Gå til innhold

musikk/bøker som lindrer, gir fred og ro.

Gjest keira

Anbefalte innlegg

Kan noen tipse meg om musikk som er lindrende? Rett og slett musikk som du opplever som trøstende, som gir deg fred og ro i sjelen når du virkelig trenger det i sene kveldstimer. Jeg kunne virkelig trenge noen tips. I disse tider kan det forsåvidt være julemusikk også.

Ja det kan være bøker også forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører masse på Bjørn Eidsvåg. Flotte tekster og nydelig musikk.

Ja han forbinder jeg med min ungdom. Kanskje jeg får grave frem igjen musikken hans.

(Ps! Siden jeg nå er anonym her inne. For nesten 20 år siden(hjelp hvor tiden går) skulle jeg kore for han på et program på tv. Men ble forkjølet...

Så sånn gikk det. Men det er jo litt morsomt å tenke på da.)

Takk for tips.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer to forslag: Tord Gustavsen Trio - "The Ground"

Og Anders Rogg (han fra Tramteateret) "Lyden av Lys" (og det er virkelig lyden av lys!)

Utgangspunktet for det prosjektet var musikk for alvorlig syke og døende.

Begge er instrumental iinspillinger og veldig rolige, som en slags massasje av sjelen.

Ps! Du må nok leite endel (eller bestille) for å få tak i sistnevnte (det måtte eg) da den ble utgitt i 2001.

Men kommer du over de, så _ikkje_ nøl!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han forbinder jeg med min ungdom. Kanskje jeg får grave frem igjen musikken hans.

(Ps! Siden jeg nå er anonym her inne. For nesten 20 år siden(hjelp hvor tiden går) skulle jeg kore for han på et program på tv. Men ble forkjølet...

Så sånn gikk det. Men det er jo litt morsomt å tenke på da.)

Takk for tips.

Vh

Ja, han har laget mye fint. I tillegg til å grave fram gamle plater, bør du få tak i de siste platene hans også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har laget mye fint. I tillegg til å grave fram gamle plater, bør du få tak i de siste platene hans også :)

Hehe, beklager, den skulle til Geir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og? :)

Nei, vil ikkje kalle meg en kjenner innen klassisk musikk, men foruten jazz & folkemusikk så er det klassisk/opera som har lagt mitt hjerte nærmest de siste 7-8 åra.

Før var det Rock`n Roll for alle penga! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøfnugget

Jeg lytter på Diana Krall bl.a når jeg skal ha litt fred i sjela. Evt Billie Holliday o.l. Ellers er klassisk musikk godt å høre på, når det ikke er altfor dramatisk. Også har jeg en "low pulse" - CD. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode forslag under her

har bestandig på rolig musikk om kvelden/natten og nå for tiden er det Arvo Pärt "Da pacem" og Sigur Rós "Takk..."

"Boken for blå dager" av Bradley Trevor Greive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...