Gå til innhold

Hvorfor får noen mer enn andre?


sannheten

Anbefalte innlegg

Alle har vel problemer en eller annen gang i løpet av livet.Men noen får mere.Føler at ulykke på ulykke rammer hele vår familie.Broren min har vært i fengsel,søstra mi på sykehus og far er død.Venter bare på neste "ulykke".Er redd hele tida og greier ikke slappe av for alle disse tankene.Hvorfor går noen gjennom livet uten de store tingene og andre blir rammet gang på gang? Det var bare noen tanker her jeg sitter alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trekkfuggel

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, verden er ikke rettferdig. Det er trist å høre om hvordan du har det, og hva du har opplevd.

Det som kanskje kan hjelpe er å finne noen, ha mennesker som bryr seg om deg. Forsøke å beholde/finne håpet på at det blir bedre. Troen på at det nytter. Tro, håp og kjærlighet. Udødelige men viktige ting.

Ser at du har det vondt, og nei. Verden er ikke rettferdig. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer du på hvorfor, eller er det bare et uttrykk for frustrasjon? :-)

Det er vel egentlig ikke et utrykk for frustrasjon.Den prosessen har jeg vært igjennom.Er ikke sint heller (selv om jeg har vært det tidligere) Er mere redd og lei meg.

Tro,håp og kjærlighet er udødelige.Håpet redder liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... leit.

Beklager at jeg buste ut med spørsmålet mitt.

Det er helt ok:) Alle må få lov til å spørre. Kanskje jeg er litt sint på Gud? Hvis han finnes da,det er jo et annet spørsmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trekkfuggel

Det er helt ok:) Alle må få lov til å spørre. Kanskje jeg er litt sint på Gud? Hvis han finnes da,det er jo et annet spørsmål:)

De tre tingene trenger ikke være koblet til gud :-)

Jeg tror det er viktige ting, uansett jeg, om man tror på gud eller ikke, trenger ikke han noe med det å gjøre.

*blander meg inn i samtalen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre tingene trenger ikke være koblet til gud :-)

Jeg tror det er viktige ting, uansett jeg, om man tror på gud eller ikke, trenger ikke han noe med det å gjøre.

*blander meg inn i samtalen*

Tror vel egentlig ikke på Gud.Vet ikke om jeg tror på skjebnen heller,men det er vanskelig å tro at alt dette er tilfeldig.Det er vel mange som er uenige med meg der.

Vel,Gud eller ikke.Livet behandler folk forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trekkfuggel

Tror vel egentlig ikke på Gud.Vet ikke om jeg tror på skjebnen heller,men det er vanskelig å tro at alt dette er tilfeldig.Det er vel mange som er uenige med meg der.

Vel,Gud eller ikke.Livet behandler folk forskjellig.

Ja, noen får mer enn andre. Men livet er langt, så man vet aldri om det kan komme noe godt ut av det også (det betyr fremdeles ikke at jeg synes det er greit...eller bra eller noe sånn).

Jaja. Håper du får noen lyspunkter i livet ditt, snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterstorm

Det er nå en gang slik at man takler ting forskjellig. Noen takler motgang bedre/dårligere enn andre. Noen veltes av små hindringer/hendelser, mens andre går inn for å takle det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå en gang slik at man takler ting forskjellig. Noen takler motgang bedre/dårligere enn andre. Noen veltes av små hindringer/hendelser, mens andre går inn for å takle det som skjer.

Og noen opplever flere vanskelige ting i sitt liv enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd "en del"... og jeg tenker i mine mørke stunder at det er noe med meg som er årsaken til at så mye har skjedd rundt meg. Men nøkternt sett vet jeg jo at det er tilfeldigheter som gjør at jeg har fått mer enn min kvote av tap og sykdom i familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn arver den negative tankegangen av foreldrene. Personer som er positive er mindre syke og greier seg bedre. Det er heldigvis slik at dem som er negative dør oftere enn dem som er positive. Det er den naturlige utvelgelsen som finnes. Jeg skal snart dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smackh!

Barn arver den negative tankegangen av foreldrene. Personer som er positive er mindre syke og greier seg bedre. Det er heldigvis slik at dem som er negative dør oftere enn dem som er positive. Det er den naturlige utvelgelsen som finnes. Jeg skal snart dø.

Det høres og ser ikke ut som om du har det noe godt for tiden, jeg håper du får hjelp?

Er det blitt sånn at alle er mot deg følelse? Jeg kan skjønne det etter alle disse innleggene som har vært, du har også rett på din mening, men den trigget altså ganske mange, det visste du kanskje innerst inne at den ville gjøre, men gjorde det likevel :-) . Du har det kanskje ikke godt, ellers ville du vel ikke brukt så mye tid her.

Tenker da på at du har behov for å si hvor "teite" alle her inne er. Jeg synes du har fått litt hard medfart her.

Jeg mener det godt altså... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg tror du får det lettere hvis du heller klarer å tenke på at det er alltid noen som har det mye, mye verre, og at du er jammen heldig som ikke har det verre enn du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...