denne formen for smerter. Legen min skal prøve å lamme nerven med et lang tids virkende bedøvelsemiddel.Er det store sjanser for å få hjelp til å bli smertefri ?

EVT hvordan ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29298-diagnose-cervikogen-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

En mulig årsak til cervicogen hodepine er klem på en nerve i bakhodet. Dersom man lammer denne nerve ved å infiltrere bedøvelsesmiddel, vil smerten i så fall bli borte. Denne teknikk kan eventuelt gjentas som behandling, og det er også mulig å gjøre et mindre operativt inngrep der man "frilegger" denne nerve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...