Gå til innhold

fotballspillere på trygd?


Gjest std

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hhehe, uten at jeg vet det(!), så tenker jeg ikke det. Både de og klubben har en kontrakt å forholde seg til, der skader en en del av gamet. I norge er imidlertid de fleste kontrakter prestasjonsrettet, dvs at kan de ikke spille kamper (eller er for dårlige til å være en del av kamplaget) får de lavere lønn enn om de kan/er gode nok til å spille kamper. Klubber sikrer seg på den måten. Tenk på det som at de får en grunnlønn bare for å være i klubben, og bonus om de spiller kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de fleste har lønn under skade innbakt i kontrakten. Men jeg mener det før har vært noe snakk om at idrettsskader ikke annerkjennes som arbeidsskade av trygdekontoret og ikke gir samme rettigheter som til andre arbeidstakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må alle andre folk gå på trygdekontoret når de er sykemeldt/skadet?

Jeg har i alle mine jobber fått lønn som vanlig fra arbeidsgiver under sykdom, og jeg antar at arbeidsgiver søker refusjon fra trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alle andre folk gå på trygdekontoret når de er sykemeldt/skadet?

Jeg har i alle mine jobber fått lønn som vanlig fra arbeidsgiver under sykdom, og jeg antar at arbeidsgiver søker refusjon fra trygdekontoret.

Tenkte på langtidsskader, bedriften dekker lønn en viss periode så tar trygdekontoret over, trodde jeg ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på langtidsskader, bedriften dekker lønn en viss periode så tar trygdekontoret over, trodde jeg ........

Ja, men da kommer det vel an på arbeidsavtalen.

I min jobb vil firmaet dekke full lønn i hele sykdomsperioden i inntil ett helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...