Gjest pds Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei! Jeg har tidligere skrevet et inlegg for samme sak. Har blitt gravid med barn nr tre- med spiral. Svangerskapet er ikke planlagt- og vi føler ikke kapasitet til et tredje barn. Jeg har vært dårlig, kaster opp mange ganger daglig, og er helt elendig form. Har søkt om abort, og vært inne til us toganger. Ingen finner spiralen, har heller ikke registrert at den har falt ut. Jeg føler av helsemessige årsaker at jeg ikke greier å fullføre dette svangerskapet. Jeg har ingenting å gi til mine to små barn i denne tilstanden. Har vært veldig dårlig begge svangesrskapene forut. Jeg ønsker kirurgisk abort- men ved st. olav får jeg ikke det. Får kun tilbud om medikamentell.Det er tilbudet- hvis jeg ikke ønsker dette er det ikke noe annet tilbud får jeg til svar. Overalt på informasjonsider står det at dette er et valg. Jeg er nå 8 uker og 6 dager dager gravid. Har hatt time til medikamentell abort to ganger, menendt med å brye sammen og ikke greie det. Jeg frykter sånn for ytterligere kvalme og smerter på toppen av den formen jeg har fra før-og føler dette svært traumatisk. Kan du forklare meg hvorfor jeg ikke kan få tilbud om kirurgisk abort på St. Olav? Og hvem kan evt hjelpe meg med dette? Når jeg skal forklare det, begynner jeg bare å gråte.Jeg har hatt mareritt om dette hver natt i lang tid- sovet lite, spist og drukket lite-er helt utkjørt og svært fortvilet.Jeg gikk direkte til sykehuset fordi jeg kommer fra et lite tettsted der jeg ikke ønsker dette kunngjort på legekontoret. Jeg er selv sykepleier, og skammer meg over å be om abort. Jeg ønsker ikke svar fra synsere om abort på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Utrolig at man ikke har det valget da? Kan du søke på andre sykehus i nærheten og få mannen din/venner til å kjøre deg? Skulle jo ikke være noe problem å få deg henvist til et sted som har det inngrepet du ønsker? F eks her i byen har vi ikke øyespesialist så mora til samboeren min måtte kjøres til en annen by. Skulle hun da blitt nektet øyeinngrepet fordi det ikke fantes her? Samme logikken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg har ordnet så du kan komme til St Olavs Hospital gyn pol i morgen fredag 14.12. kl. 10.20 til samtale. Det lar seg helt sikkert ordne med kirurgisk abort. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.