Gå til innhold

Ergonomiske sko/arbeidssko?


Gjest Der skoen trykker

Anbefalte innlegg

Gjest Der skoen trykker

Har fått ny jobb i butikk. Står/går 8 timer i strekk og har behov for ordentlige sko! Sliter med veldig slitne og ødelagte føtter etter 5-6 timer ca og er overbevist om at joggeskoene ikke er optimale arbeidssko. Noen som har linker til hvor jeg kan se på slike sko, evt. tips til modeller/butikker hvor jeg kan finne slikt med go veiledning?

Crocs er forøvrig uaktuelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ecco pleier å være gode å gå i.

Ikke de jeg kjøpte for et par dager siden. De heter Explorer og kostet 1500 kroner. Null demping og svært ubehagelige på asfalt. Skulle ha tatt på begge skoene og forsøkt dem ordentlig i butikken, noe jeg ikke gjorde desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

http://www.swissmasai.no

Disse skal visstnok være veldig gode, men har ikke prøvd de ut selv...

Svigerinna mi som er kiropraktor sverger til sånne sko for folk med slitne bein. Selv bruker ho crocks på jobb, men ser jo at det er uaktuelt for trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinna mi som er kiropraktor sverger til sånne sko for folk med slitne bein. Selv bruker ho crocks på jobb, men ser jo at det er uaktuelt for trådstarter.

Hva er det som er så fantastisk med crocks? Det kan jo ikke være at de er så pene å se på.

Det er mange sko som ligner, jeg klarer ikke helt å se forskjell. Er det viktig å kjøpe riktig merke, eller vil en billigere kopi gjøre nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isflaket

Hva er det som er så fantastisk med crocks? Det kan jo ikke være at de er så pene å se på.

Det er mange sko som ligner, jeg klarer ikke helt å se forskjell. Er det viktig å kjøpe riktig merke, eller vil en billigere kopi gjøre nytten?

Ikke de billigste, men de midt på treet er bedre, syns jeg som har smal fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de billigste, men de midt på treet er bedre, syns jeg som har smal fot.

Hva er prisen på de "midt på treet" skoene? Og hvordan kan jeg se forskjell på de "ekte" og de billige kopiene. Innbiller meg at de billige kopiene ser like ut, men ikke er like fantastiske å gå med. (Sånn som de ser ut må de jo være vidunderlige å ha på bena, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan de får solgt noen.)

Jeg blir litt forvirret av dette med nick-bytting. Er det du som het Høstløvet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Hva er prisen på de "midt på treet" skoene? Og hvordan kan jeg se forskjell på de "ekte" og de billige kopiene. Innbiller meg at de billige kopiene ser like ut, men ikke er like fantastiske å gå med. (Sånn som de ser ut må de jo være vidunderlige å ha på bena, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan de får solgt noen.)

Jeg blir litt forvirret av dette med nick-bytting. Er det du som het Høstløvet før?

Ja, det er meg:-) (Trenger litt forandreing med årstidene, bare derfor jeg skifter litt)

Man ser det jo på navnet på skoene da, i første omgang. Ulike utforminger framme, i bunnen etc. De ekte passer ikke til mine føtter i det hele tatt. De som er midt på treet i pris finnes i de fleste sko-butikker. Koster fra 299 og litt oppover. Mine favoritter er kjøpt på sportsbutikk, og er dempet på en annen måte (har "seng" i steden for pigger i bunnen).

Det kommer jo litt ann på hva man liker, og også hvilken bruk man skal ha de til. Om det er for å hente posten, eller for å gå i syv timer på stein-harde gulv, må være det avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hva er det som er så fantastisk med crocks? Det kan jo ikke være at de er så pene å se på.

Det er mange sko som ligner, jeg klarer ikke helt å se forskjell. Er det viktig å kjøpe riktig merke, eller vil en billigere kopi gjøre nytten?

Jeg har også en svigerinne som er fysioterapeut, og hun sier at det er kjempestor forskjell på crocs og en del av etterligningene, men at de dyreste etterligningene er like gode som crocs.

Hva som er så fantastisk med crocks? Tja, selv får jeg store smerter om jeg går eller står veldig mye, og etter at jeg fikk meg et par crocs så oppdaga jeg temmelig fort at jeg både kan stå og gå mye lenger uten at smertene øker på eller jeg blir sliten i hofter og rygg. Så da driter jeg selvsagt i at skoene er stygge som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meg:-) (Trenger litt forandreing med årstidene, bare derfor jeg skifter litt)

Man ser det jo på navnet på skoene da, i første omgang. Ulike utforminger framme, i bunnen etc. De ekte passer ikke til mine føtter i det hele tatt. De som er midt på treet i pris finnes i de fleste sko-butikker. Koster fra 299 og litt oppover. Mine favoritter er kjøpt på sportsbutikk, og er dempet på en annen måte (har "seng" i steden for pigger i bunnen).

Det kommer jo litt ann på hva man liker, og også hvilken bruk man skal ha de til. Om det er for å hente posten, eller for å gå i syv timer på stein-harde gulv, må være det avgjørende.

Navnet på skoene? Nå har jeg virkelig avslørt at jeg ikke har sett så veldig grundig på dem, har sett noen knall rosa plastsko og gått langt utenom. Og med pigger? Høres ikke så veldig godt ut.

Jeg skulle hatt noen sko å bruke inne nå i vinter, så vurderer å kjøpe et par sånne. Jeg tenker at sånn som de ser ut må de jo være veldig gode for bena siden folk faktisk går med dem. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Jeg har også en svigerinne som er fysioterapeut, og hun sier at det er kjempestor forskjell på crocs og en del av etterligningene, men at de dyreste etterligningene er like gode som crocs.

Hva som er så fantastisk med crocks? Tja, selv får jeg store smerter om jeg går eller står veldig mye, og etter at jeg fikk meg et par crocs så oppdaga jeg temmelig fort at jeg både kan stå og gå mye lenger uten at smertene øker på eller jeg blir sliten i hofter og rygg. Så da driter jeg selvsagt i at skoene er stygge som fy.

Helt utrolig at det produseres sko som ser så lite bra ut, egentlig:-) Det har i alle fall alle typene til felles:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en svigerinne som er fysioterapeut, og hun sier at det er kjempestor forskjell på crocs og en del av etterligningene, men at de dyreste etterligningene er like gode som crocs.

Hva som er så fantastisk med crocks? Tja, selv får jeg store smerter om jeg går eller står veldig mye, og etter at jeg fikk meg et par crocs så oppdaga jeg temmelig fort at jeg både kan stå og gå mye lenger uten at smertene øker på eller jeg blir sliten i hofter og rygg. Så da driter jeg selvsagt i at skoene er stygge som fy.

Hadde en mistanke om at det er andre ting enn det rent estetiske som gjør at de er så populære, ja.

Hvor får jeg tak i ekte crocks? Eller brukbare kopier? Har de det i vanligs skobutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isflaket

Navnet på skoene? Nå har jeg virkelig avslørt at jeg ikke har sett så veldig grundig på dem, har sett noen knall rosa plastsko og gått langt utenom. Og med pigger? Høres ikke så veldig godt ut.

Jeg skulle hatt noen sko å bruke inne nå i vinter, så vurderer å kjøpe et par sånne. Jeg tenker at sånn som de ser ut må de jo være veldig gode for bena siden folk faktisk går med dem. :- )

Sånne massasje -"pigger", kom ikke på noe fornuftig ord for det.. Det merket som er mest brukt på min arbeidsplass er BO, de koster 299,- og finnes i alle regnbuens farger. De andre kopiene har ofte navn som ligner på originalen. Crockers å sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Hadde en mistanke om at det er andre ting enn det rent estetiske som gjør at de er så populære, ja.

Hvor får jeg tak i ekte crocks? Eller brukbare kopier? Har de det i vanligs skobutikker?

Både orginale, og gode kopier får du på vanlige skobutikker. Anbefaler ikke Økonomisko sin variant, og heller ikke Sparkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Hadde en mistanke om at det er andre ting enn det rent estetiske som gjør at de er så populære, ja.

Hvor får jeg tak i ekte crocks? Eller brukbare kopier? Har de det i vanligs skobutikker?

Søk på Eurosko. Der ser du BO-typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hadde en mistanke om at det er andre ting enn det rent estetiske som gjør at de er så populære, ja.

Hvor får jeg tak i ekte crocks? Eller brukbare kopier? Har de det i vanligs skobutikker?

''Hvor får jeg tak i ekte crocks? Eller brukbare kopier? Har de det i vanligs skobutikker?''

Brukbare kopier får du i alle fall i vanlige skobutikker. Er vel ikke overvettig mange typer å finne nå som det er vinter, men det er jo mulig de har inne likevel. men de du får på Rema 1000 og Europris til en femtilapp eller hundrings er ikke noe å ha i alle fall.

Mine er kjøpt på Platau (?) Sport i Bergen, der er visstnok ekte crocks nesten halv pris forhold til andre steder. Vet ikke prisen, dessverre, ettersom jeg fikk de av svigerinna mi til bursdag, men de koster rundt 7-800 kroner til full pris de stedene jeg har sett dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Navnet på skoene? Nå har jeg virkelig avslørt at jeg ikke har sett så veldig grundig på dem, har sett noen knall rosa plastsko og gått langt utenom. Og med pigger? Høres ikke så veldig godt ut.

Jeg skulle hatt noen sko å bruke inne nå i vinter, så vurderer å kjøpe et par sånne. Jeg tenker at sånn som de ser ut må de jo være veldig gode for bena siden folk faktisk går med dem. :- )

''Nå har jeg virkelig avslørt at jeg ikke har sett så veldig grundig på dem, har sett noen knall rosa plastsko og gått langt utenom.''

Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle den delen av skoen som man har bak hælen, men på originalen står det i alle fall 'crocs' der. Og på festene som holder denne "reima" eller hva jeg skal kalle det fast i skoen er det hvite krokodillehoder på svarte "knapper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...