Gå til innhold

Tar opp sakte fra blodet/NHD

Anbefalte innlegg

Spurte deg for noen mnd siden om det er vanlig å ta opp medisiner sakte fra blodet. Jeg går på Zoloft og etter en blodprøve trodde legen min at jeg hadde tatt en overdose fordi jeg hadde dobbelt så mye i blodet mitt som det jeg skulle hatt. Du sa da at noen mennesker er sånn og at jeg da tar opp andre stoffer saktere også.

Nå lurer jeg på om det er noe jeg bør ta hensyn til i forhold til alkohol? Bør jeg vente lenger med å kjøre bil enn andre?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29344-tar-opp-sakte-fra-blodetnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skrev jeg det?

Jeg mente i hvert fall at noen _utskiller/nedbryter_ medisiner saktere enn andre. De får derfor høye konsentrasjoner av stoffet i blodet selv om dosen er normal.

Det er en del andre stoffer som nedbrytes slik som Zoloft. Derfor er det viktig at du opplyser evt. nye leger om dette.

Alkohol brytes ned over andre systemer, og det er derfor ingen grunn til å tro at alkoholnedbrytningen er forsinket hos deg.

Skrev jeg det?

Jeg mente i hvert fall at noen _utskiller/nedbryter_ medisiner saktere enn andre. De får derfor høye konsentrasjoner av stoffet i blodet selv om dosen er normal.

Det er en del andre stoffer som nedbrytes slik som Zoloft. Derfor er det viktig at du opplyser evt. nye leger om dette.

Alkohol brytes ned over andre systemer, og det er derfor ingen grunn til å tro at alkoholnedbrytningen er forsinket hos deg.

Takk for svar! Du skrev nok ikke akkurat det jeg skrev, det var nok bare jeg som husket feil... :)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...