Gå til innhold

Problemer i fylla!


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg har været så heldig og møde mit livs kærlighed. I dag er jeg 28 år og har op igennem tiden haft mange forskellige partnere og et par faste forhold. Da jeg mødte HENDE var jeg fortsat der at jeg tog godt for mig når jeg var ude i byen men jeg indså at det var hende jeg ville være sammen med. Hun har også selv haft en lidt vild fortid så vi kunne på mange måder forstå hinanden. På et tidspunkt i forholdet stak jeg af, det blev for seriøst og jeg gik en grundig runde med mig selv for og finde ud af hvad som var vigtigt i mit liv. Jeg kom frem til at jeg virkelig ville få det til med hende og hun ville heldigvis ha mig tilbage. Vi har det fantastisk godt sammen, alt fungerer både seksuelt har vel sex over 10 gange om ugen, vi har et godt forhold til hinandens familier og venner. Samtidig respekterer vi hinanden vældig og giver plads til at vi kan være os selv i forholdet. Problemet vi har er at vi den sidste tid har haft nogen alvorlige skænderier 4-5 gange når vi har været ude og feste. Det er forskellige ting som starter skænderierne hver gang og som regel er det jeg som starter det hele ved at jeg bliver frusteret over noget hun siger eller gør hvorefter hun føler sig angrebet og bliver stædig og så er skænderiet for alvor i gang. Sidste eksempel var sidste weekend hvor hun var til julefrokost og på forhånd havde sagt at hun ville komme hjem tidligt. Jeg sagde at hun bare skulle sørge for og hygge sig og være ude så længe hun havde lyst. Jeg selv sad og fik et par pilsner hos nogle venner om aftenen og hun ringede til mig et par gange for og fortælle hvordan det gik. Sidste gang jeg hørte fra hende var lidt efter midnat hvor hun enten skulle ta i byen sammen med de andre eller komme over til os. Jeg hører ikke mere fra hende og jeg prøver og få kontakt flere gange efter klokken er over 0300. Hun ringer mig pludselig kl halv seks og jeg har selvfølgelig fået sendt nogen rigtig dumme beskeder i mellemtiden og hendes respons er at jeg da ved hvor hun er henne. Nu er det sådan at hvor vi bor lukker alle barene kl 0300 og siden hun enten skulle gå i byen eller komme hjem har jeg jo ingen anelse om hvor hun kan være. Det viser sig så i følge hende at hun fortsat sidder på julefrokosten og har glemt og sige fra. Skænderiet er ganske voldsomt og det tar hele lørdagen før vi blir gode venner igen. Jeg er rigtig godt træt af jeg åbenbart ikke stoler alverden på hende, det skal sies at der har været nogen andre tilfælle hvor der måske kunne være tvivl om hvad hun har foretaget sig på samme måde som der har været med mig selv. Jeg behøver lidt hjælp her da jeg faktisk begynder og blive lidt fortvivlet over hvorfor vi ender op med og blive så uvenner når vi ellers har det rigtig godt sammen. Det ødelægger så meget. Ser frem til dit svar. Hidsigproppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Hvilken følelse var mest fremtredende når du ikke hørte fra henne?

Ble du redd eller sjalu?

Jeg krever ganske mye info fra min kjære når han er ute på natta, men det er ikke fordi jeg er sjalu - men fordi jeg blir redd. Hvis kan kommer hjem senere enn anntatt uten å si i fra, så blir jeg livredd og sikker på at han ligger død i en grøft et sted. Dette forstår han, og respekterer han, så nå sender han alltid sms dersom det blir sent.

Men slik som jeg forstår deg, så er du mer usikker på hva hun driver med når hun er ute så sent. Du stoler ikke på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med fuji i at det er stor forskjell på om du er sjalu eller om du er redd for at hun har skadet seg. Jeg er selv stadig redd for ulykker når mann eller barn ikke dukker opp til forventet tid. Hvis du plages av sjalusi hvis hun er lenge ute, og drar igang en krangel hver gang hun har vært på fest uten deg, så er det nok deg selv du må jobbe med... Du hadde jo selv sagt på forhånd at hun kunne være ute så lenge hun hadde lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner svært godt at du blir både bekymret, sjalu og redd når dama di er borte så lenge. Du er berettiget til å stille mange spørsmål etter min mening. Det å få tillitt til noen krever mye av begge parter, det krever også tillittvekkende oppførsels/gjerninger.

Når jeg drikker blir jeg nok adskillig mer sjalu enn ellers. Mannen min blir også mer flørtete og oppfører seg på en helt annen måte enn når han er edru. Vurderingsevnen hans er ofte dårlig og det gjør meg selvsagt redd for både det ene og andre.

ERGO: Drikk mindre, vær mer sammen.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo selv til henne at hun bare skulle være ute og kose seg så lenge hun hadde lyst. Når hun så gjør det så er det galt?

Det koster ingenting å si hvor man/hva man gjør når klokka har gått over normal åpningstid på utesteder. Det går på sunn fornuft.

For min del er det fint å bli fortalt om kjæresten min blir ute til 03.00 eller 06.00 eller 12.00. Det er ikke snakk om å overvåke, men at man respekterer hverandre og skal slippe å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toril Hepsø, familieterapeut

Det er veldig bra at du griper fatt i dette problemet før det ødelegger for mye av det gode forholdet du beskriver at dere har. Slik jeg forstår deg, så ligger det en liten utrygghet begge veier i forholdet. Dere har levd til tidel litt vilt som du uttrykker det, høres ut som dere begge har stor sexuell apetitt og ved siden av alkohol kan jeg forstå at usikkerheten ligger på lur og lett trigges. Høres viktig ut for dere å ta en prat om dette i edru tilstand og at du innrømmer din usikkerhet på henne mer enn å angripe henne for å lyve, flørte eller være utro med andre. I noen forhold er det tabu å snakke om egen utrygghet og spor av sjalusi. Høres ut som om kranglene deres er knyttet til dette tema. Finn en måte å trygge hverandre på når dere er ute. Det er ikke å kreve unødvendig kontroll, men en følelse kjæresten skal gi deg og du henne - "det er oss" - en slik trygghet er forholdet avhengig av. Det andre jeg blir opptatt av er alkohol inntaket. Veldig mange blir mer slurvete med hva de sier, mer spissformulert, mer usaklig, mer i angrep når de har drukket endel. For å være sikker på å få stoppet denne tendensen dere har kommet inn i vil jeg råde dere til å drikke mindre gjennom jul og nyttår enn dere pleier og at dere slutter å drikke på et avtalt tidspunkt, f eks kl 24.00 eller 01.00, da blir dere ikke overstadig fulle og har bedre kontroll på dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er veldig bra at du griper fatt i dette problemet før det ødelegger for mye av det gode forholdet du beskriver at dere har. Slik jeg forstår deg, så ligger det en liten utrygghet begge veier i forholdet. Dere har levd til tidel litt vilt som du uttrykker det, høres ut som dere begge har stor sexuell apetitt og ved siden av alkohol kan jeg forstå at usikkerheten ligger på lur og lett trigges. Høres viktig ut for dere å ta en prat om dette i edru tilstand og at du innrømmer din usikkerhet på henne mer enn å angripe henne for å lyve, flørte eller være utro med andre. I noen forhold er det tabu å snakke om egen utrygghet og spor av sjalusi. Høres ut som om kranglene deres er knyttet til dette tema. Finn en måte å trygge hverandre på når dere er ute. Det er ikke å kreve unødvendig kontroll, men en følelse kjæresten skal gi deg og du henne - "det er oss" - en slik trygghet er forholdet avhengig av. Det andre jeg blir opptatt av er alkohol inntaket. Veldig mange blir mer slurvete med hva de sier, mer spissformulert, mer usaklig, mer i angrep når de har drukket endel. For å være sikker på å få stoppet denne tendensen dere har kommet inn i vil jeg råde dere til å drikke mindre gjennom jul og nyttår enn dere pleier og at dere slutter å drikke på et avtalt tidspunkt, f eks kl 24.00 eller 01.00, da blir dere ikke overstadig fulle og har bedre kontroll på dere selv.

Kan du vennligst bruke mellomrom i dine svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toril Hepsø, familieterapeut

Det er veldig bra at du griper fatt i dette problemet før det ødelegger for mye av det gode forholdet du beskriver at dere har. Slik jeg forstår deg, så ligger det en liten utrygghet begge veier i forholdet. Dere har levd til tidel litt vilt som du uttrykker det, høres ut som dere begge har stor sexuell apetitt og ved siden av alkohol kan jeg forstå at usikkerheten ligger på lur og lett trigges. Høres viktig ut for dere å ta en prat om dette i edru tilstand og at du innrømmer din usikkerhet på henne mer enn å angripe henne for å lyve, flørte eller være utro med andre. I noen forhold er det tabu å snakke om egen utrygghet og spor av sjalusi. Høres ut som om kranglene deres er knyttet til dette tema. Finn en måte å trygge hverandre på når dere er ute. Det er ikke å kreve unødvendig kontroll, men en følelse kjæresten skal gi deg og du henne - "det er oss" - en slik trygghet er forholdet avhengig av. Det andre jeg blir opptatt av er alkohol inntaket. Veldig mange blir mer slurvete med hva de sier, mer spissformulert, mer usaklig, mer i angrep når de har drukket endel. For å være sikker på å få stoppet denne tendensen dere har kommet inn i vil jeg råde dere til å drikke mindre gjennom jul og nyttår enn dere pleier og at dere slutter å drikke på et avtalt tidspunkt, f eks kl 24.00 eller 01.00, da blir dere ikke overstadig fulle og har bedre kontroll på dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...