Gå til innhold

Nytt hus i morgen!


filiokus81

Anbefalte innlegg

I morgen overtar vi det nye rekkehuset, jeg gleder meg veldig til å se det igjen! Har ikke vært der siden visningen for 1,5 måned siden, så det blir spennende :o)

Det skal bli aldeles vidunderlig med litt mer plass (nå får vi 3 soverom og stort kjøkken med spiseplass - jippi!), og jeg gleder meg hemningsløst til å slippe å drasse unger og vogner opp og ned de endeløse trappene i blokken vi bor i nå.

Men jeg gruer meg til flyttesjauen altså.... I morgen satser vi på å ta med kjøkkenting, toalettsaker og klær, og lørdag skal alt annet opp. Og jeg bare VET at det kommer til å ende i et salig kaos det kommer til å ta tid å få orden i, ikke minst fordi min kjære nekter å innse at visse nyanskaffelser ikke er til å unngå (det er praktisk talt ikke skapplass dit vi skal f.eks). Han skal absolutt bare "bo en stund" for å "se hvordan det går" først. Fnys.

Om dere har en en liste over hva som er smart/teit ifm flytting er det bare å skrike ut! Og ønsk oss lykke til da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God merking på alle kasser! Det er kanskje i seneste laget nå, men merk alle kassene med hvilket rom de skal inn på!

Lykke til! Skal dere ikke male eller noe slikt? Ettersom dere har tenkt å flytte alt med en eneste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God merking på alle kasser! Det er kanskje i seneste laget nå, men merk alle kassene med hvilket rom de skal inn på!

Lykke til! Skal dere ikke male eller noe slikt? Ettersom dere har tenkt å flytte alt med en eneste gang?

Niks, vi nyter den fantastiske luksus å kunne flytte rett inn i nesten nyoppusset hus :o) Ah, det blir så deilig! Ikke minst fordi vi da tar oss tid til å male og fikse litt her vi bor nå før vi selger (vanskelig å få gjort så lenge vi bor her med to barn). Skal legge ut leiligheten for salg i januar, så det blir en travel desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Jeg vet ikke om jeg kan komme med noen tips...Men prov aa kom litt i orden med mobler og slik, saa ser dere hva som evt. mangler!

Gratulerer masse med nytt hus!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan komme med noen tips...Men prov aa kom litt i orden med mobler og slik, saa ser dere hva som evt. mangler!

Gratulerer masse med nytt hus!:-)

Tusen takk! :o) Gleder meg veldig, særlig til å få et kjøkken med spiseplass. Og til å slippe alle trappene her vi bor nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Tusen takk! :o) Gleder meg veldig, særlig til å få et kjøkken med spiseplass. Og til å slippe alle trappene her vi bor nå :o)

Ja det forstaar jeg!:-) Vi bor i blokk naa, men leiligheten er stor, to etasjes. Vi bor i siste etasje, men har heldigvis heis! Flyttet hit i august, og det er saa herlig med sitt eget hjem!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg synes det er utrolig kjekt å pakke ned ting i esker, vaske ned der man bodde og pakke ut eskene i den nye boligen :) Det er positivt arbeid, særlig når man skal til noe bedre. *Mimre* :)

Jeg har vært veldig nøye med å merke alle eskene med hva de inneholder slik at det går greit å pakke ut igjen. Flytting er en fin anledning til å kaste masse skrot.

Håper dere vil trives i den nye leiligheten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer :) så gøy da.. va var på visning på søndag, men budene ble altfor høye. det var rett og slett ikke verd så mye.. men men..

jeg synes det er koslig å flytte og pakke alle tingene jeg. da får jeg sett alt vi har og få ryddet litt opp i alt. og så vet jeg at vi skal til et nytt sted og kan pynte å styre der :)

lykke til i nye huset.. fin julepresang det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge med i denne tråden, for vi flytter også snart - som dere skal vi ned fra blokk, har bodd i 4. etg seiden lenge før ungene kom til.. Er så LEI!

Men flytter ikke før i midten av januar, selv om huset er overtatt. Masse som må gjøres.. og parketten mp legges etter innflytting, siden den har så lang bestillingstid :-O

Håper dere kommer i grei orden før jul, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med nytt hjem til jul :) Gratulerer!

Jeg har flyttet noen ganger - og en ting har jeg lært: en kan aldri merke esker for godt. Det beste opplegget jeg har hatt, har vært å nummerere eskene etterhvert som de lukkes og ha en liste der innholdet av eskene står oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å ikke ha internett de 3 første månedene. ;) Så får du orden i alt som skal ordnes, uten at man setter seg ved pcen og bortprioriterer alt annet.

Men det kan hende det bare er jeg som er sånn. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Du har min dypeste medfølelse (ikke fordi du har fått nytt hus, men fordi jeg altfor godt vet hva flytting innebærer).

Mitt beste råd er å merke alle kasser detaljert med hva som er i dem. Ting dere kan få bruk for med en gang bør ligge lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er utrolig kjekt å pakke ned ting i esker, vaske ned der man bodde og pakke ut eskene i den nye boligen :) Det er positivt arbeid, særlig når man skal til noe bedre. *Mimre* :)

Jeg har vært veldig nøye med å merke alle eskene med hva de inneholder slik at det går greit å pakke ut igjen. Flytting er en fin anledning til å kaste masse skrot.

Håper dere vil trives i den nye leiligheten :o)

Mja, jeg må innrømme at jeg ikke koser meg like mye med pakkingen som deg :o) Men så bor jeg sammen med en mann som klamrer seg til alle eiendeler som om det stod om livet også da, så jeg får ikke kastet en brøkdel av det jeg _egentlig_ har lyst til å kvitte meg med...*himle*

Men å pakke ut, DET blir sikkert kos ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer :) så gøy da.. va var på visning på søndag, men budene ble altfor høye. det var rett og slett ikke verd så mye.. men men..

jeg synes det er koslig å flytte og pakke alle tingene jeg. da får jeg sett alt vi har og få ryddet litt opp i alt. og så vet jeg at vi skal til et nytt sted og kan pynte å styre der :)

lykke til i nye huset.. fin julepresang det:o)

Tusen takk, ja det skal bli veldig deilig å komme i hus :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge med i denne tråden, for vi flytter også snart - som dere skal vi ned fra blokk, har bodd i 4. etg seiden lenge før ungene kom til.. Er så LEI!

Men flytter ikke før i midten av januar, selv om huset er overtatt. Masse som må gjøres.. og parketten mp legges etter innflytting, siden den har så lang bestillingstid :-O

Håper dere kommer i grei orden før jul, da :-)

Nei så upraktisk med parketten da! Vi nyter den fantastiske luksus å kunne flytte rett inn i nesten nyoppusset hus. SÅ deilig! Et par småting vil vi nok gjøre etterhvert, men det skal få vente til sol, sommer og mannens ferie :o)

Og ja, GUD så godt det skal bli å komme vekk fra alle trappene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med nytt hjem til jul :) Gratulerer!

Jeg har flyttet noen ganger - og en ting har jeg lært: en kan aldri merke esker for godt. Det beste opplegget jeg har hatt, har vært å nummerere eskene etterhvert som de lukkes og ha en liste der innholdet av eskene står oppført.

Takk for tips, selv om det er litt sent for vår del - mye er pakket allerede.

Men jeg håper og tror vi har gjort en ålreit merkejobb (selv om jeg registrerte at mannen enkelt og greit skrev "fat" både på esken med hverdagstallerkener, den med det beste serviset vårt og på kassen med kaffeservise/lysestaker/dill....) Men jeg har pakket mesteparten selv, så jeg har stort sett oversikten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å ikke ha internett de 3 første månedene. ;) Så får du orden i alt som skal ordnes, uten at man setter seg ved pcen og bortprioriterer alt annet.

Men det kan hende det bare er jeg som er sånn. :o

Hehehe, det taes til etteretning! Jeg er også håpløs sånn, om å gjøre å finne noe annet å ta seg til enn det man _egentlig_ burde bruke tid på :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Du har min dypeste medfølelse (ikke fordi du har fått nytt hus, men fordi jeg altfor godt vet hva flytting innebærer).

Mitt beste råd er å merke alle kasser detaljert med hva som er i dem. Ting dere kan få bruk for med en gang bør ligge lett tilgjengelig.

Takk takk! Jeg håper det går sånn noenlunde knirkefritt, særlig siden vi kun er uten unger på dagtid lørdag. Altså bør det nødvendigste være på plass og tilgjengelig allerede søndag morgen....*gruer litt ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...