Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en velskapt jente for snart 4 år siden og hun er frisk og fin.

Problemet mitt er at jeg er OFTE (!!) plaget med UVI - urinveisinfeksjon. Det kan være seg fra 1 gang hver 2. eller 3. måned til 1 - 2 ggr i måneden, og bestandig kommer den "plutselig" og intenst. Jeg har nå gått på gud vet hvor mange Trimetoprim kurer av varierende lengde og styrke. MEN - jeg får dette stadig tilbake.

HVORFOR sliter jeg så ofte med UVI??? Sist gang jeg fikk dette var på morgenen 17. mai - trenger jeg å si at DEN dagen var ødelagt for meg....?!

Urinprøve ble sendt til mikrobiologisk avd. men den kunne ikke gi noen særlig forklarende patologiske svar på HVORFOR jeg får dette så ofte.....

Kunne en lege gi meg et litt forklarende svar?! Å gå på Trimetoprim kur i tide og utide kan da umulig være sunt?!

Håper på svar.

Takknemlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29320-uvi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har venninner som har slitt med samme problem. Tranebær, som fås kjøpt på helsekostbutikker skal visst funke veldig bra mot UVI. Har også hørt at akupunktur kan hjelpe.

Lykke til

Hei Mauren:)

Tusen takk for tipset. Skal iiiile til helsekostbutikken og kjøpe en palle med tranebær..hehe.

Har også hørt om akupunktur, men aller først skal jeg prøve den her tranebærsafta men funker ikke DEN - ja da skal jeg legge meg på benken og la meg akupunktere til ei nålepute omså!!

..er så driiittlei denne greia atte...usj..

Men nok en gang; takk for tips!! *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29320-uvi/#findComment-117834
Del på andre sider

Hei Mauren:)

Tusen takk for tipset. Skal iiiile til helsekostbutikken og kjøpe en palle med tranebær..hehe.

Har også hørt om akupunktur, men aller først skal jeg prøve den her tranebærsafta men funker ikke DEN - ja da skal jeg legge meg på benken og la meg akupunktere til ei nålepute omså!!

..er så driiittlei denne greia atte...usj..

Men nok en gang; takk for tips!! *S*

Apoteket har også et naturlegemiddel som skal fungere bra for å forebygge UVI. Jeg husker ikke helt hva det heter, tror det er Uvacin eller Uvacette eller noe lignende. Ellers har jeg veldig fin erfaring med tranebærkapslene også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29320-uvi/#findComment-117837
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...