Gå til innhold

Antidepressiva og bipolar lidelse

moldau1365381114

Anbefalte innlegg

moldau1365381114

Hei, sliter med en bipolar lidelse og har i tillegg store søvnvansker. Psykiateren min har foreskrevet seroquel. Jeg har sluttet med Imovane. Men nå melder både depresjon og søvnproblemer seg igjen. Jeg går opp i vekt av seroquel, blir veldig trøtt på dagtid. Psykiateren min vil ikke diskutere søvnproblemene mine, noe som gjør meg veldig frustrert. Jeg mener at det er roten til mye vondt hos meg. Jeg opplever dessuten at seroquel ikke hjelper så mye mot depresjonene. Har aldri prøvd antidepressiva. Er det noe som bør vurderes, selv om jeg har søvnforstyrrelse. Kjenner meg så rådvill når psyk ikke vil diskutere dette, skjønner ikke helt hvorfor han velger denne type tilnærming... Kan noen svare meg hvilke medisiner som kan fungere, slik at jeg heller kan gå til fastlegen min å få bedre hjelp..

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mitt største kunnskapsområde, men jeg har forstått det slik at en i utgangspunktet er forsiktig med antidepressiva ved bipolar lidelse, selv om noen også går på det. Litium eller lamictal, har noe av det vært oppe til diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...