Gå til innhold

Ør av tankesurr


Orio

Anbefalte innlegg

Nå er jeg helt ør i hodet. Tankene svirrer rundt, jeg får ikke tak i dem. Er ganske sjokkert over meg selv, over alt jeg har fått meg til å skrive her den siste tiden. (Jeg er ikke en gang sikker på hvor lenge dette har pågått.) Det virker ikke som jeg har hatt noen som helst kontroll over meg selv, verken her eller i rl.

Hvordan kan jeg få litt mer orden på tankene? Dette blir utrolig slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er redd angående det med psykose... jeg må bare legge til at det var perioder jeg var helt i min egen verden her (da jeg begynte her, for et par måneder siden). Det er helt sjukt, egentlig, når jeg tenker på det nå. Jeg gidder ikke gå mer inn på det, men når jeg tenker på det nå så virker det helt rart at jeg kunne ha vært og hatt det sånn. Jeg hadde åpenbare vrangforestillinger om forskjellige ting...

Tror det beste for deg er å tenke at det er noe sant i den diagnosen du har, selv om den ikke beskriver deg perfekt... du må jo selvsagt snakke om tingene du lurer på, bare ikke bli helt opphengt i det. :-)

Det er ikke helt sammenheng mellom diagnosene og behandlingen jeg får, og det er litt frustrerende. Og behandlingen virker, så da lurer jeg på om det er noe feil med diagnosene.

Det med psykose er en skremmende tanke, og hvis det er fare for at jeg kan bli psykotisk er det jo viktig at det blir tatt hensyn til ved behandlingen. Behandlingen jeg får er ikke rettet mot mulige psykoser.

Jeg tror nok jeg er ekstra opptatt av dette nå pga det jeg nettopp har opplevd, noe jeg aldri har opplevd før og som jeg derfor ikke har hatt mulighet til å diskutere med en jeg stoler på har den faglige kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd angående det med psykose... jeg må bare legge til at det var perioder jeg var helt i min egen verden her (da jeg begynte her, for et par måneder siden). Det er helt sjukt, egentlig, når jeg tenker på det nå. Jeg gidder ikke gå mer inn på det, men når jeg tenker på det nå så virker det helt rart at jeg kunne ha vært og hatt det sånn. Jeg hadde åpenbare vrangforestillinger om forskjellige ting...

Tror det beste for deg er å tenke at det er noe sant i den diagnosen du har, selv om den ikke beskriver deg perfekt... du må jo selvsagt snakke om tingene du lurer på, bare ikke bli helt opphengt i det. :-)

Min diagnose er i hovedsak angst og tvangsproblemer, noe jeg slett ikke synes passer med sånn jeg har hatt det i det siste. Det passer heller ikke særlig bra med de medisinene jeg får, bl.a. lamictal. Det trodde jeg var mot tilbakevendende depresjoner, men den diagnosen har jeg ikke. Jeg har bare depresjonene. Og medisinene som skal hjelpe.

Jeg trenger å snakke med behandleren min om dette, men først trenger jeg hjelp til å få orden på tankene. Og til å opparbeide mot til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...