Gå til innhold

Ny kjøkkenkran

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Kjøkkenkrana vår gikk i stykker i dag mens vi var på jobb. Heldigvis var svigermor hjemme, og jeg fikk forklart hvor stoppekrana var.....

Vel - noe var knekt inni der, og vi må ha ny + trolig få den innstallert av en rørlegger. Håper vi får tak i en i morgen.

Har kikket litt på ulike typer. Hva slags kran ville dere ha kjøpt?

http://www.fmmattsson.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den du linker til er veldig grei. Jeg har en som likner. De er såpass høye at man fint kan ha ei bøtte under og fylle den til randen, eller fylle 1,5ltr flasker med vann. Romslig blir det i kummen også. I tillegg vil jeg si at det er stilig med slike kraner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du linker til er veldig grei. Jeg har en som likner. De er såpass høye at man fint kan ha ei bøtte under og fylle den til randen, eller fylle 1,5ltr flasker med vann. Romslig blir det i kummen også. I tillegg vil jeg si at det er stilig med slike kraner :)

Hvis du går inn på linken Kjøkken til høyre, ser du en hel haug med andre modeller også.

Synes egentlig at de derre firkanta var litt stilige - Garda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på linken Kjøkken til høyre, ser du en hel haug med andre modeller også.

Synes egentlig at de derre firkanta var litt stilige - Garda.

De firkanta var himla stilige, har selv den du ser har gul bakgrunn. Er fornøyd med å få vekk krana fra vasken. Altså høyere oppe. Gå for de firkantede du, stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn en på et vanlig kjøkken? Nei - det var altfor institusjonskjøkkenaktig for meg.....

Den er ikke så kjempestor da. Jeg syns den er dritkul :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en på et vanlig kjøkken? Nei - det var altfor institusjonskjøkkenaktig for meg.....

Av de på linken hadde jeg kanskje valgt Garda

FMM 9600-0000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en slik i privat husholdning da? Jeg bare spør for å følge med hehe

Ja det er jo det. Og det vil jeg også ha :o) Samme hva andre synes :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo det. Og det vil jeg også ha :o) Samme hva andre synes :o)

Jeg synes ikke den er stygg, men orginal om jeg kan si det sånn. Du får ønske deg den til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fmm 9115-000

Den som har avtagbar hånddusj, har vært på kjøkken hvor de har det og det er veldig praktisk og greit når du skal skylle av litt større ting. Ønsker stadig jeg hadde det hjemme.

Jeg sjekket ikke prisen da. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nylig en dokumentar på dansk TV om at alle kjøkkenkraner i salg ikke er godkjente og for eksempel avgir mye mer bly enn tillatt. Sørg for at krana er godkjent. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nylig en dokumentar på dansk TV om at alle kjøkkenkraner i salg ikke er godkjente og for eksempel avgir mye mer bly enn tillatt. Sørg for at krana er godkjent. :-)

Bly i kjøkkenkraner?

Høres ikke bra ut..... Har du peiling på hvor jeg evt kan lese noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bly i kjøkkenkraner?

Høres ikke bra ut..... Har du peiling på hvor jeg evt kan lese noe om dette?

Her er siden det henvises til i Danmark:

http://www.godkendtevandhaner.dk/

Jeg regner med det er en del felles merker. I Danmark skal kranene være VA-godkjente. Jeg tror det er noe felles europeisk, men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er siden det henvises til i Danmark:

http://www.godkendtevandhaner.dk/

Jeg regner med det er en del felles merker. I Danmark skal kranene være VA-godkjente. Jeg tror det er noe felles europeisk, men jeg er ikke helt sikker.

Fant de mest aktuelle kranene på godkjent-lista, heldigvis.

Dette var noe jeg ikke har hørt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant de mest aktuelle kranene på godkjent-lista, heldigvis.

Dette var noe jeg ikke har hørt om!

Jeg tror ikke det er særlig mange som har hørt om det. Jeg ble lettere panisk og veldig lettet da jeg fant ut av krana vår var godkjent. Bly er nemlig ekstra skadelig for gravide (meg) og kan føre til at barnet får konsentrasjonsvansker. Svigerforeldrene mine hadde nettopp instalert en kran som de fant ut ikke var godkjent. De fikk heldigvis pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...