Gå til innhold

Cerazette -Glemte en pille.. Når teste? -

Petal

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker Cerazette, hvor en av "bivirkningene" er at en viss prosent av brukerne helt miser menstruasjonen. Og jeg er en av de "heldige" (?). Alle pillene på brettet er helt like med samme dose. Siden jeg ikke har menstruasjon så lenge jeg går på dem, kan ikke uteblitt menstruasjon hjelpe meg som et tegn på graviditet. Jeg glemte å ta en pille (Pille åtte eller ni på brettet) for ca 9 dager siden og lurer på når jeg kan teste meg? Er det slik at når en ikke lenger får menstruasjonen så beholder kroppe likevel samme rytme mht menstruasjonssyklus slik at jeg må vente til slutten av et brett før jeg tester meg? Eller blir alt endret? Og hvilke piller på brettet er det viktigst at man ikke glemmer? Når sånn ca er eggløsningen? Var hos legen i forgårs angående noe annet og spurte bare generelt hvordan man kan vite om man er gravid når man ikke har mensen. Hun sa det er helt umulig å vite.. Glemte å spørre henne om de andre spørsmålene jeg har skrevet her nå. På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. .. mensmurringer i dag... Betyr det at jeg kan teste tidligere? (Husker ikke hvor lenge det er fra mensmurringer til man evt. får mensen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Takk for svar. .. mensmurringer i dag... Betyr det at jeg kan teste tidligere? (Husker ikke hvor lenge det er fra mensmurringer til man evt. får mensen..)

Hvis du hadde samleie samme dag som du glemte, så tell 14 dager fra den dagen og til du kan ta en test.

Før det kan testen vise negativt selv om du er gravid, fordi du ikke har nok hormoner. Så vent til det er gått minst 14 dager. Får du da positiv så er den det, får du negativ så er det ganske sikkert negativ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde samleie samme dag som du glemte, så tell 14 dager fra den dagen og til du kan ta en test.

Før det kan testen vise negativt selv om du er gravid, fordi du ikke har nok hormoner. Så vent til det er gått minst 14 dager. Får du da positiv så er den det, får du negativ så er det ganske sikkert negativ :-)

Men bare for å minne meg selv på det.. At jeg har hatt stikninger/strekkninger nederst i magen, urolig mage og mensmurringer kan bety at jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Men bare for å minne meg selv på det.. At jeg har hatt stikninger/strekkninger nederst i magen, urolig mage og mensmurringer kan bety at jeg er gravid?

Det kan bety det, men hvor lenge er det siden samleie isåfall? Mulig det er litt tidlig enda?

Du har ikke "ordentlig mens" på gang da siden du har glemt en pille?

Jeg går da på microgynon, men det fungerer helt fint for meg å ikke ha mensen, orker ikke migrene i dagesvis og når det fungerer så tar jeg sjeldent pauser. Sist jeg glemte en pille (eller glemte og glemte, sov over hos en god venn og kom meg da ikke hjem og fikk tatt pilla som jeg tar på kvelden) og fikk mens da iløpet av tidlig neste dag.. og da med påfølgende migrene osv..

Mulig det fungere litt slik for deg også, at nå er mensen på gang siden du ikke har tatt pillene slik de skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan bety det, men hvor lenge er det siden samleie isåfall? Mulig det er litt tidlig enda?

Jeg går da på microgynon, men det fungerer helt fint for meg å ikke ha mensen, orker ikke migrene i dagesvis og når det fungerer så tar jeg sjeldent pauser. Sist jeg glemte en pille (eller glemte og glemte, sov over hos en god venn og kom meg da ikke hjem og fikk tatt pilla som jeg tar på kvelden) og fikk mens da iløpet av tidlig neste dag.. og da med påfølgende migrene osv..

Mulig det fungere litt slik for deg også, at nå er mensen på gang siden du ikke har tatt pillene slik de skal

Kan jo hende.. hadde samleie de to dagene før jeg glemte tabletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det jo ti dager siden jeg glemte tabletten...

Hva med økt utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Og nå er det jo ti dager siden jeg glemte tabletten...

Hva med økt utflod?

Mener å ha hørt at noen har det før de får mensen... at mengden øker. Og mengden varierer også med syklusen, så da er du kanskje igang med en "syklus" så der... Vent 4-5 dager til så kan du teste deg. Det er svært sjeldent at man får masse symptomer etter ei uke, etter det jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...