Gå til innhold

En ENDA verre buss-gåte....


morsan

Anbefalte innlegg

AveM/AneM hadde i går en matteoppgave vedrørende barn og katter på en buss.

Her kommer en enda mer viren gåte til dere (ikke matte!):

På en buss er det 48 sitteplasser. Alle seter er fulle. En gruppe småbarn fra en barnehage er også med, og 2 dobbeltseter deles av tre barn, pluss at to ansatte har hvert sitt barn på fanget.

I midtgangen står en barnevogn med barn oppi, moren sitter på klappsetet (medregnet i de 48 sitteplassene). Videre står det 10 personer til i midtgangen, samt to ungdommer som sitter oppå 'motorkassa'.

Alle passasjerene ombord har kledd seg med tanke på at det tross alt er desember, og derfor per definisjon vinter, selv om det er ca 1-2 plussgrader ute. Alle har derfor kåpe eller ulljakke eller boblejakke på. Barna har parkdress. Alle har dessuten vintersko på seg.

Foran sitter sjåføren, i kun skjorteermene som er brettet opp til albuen.

Her kommer gåta:

Hvorfor i all verden er innetemperaturen i bussen tilpasset at det skal være gjennomførbart for sjåføren å bare være i skjorta???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

He he. Ble svett bare av å lese om den fullstappa bussen ;)

Ja, og bare tenkt hvor svett du hadde vært dersom du _var_ på bussen! ;-)

Og dessuten: Nå i disse julegaveinnkjøpstider synes jeg godt at temperaturen inne i butikkene kan være litt tilpasset kunder med støvletter og kåpe. De ansatte kan godt ha på seg mer enn en kortermet ultratynn topp....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ofte lurt på det samme.

Ja, og som nevnt til AneM er det ikke noe særlig bedre inne i butikkene. Jeg pørver ta dette i mente når jeg skal shoppe julegaver, og være ekstra tynnkledt den dagen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og bare tenkt hvor svett du hadde vært dersom du _var_ på bussen! ;-)

Og dessuten: Nå i disse julegaveinnkjøpstider synes jeg godt at temperaturen inne i butikkene kan være litt tilpasset kunder med støvletter og kåpe. De ansatte kan godt ha på seg mer enn en kortermet ultratynn topp....;-)

''Og dessuten: Nå i disse julegaveinnkjøpstider synes jeg godt at temperaturen inne i butikkene kan være litt tilpasset kunder med støvletter og kåpe. De ansatte kan godt ha på seg mer enn en kortermet ultratynn topp....;-)''

Man skulle kunne løpe rundt i bikini i disse juletider. Det er jo altfor varmt, svetten renner og.... huff a meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, og bare tenkt hvor svett du hadde vært dersom du _var_ på bussen! ;-)

Og dessuten: Nå i disse julegaveinnkjøpstider synes jeg godt at temperaturen inne i butikkene kan være litt tilpasset kunder med støvletter og kåpe. De ansatte kan godt ha på seg mer enn en kortermet ultratynn topp....;-)

Jeg måtte sjekke temperaturen her inne siden jeg begynte å svette sånn. Føler meg nesten litt uvel også. Det er kanskje ikke rart siden det er 27,5 grader her. *Svett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte sjekke temperaturen her inne siden jeg begynte å svette sånn. Føler meg nesten litt uvel også. Det er kanskje ikke rart siden det er 27,5 grader her. *Svett*

Oi - det var altfor varmt for meg! Jeg vil ikke ha sånn voldsomt høy innetemperatur.

Og på min jobb ville det vært altfor kaldt å bare sitte i en tynn bluse - alle har innejakke på;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og dessuten: Nå i disse julegaveinnkjøpstider synes jeg godt at temperaturen inne i butikkene kan være litt tilpasset kunder med støvletter og kåpe. De ansatte kan godt ha på seg mer enn en kortermet ultratynn topp....;-)''

Man skulle kunne løpe rundt i bikini i disse juletider. Det er jo altfor varmt, svetten renner og.... huff a meg :)

*he he* ja, du sier noe.

Jeg har forresten også sett for meg følgende nye konsept hvis man skal farte rundt på et stort shoppingsenter og prøve klær: Man har private og avlåste garderober, der man kan henge av seg alle klærne og iføre seg morgenkåpe og slippers før man tusler rundt fra butikk til butikk og prøver/kjøper klær.

Særlig om vinteren kan man bli nokså varm i toppen av å prøve klær i ymse butikker....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei guri! Er det selvopplevd?

*s* JA! Dog med litt "omskriving med 'to do' " når det gjelder beskrivelsen av alle folkene osv. ;-)

men, ja, dette er ikke et uvanlig fenomen om vinteren, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s* JA! Dog med litt "omskriving med 'to do' " når det gjelder beskrivelsen av alle folkene osv. ;-)

men, ja, dette er ikke et uvanlig fenomen om vinteren, dessverre...

På pendlerbussen min er det nokså varmt, ja, men der sitter jeg jo så lenge at det er normalt å ta av seg jakka. På bybussen er det derimot himla kaldt, tror de bussene er gamle og glisne. Bedre det enn det motsatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* ja, du sier noe.

Jeg har forresten også sett for meg følgende nye konsept hvis man skal farte rundt på et stort shoppingsenter og prøve klær: Man har private og avlåste garderober, der man kan henge av seg alle klærne og iføre seg morgenkåpe og slippers før man tusler rundt fra butikk til butikk og prøver/kjøper klær.

Særlig om vinteren kan man bli nokså varm i toppen av å prøve klær i ymse butikker....;-)

''Jeg har forresten også sett for meg følgende nye konsept hvis man skal farte rundt på et stort shoppingsenter og prøve klær: Man har private og avlåste garderober, der man kan henge av seg alle klærne og iføre seg morgenkåpe og slippers før man tusler rundt fra butikk til butikk og prøver/kjøper klær''

den var ikke dum :) Jeg har sett folk komme i pelskåper på handlesenter, og da må jeg bare le... Det er vel ikke såå viktig at folk får sett at du har pels liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har forresten også sett for meg følgende nye konsept hvis man skal farte rundt på et stort shoppingsenter og prøve klær: Man har private og avlåste garderober, der man kan henge av seg alle klærne og iføre seg morgenkåpe og slippers før man tusler rundt fra butikk til butikk og prøver/kjøper klær''

den var ikke dum :) Jeg har sett folk komme i pelskåper på handlesenter, og da må jeg bare le... Det er vel ikke såå viktig at folk får sett at du har pels liksom :)

''Det er vel ikke såå viktig at folk får sett at du har pels liksom :)''

For disse er det sikkert nettopp såå viktig;-)

Pels er jo litt spes, da, men verre enn dem som stæsjer seg litt for mye opp synes jeg det er med dem som synes det er helt OK å ta en handletur el lign i en slaskete joggebukse med skikkelig 'knær' i;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...