Gå til innhold

Kontroll av åpning?


kam

Anbefalte innlegg

Jeg har lest på sidene her at mange blir undersøkt av jordmor om åpning\modning av livmoren. Er det rutine hos alle jordmødre?

Jeg er nå 38,5 uker, men ingen har nevnt noe.Det hadde vært veldig ok å få en slik undersøkelse, så kan jeg kanskje slå meg til ro med at jeg må vente litt, og ikke tro at et hvert tegn er fødsel og bli skuffet hver gang (dette er mitt andre barn)

Men det er da en gynokologisk

undersøkelse? Min jordmor har bare en liten benk på et kontor, det frister ikke å ligge der heller..

Blir takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jordmor sa til meg at de aldri sjekket om det var åpning uten at helt spesielle grunner tilsa det (f.eks. hvis man hadde gått over tien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Nei, det er ikke alle jordmödrer som undersöker livmorhalsen. De fleste undersöker bare hvis det er snakk om fortidlige rier eller hvis en har gått over tiden. Spör din jordmor neste gang hvis du önsker en undersökelse.Lykke til!

"Informasjon via inernett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bör du rådför deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...