Gå til innhold

Tolvon mot søvnproblemer - erfaringer?


Mikkaela_rev

Anbefalte innlegg

Jeg har søvnproblemer, og legen foreslo Tolvon (10 mg på kveldstid). Håper på feedback fra noen som har erfaring med dette medikamentet, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har prøvd ut akkurat samme medisin mot søvnproblemer. Tolvon 10 mg.

De virker ganske bra til å begynne med, man for sovet godt, og sovet ut.

Det dumme er at man blir så fort immun mot dem. Det ble hvertfall jeg. Bare etter noen dager måtte jeg øke til 20 mg, så til 30 mg osv. Til slutt endte det med at jeg ble liggende lys våken på 100 mg. Og det MEGET kort tid etter at jeg startet med 10 mg. Så da slutta jeg å ta de fast. Brukte dem sporadisk etter det (heldigvis synker toleransen raskt igjen). Tok dem bare hvis jeg visste jeg ikke fikk sove, eller når jeg var nødt til å få nok søvn før dagen etter. Men det dumme med Tolvon, er jo at det tar tid før de virker (bortsett fra de første gangene, da virker de ganske fort), og virkningen henger lenge i, noe som kan være upraktisk enkelte ganger. Hvertfall hvis en vil se om man klarer å sovne på egenhånd først, og vente med å ta noe for å sovne til etter at en naturlig innsovning er uteblitt.

Så for min del gikk jeg tilbake til Stilnoct mot søvnproblemer.

Og det tar faktisk mye lenger tid å bli immun mot Stilnoct enn det gjør mot Tolvon for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

En av bivirkningene med Tolvon er økt appetitt! Jeg var undervektig og fikk Tolvon får å øke matlysten, det gjorde den, jeg la på meg 20 kg på ett år! I tillegg sov jeg godt...;) Tok 3 * 3o mg to-tre timer før leggetid!

Så om du _ikke_ er overvektig fra før, kan jeg anbefale deg å prøve Tolvon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bivirkningene med Tolvon er økt appetitt! Jeg var undervektig og fikk Tolvon får å øke matlysten, det gjorde den, jeg la på meg 20 kg på ett år! I tillegg sov jeg godt...;) Tok 3 * 3o mg to-tre timer før leggetid!

Så om du _ikke_ er overvektig fra før, kan jeg anbefale deg å prøve Tolvon ;)

Takk for svar! Er ikke overvektig, men har ikke spesielt lyst til å legge på meg heller ;-) Samtidig er det snakk om 10 mg, så da burde det vel ikke ha så mye å si kanskje.

Skal gi det et forsøk, så får jeg heller droppe det om jeg skulle bli kakemonster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har prøvd ut akkurat samme medisin mot søvnproblemer. Tolvon 10 mg.

De virker ganske bra til å begynne med, man for sovet godt, og sovet ut.

Det dumme er at man blir så fort immun mot dem. Det ble hvertfall jeg. Bare etter noen dager måtte jeg øke til 20 mg, så til 30 mg osv. Til slutt endte det med at jeg ble liggende lys våken på 100 mg. Og det MEGET kort tid etter at jeg startet med 10 mg. Så da slutta jeg å ta de fast. Brukte dem sporadisk etter det (heldigvis synker toleransen raskt igjen). Tok dem bare hvis jeg visste jeg ikke fikk sove, eller når jeg var nødt til å få nok søvn før dagen etter. Men det dumme med Tolvon, er jo at det tar tid før de virker (bortsett fra de første gangene, da virker de ganske fort), og virkningen henger lenge i, noe som kan være upraktisk enkelte ganger. Hvertfall hvis en vil se om man klarer å sovne på egenhånd først, og vente med å ta noe for å sovne til etter at en naturlig innsovning er uteblitt.

Så for min del gikk jeg tilbake til Stilnoct mot søvnproblemer.

Og det tar faktisk mye lenger tid å bli immun mot Stilnoct enn det gjør mot Tolvon for min del.

Jeg har bestemt meg for å prøve, men skal være obs på det du skriver. Hvis virkningen dabber av skal jeg heller kutte dem ut.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...