Gjest keira Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan noen tipse meg om musikk som er lindrende? Rett og slett musikk som du opplever som trøstende, som gir deg fred og ro i sjelen når du virkelig trenger det i sene kveldstimer. Jeg kunne virkelig trenge noen tips. I disse tider kan det forsåvidt være julemusikk også. Ja det kan være bøker også forsåvidt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg hører masse på Bjørn Eidsvåg. Flotte tekster og nydelig musikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest keira Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg hører masse på Bjørn Eidsvåg. Flotte tekster og nydelig musikk. Ja han forbinder jeg med min ungdom. Kanskje jeg får grave frem igjen musikken hans. (Ps! Siden jeg nå er anonym her inne. For nesten 20 år siden(hjelp hvor tiden går) skulle jeg kore for han på et program på tv. Men ble forkjølet... Så sånn gikk det. Men det er jo litt morsomt å tenke på da.) Takk for tips. Vh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
syrin22 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det som uten sammenligning gir meg mest fred og ro i sjelen, er når jeg setter på en plate med gregoriansk sang. Bare prøv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest merian/johannesurt Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Klassisk musikk f eks Mozart! Det finnes også s.k mediterende musikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Faurés Requiem, Elgars cellokonsert og Mendehlsons fiolinkonsert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Her kommer to forslag: Tord Gustavsen Trio - "The Ground" Og Anders Rogg (han fra Tramteateret) "Lyden av Lys" (og det er virkelig lyden av lys!) Utgangspunktet for det prosjektet var musikk for alvorlig syke og døende. Begge er instrumental iinspillinger og veldig rolige, som en slags massasje av sjelen. Ps! Du må nok leite endel (eller bestille) for å få tak i sistnevnte (det måtte eg) da den ble utgitt i 2001. Men kommer du over de, så _ikkje_ nøl! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Faurés Requiem, Elgars cellokonsert og Mendehlsons fiolinkonsert. Aha...En kjenner, ser eg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja han forbinder jeg med min ungdom. Kanskje jeg får grave frem igjen musikken hans. (Ps! Siden jeg nå er anonym her inne. For nesten 20 år siden(hjelp hvor tiden går) skulle jeg kore for han på et program på tv. Men ble forkjølet... Så sånn gikk det. Men det er jo litt morsomt å tenke på da.) Takk for tips. Vh Ja, han har laget mye fint. I tillegg til å grave fram gamle plater, bør du få tak i de siste platene hans også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, han har laget mye fint. I tillegg til å grave fram gamle plater, bør du få tak i de siste platene hans også Du og? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, han har laget mye fint. I tillegg til å grave fram gamle plater, bør du få tak i de siste platene hans også Hehe, beklager, den skulle til Geir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Aha...En kjenner, ser eg! :-) Du og? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du og? Nei, vil ikkje kalle meg en kjenner innen klassisk musikk, men foruten jazz & folkemusikk så er det klassisk/opera som har lagt mitt hjerte nærmest de siste 7-8 åra. Før var det Rock`n Roll for alle penga! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøfnugget Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg lytter på Diana Krall bl.a når jeg skal ha litt fred i sjela. Evt Billie Holliday o.l. Ellers er klassisk musikk godt å høre på, når det ikke er altfor dramatisk. Også har jeg en "low pulse" - CD. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 mange gode forslag under her har bestandig på rolig musikk om kvelden/natten og nå for tiden er det Arvo Pärt "Da pacem" og Sigur Rós "Takk..." "Boken for blå dager" av Bradley Trevor Greive 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest keira Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nå har jeg en lang liste å sjekke ut:o) Så nå skal det bli ro i heimen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.