Gå til innhold

hvordan glemme? (langt)


Gjest uæhhh

Anbefalte innlegg

jeg oppdaget ved en tilfeldighet at min samboer hadde en profil på sexdate.no...der han fremsto som singel og søkte etter elskerinne og "jenter for sex og kos..." Han hadde også lagt ut et nakenbilde av seg selv, og profilen var oppdatert 8 mnd etter at VI ble samboere. Han hadde også sendt en mld til en ukjent dame, - der han skrev at han ønsket elskerinne.

Lang historie kort: -jeg konfronterte ham med det, sa klart fra hva jeg mente om det (var på nippet til å pakke og dra), og "gned inn" hvor sårende det var, - noe som resulterte i at han ble helt fortvilet, innrømte "alt",deaktiverte profilen, og lovte å aldri gjøre sånt igjen...

Han har ikke klart å forklare hvorfor han gjorde det, - annet enn "av nysgjerrighet", - sier at han aldri ville ha møtt noen derfra osv., - at han bare ville se om han fikk noen respons...

Han sier også at han hadde den profilen fra før han traff meg, - og det er jo greit, - men hvorfor oppdatere den??

Vi gikk flere runder på dette, og endte opp med at vi fortsetter sammen, på betingelse av at sånt ikke skjer igjen (jeg har sagt at om det skjer igjen er jeg gone, og jeg mener det).

Det har gått forholdsvis bra etterpå, - vi har snakka mye sammen, sexlivet er bra (noe det alltid har vært), - og han har såvidt jeg vet holdt seg unna sånne ting. Sier han forstår hvor såret jeg ble, og at han ikke skjønner hvorfor han gjorde det ("var blokka i hue". Han bedyrer også at det er bare MEG han vil ha, at jeg er den eneste han trenger, han får alt han vil ha av meg osv...er livredd for å miste meg.

Vi har hatt det så utrolig bra mens vi har vært sammen, - HAR det bra sammen nå og, men jeg fikk vel nærmest sjokk da jeg fant den profilen, og sliter virkelig med å stole på ham nå. Jeg klarer heller ikke å få bort spørsmålet om HVORFOR fra hodet mitt... for jeg klarer bare ikke å se noen grunn!

Jeg vil så gjerne tro ham, vil så gjerne ha en fremtid med ham, - har egentlig satset ALT på det, - noe som vel også bidro til at jeg ble SÅ skuffet og såret. (-"trodde vi hadde det fint, jeg"...)

Spørsmålet er: KAN jeg klare å stole på ham igjen? Han er virkelig den siste i verden jeg hadde forventet noe sånt fra, og jeg har ikke ord for hvor mye det såret meg...bare å tenke på det gjør vondt! Jeg merker at jeg har blitt mistenksom og kontrollerende (noe jeg ikke ønsker å være), redd for å la ham være hjemme alene, lurer på hva han gjør når han sitter med pc'n, lurer på hvem sms og telefoner er fra, - føler at jeg overvåker ham... og jeg ser at vi ikke kan ha det sånn. Jeg har alltid ment at tillit er alfa og omega i et forhold, men nå har altså min tillit til ham fått seg en så kraftig knekk at jeg ikke vet om den kan bygges opp igjen, - for jeg kan aldri glemme det, - DET er i hvertfall sikkert! Det var altfor vondt til å glemmes.

Jeg ser også at jeg "piner" meg selv med disse tankene, men klarer ikke å stenge dem ute.

Jeg skal reise bort til våren (sykehusopphold), blir vekk i 4 uker - hva da? Hva kommer han til å "finne på" da?

Noen som har tilsvarende erfaringer eller gode råd?

Hvordan greie å stole på ham?? Det er jo DET jeg vil!

Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til....

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela25

Dette er nok vanskelig aa tilgi, men det er noe du maa gjore, hvis du vil fortsette i et forhold med han. Slikt kan vel neppe glemmes, men du kan legge det bak deg...

Det kan virke som at han hadde denne profilen pga. daarlig selvtillit. Han onsket bekreftelse paa seg selv, oppmerksomhet. Kanskje var dette en nodvendighet, eller rettere sagt avhengighet, for han, selv etter at han traff deg.

Men naa som du fant det ut, konfronterte dette med han, og forklarte at dette var uakseptabelt og saarende, saa deaktiverte han profilen. Det er jo _deg_ han vil ha. Ingen andre. Hadde denne spenningen med profilen vaert av storre interesse enn deg, hadde han neppe ville fortsette et forhold med deg.

Det er storsinnet av deg aa tilgi dette, og fortsette et forhold med han. Men hvis du vil ha et godt forhold, saa er kanskje ikke det lureste aa bringe dette temaet paa bane i "all evighet". Èn dag maa du la dette pasere, legge det bak deg... Hvis all tillit til han er borte, og du merker ingen bedring, saa bor du kanskje tenke paa aa revurdere forholdet...

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...