Gå til innhold

Trist, trist, trist...


Elbereth

Anbefalte innlegg

Pus har vært borte i tre dager, og i dag fant jeg henne i veikanten, påkjørt.

Vi har tuta og grått i dag, hele familien - pusen har vært "sjarmsjef" her i fire år, fulgt meg som en hundevalp, og den har dirigert de to andre kattene her + hunden, en kjempestor personlighet i en liten kattekropp (krysning av burmeser og abyssiner)...

Vi har hatt begravelse og lagt på blomster, og nå brenner det fakkel i hagen over grava. Lillesøster mener det blir en rar jul, men "det går nok bra, mamma"...

Huff, som jeg savner den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Så utrolig trist :( Jeg har selv mistet kjæledyr, så jeg vet hvor vondt det kan være. Det er bra dere fant pus slik at dere vet hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar pusen. Men den hadde det veldig godt mens den bodde hos dere og var et lykkelig familiemedlem, sikkert en mager trøst, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig trist :( Jeg har selv mistet kjæledyr, så jeg vet hvor vondt det kan være. Det er bra dere fant pus slik at dere vet hva som skjedde.

Huff ja, ble helt satt ut av min egen reaksjon - men så har den på en måte vært mest "min" også.

Og ja - det er bra vi fant den. Har mista kattepuser før uten å finne dem, leita i dager og uker, mye verre det, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

Huffda, så leit....Det er alltid leit å miste kjæledyr..

Har mista to katter som har blitt påkjørt opp igjennom tida (dvs min far og sambo)..Og det var over 2 år, tror jeg..

Har når jeg tenker meg om hatt en god del katter opp i gjennom tida..Noen har stukket av og aldri kommet tilbake, noen har blitt påkjørt, andre har vært så syke at de måtte avlives.

Bra at dere har flere dyr hjemme, da blir vel ikke tomrommet like stort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar pusen. Men den hadde det veldig godt mens den bodde hos dere og var et lykkelig familiemedlem, sikkert en mager trøst, men...

Takker for trøst. Ja, den hadde et utmerket katteliv, det er i alle fall sikkert :) Men fryktelig trist er det - den har jo "eiet" oss så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, så leit....Det er alltid leit å miste kjæledyr..

Har mista to katter som har blitt påkjørt opp igjennom tida (dvs min far og sambo)..Og det var over 2 år, tror jeg..

Har når jeg tenker meg om hatt en god del katter opp i gjennom tida..Noen har stukket av og aldri kommet tilbake, noen har blitt påkjørt, andre har vært så syke at de måtte avlives.

Bra at dere har flere dyr hjemme, da blir vel ikke tomrommet like stort..

Jeg har hatt mange katter jeg også, men jeg har aldri opplevd å finne dem sånn som i dag... De er blitt borte, bare.

Rart, men akkurat nå hoppa min gamle, reserverte og noget overlegne perser opp på skrivebordet for å trøste meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

Jeg har hatt mange katter jeg også, men jeg har aldri opplevd å finne dem sånn som i dag... De er blitt borte, bare.

Rart, men akkurat nå hoppa min gamle, reserverte og noget overlegne perser opp på skrivebordet for å trøste meg...

Rart..Tror nok at dyrene merker om vi er lei oss..Iallefall noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja, ble helt satt ut av min egen reaksjon - men så har den på en måte vært mest "min" også.

Og ja - det er bra vi fant den. Har mista kattepuser før uten å finne dem, leita i dager og uker, mye verre det, ja.

Kondolerer. Mange katteelskere her. Kan man anskaffe seg katt mens man pusser opp huset? Har lest at dem blir nervøse av støy fra sag osv. men hvis man kan skjerme den vil det ikke da gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Mange katteelskere her. Kan man anskaffe seg katt mens man pusser opp huset? Har lest at dem blir nervøse av støy fra sag osv. men hvis man kan skjerme den vil det ikke da gå bra?

Det kommer jo veldig an på katten da, men jeg ville nok ikke tatt sjansen. Det å få et nytt hjem er stressende nok i seg selv, katten har jo da ikke rukket å bli trygg på det nye stedet. Jeg vet at det er katter som har rømt når huset de bor i er blitt pusset opp, og det gjelder også voksne katter som har bodd der og vært trygge der i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre....

Mine to nevøer og en niese fikk seg to kattunger for tre mnd siden. Kattungene hadde begynt å gå fritt ute de siste par mnd og en dag kom ikke den ene katten hjem. Familien laga lapper for å henge opp etterlysning, men kom ikke så langt... Nevøen og niesen min på 8 år gikk ut for å lete etter pus og fant den i ei grøft, påkjørt og død... De kom løpende hjem med en stiv pus i hendene. Tårene rant i strie strømmer :-((

Utpå ettermiddagen ble til og med mormor og morfar invitert til begravelsen ute i hagen... Trist for ungene, men samtidig ganske lærerrikt... Man får reflektert litt over liv og død, noe som kan komme godt med den dagen de opplever å miste et menneske de har kjært...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre....

Mine to nevøer og en niese fikk seg to kattunger for tre mnd siden. Kattungene hadde begynt å gå fritt ute de siste par mnd og en dag kom ikke den ene katten hjem. Familien laga lapper for å henge opp etterlysning, men kom ikke så langt... Nevøen og niesen min på 8 år gikk ut for å lete etter pus og fant den i ei grøft, påkjørt og død... De kom løpende hjem med en stiv pus i hendene. Tårene rant i strie strømmer :-((

Utpå ettermiddagen ble til og med mormor og morfar invitert til begravelsen ute i hagen... Trist for ungene, men samtidig ganske lærerrikt... Man får reflektert litt over liv og død, noe som kan komme godt med den dagen de opplever å miste et menneske de har kjært...

*klem*

Takk for trøsten... Klart det er viktig for ungene å kjenne på dette med liv, død, det å ta vare på noen, ha omsorg for levende vesener. Har forklart dem, og alltid sagt til dem, at man ikke skal ha dyr, hvis man ikke er glad i dem. Det gjør at det blir ulidelig vondt å miste dem, men det må vi bare tåle hvis vi skal ha dem hos oss.

Huff, jeg sørger vel hardest, føler meg nesten fysisk syk. Forferdelig tomt i huset uten sjefspusen :( Til og med den gamle, sure perseren min kom og trøsta meg... rare dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...