Gå til innhold

Mister kontroll over ansiktsmuskulatur

Anbefalte innlegg

Gjest dipsy

Jeg har et spørsmål som angår min far. Han har en lidelse som har utviklet seg over veldig mange år; han mister plutselig kontroll over ansiktsmuskulaturen. Dette skjer som regel i sosiale sammenhenger, og vanligvis når han selv skal si noe. For de som ikke kjenner ham, kan det se ut som om han er overstadig beruset. Han er 70 år og har hatt 2 slag, men mener selv at han opplevde dette første gang før han fikk slagene. Han har ellers god helse, men er en storsnorker og dubber lett av på dagtid. De senere årene har dette blir mer og mer utpreget og i det siste synes det som om dette også sprer seg nedover i kroppen (armer, bein). Han har selv ikke tatt det opp med sin lege, fordi han ikke tror noe kan gjøres. Har DOL noen formening om hva dette kan være, og om det er noe han kan få behandling for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29360-mister-kontroll-over-ansiktsmuskulatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg har dessverre ingen klar formening om hva dette kan skyldes og dermed heller ikke om det kan finnes noen behandling. I og med at plagene utvider seg til andre delen av kroppen også, ville jeg nok anbefale en undersøkelse hos lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...