Gå til innhold

Helseangst...


dys.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har i mange år vært plaget med helseangst, men nå de siste ukene har det toppet seg.

Jeg mistet for endel år siden min far i kreft og jeg føler at folk dør som fluer av kreft alle veier.

Tidligere har jeg blitt bekymret når jeg kjente "noe" i kroppen, men så har det liksom gått over. Nå føler jeg at jeg er bekymret hele tiden og dette er svært plagsomt.

Jeg har problemer med å være glad å kose meg fordi jeg tror jeg har en eller annen form for kreft eller hiv og det murrer i hodet mitt hele tiden.

Jeg vet at dette høres sprøtt ut, men jeg tror ikke jeg blir sett på som sprø. Jeg holder jo det meste av dette for meg selv, men jeg legger heller ikke skjul på at jeg har helseangst når noen kommer inn på temaet.

Jeg blir lettere irritert fordi jeg går rundt og er bekymret store deler av tiden.

Jeg tør heller ikke gå til legen hvis jeg er usikker på noe. Jeg venter på time hos psykiater, men i mellomtiden håper jeg at jeg kan få noen gode råd til hvordan jeg kan takle denne hypokonderi'en min.

Jeg bruker Aurorix og har gjort det i ca 9mnd nå, vet ikke om jeg skal dosere ned eller opp eller om det i det hele tatt kan ha noen sammenheng...? Har også opplevd å ha hatt god effekt av Aurorix i endel måneder tidligere i år.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe godt svar og gi deg - lider av det samme.

Det går heldigvis litt i bølgedaler - og jeg som deg ble værre da jeg mistet nære og kjære med bare noen års mellomrom. Det er jo ikke noe merkelig det - man blir minnet på hvor skjørt livet er.

Man burde jo da i stedet leve livet for det det er verdt den tiden man har fått utdelt - men det funker ikke slik.

Boka til Wilhelmsen er forøvrig god lesning - setter ting litt i perspektiv. Har du ikke lest den - så er den verdt tiden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...