Gå til innhold

13 år


Gjest En redd 13 åring

Anbefalte innlegg

Gjest En redd 13 åring

Hei jeg er en jente på 13 år og er veldig redd jeg spiser nesten ingen ting og jeg har gått ned 4-5 kg på to uker, og når mamma sier jeg må spise så gjør jeg det men da går jeg alltid på do og kaster opp maten igjen og læreren min sier at jeg begynner å bli syk på grunn av at jeg ikke spiser. Lurer bare på om jeg begynner å bli syk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du allerede er blitt syk. Men det har kanskje ikke vart så lenge, og da er det lettere å snu det.

Kan du snakke med moren din eller læreren din om det? Dere trenger råd og veiledning fra noen som har greie på det, det er ikke så enkelt som å be deg begynne å spise. Det har du jo selv erfart, du spiser, men kaster opp etterpå. (Er du klar over at det kan ødelegge tennene dine?)

Du må begynne å spise mange måltider om dagen, minst tre, gjerne fem. Finn ut hva og hvor mye du kan spise uten å tvinge deg selv til å kaste opp etterpå. Er flytende mat like ille som fast føde? Hvis ikke kan du få i deg en del næring gjennom drikke. Du bør prøve å stabilisere vekta, eller i første omgang i alle fall gå saktere ned i vekt.

Men er det ikke meningen at du skal klare alene. Snakk med moren din, eller læreren din eller en annen voksen du stoler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juleklem

Huff da..

Veit du hva du er redd for? Jeg vil anbefale deg å prøve å ta kontakt med helsesøster på skolen.

Syns du har gått ned mye på to uker.

Jeg er ikke lege eller noe sånt, men jeg har hatt spiseforstyrrelser selv. Jeg fikk hjelp av helsesøster på skolen. Det var lettere å snakke m henne enn med mamma.

Kanskje det kan være lettere for deg og?.

Jeg håper du får den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det er ikke bra at du går rundt og er redd alene. Er det noen voksne som du kan snakke med?

For eksempel en helsesøster på skolen eller noe.

Det høres ut som om du er på vei til å utvikle en spiseforstyrrelse, og det er best å få gjordt noe med dette så raskt som mulig.

Kan du tenke deg noe spesiell grunn til at du er redd? Har det skjedd noe med deg, eller er det noe spesielt du sliter med?

Prøv å sette ord på hva du føler - da blir det lettere å gjøre noe med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...