Gå til innhold

Borte fra jobb pga visdomstann?


Gjest Tannféen

Anbefalte innlegg

Gjest Tannféen

En kollega meldte seg syk fordi h*n trakk en visdomstann.

Da jeg trakk mine gikk jeg på skole/jobb igjen rett etterpå.

Det er vel ikke vanlig å bli borte på grunn av noe så lite? Eller kanskje har h*n fått feber eller noe etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å kvitte seg med en visdomstann kan være forferdelig vondt, man kan få betendelse, feber... man hovner opp og blir sår og skal ikke få trekk på det.

det kan også hende hun måtte operere den ut? eller det var vanskelig å trekke den (måtte dele den osv)

så det er mange som må sykemelde seg da :)

hadde selv en venninde som var vekke en hel uke etter å ha fjernet tannen (det var operasjon da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Jeg hadde store smerter og var vel borte fra skolen noen få timer dagene før tannlegetimen, og var glad jeg fikk en fredagstime for da slapp jeg å være hjemme dagen etter, det var helg uansett. Mye smerter etterpå også, og spesielt siden jeg hadde greid å "tygge" på meg selv mens jeg var bedøvd, noe som da gjorde vondt når ejg fikk følelsen igjen.

Selv om du ikke opplevde dette så ser jeg ikke på det som noe rart at han var hjemme en dag. Man får gjort ekstremt lite i pillerus/store smerter. Vær glad for deg selv at du slapp å ha det sånt selv, heller enn å klage på ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal folk spekulere og legge seg opp i ting de ikke har noe med?

Har han meldt seg syk så er han syk. Alle i jobb har krav på egenmeldingsdager så å spekulere i om hvor syk folk er, er helt bak mål.

Ikke sikkert han er hjemme pga tanna heller!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg opererte ut mine, hadde jeg narkose, og sov resten av dagen og kvelden...

Hva i all verden er vitsen med å spekulere i hvordan forman hans er etter å ha fjerna visdomstenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt en uke da jeg opererte ut en av mine. Lå til sengs helt utslått av sterke smertestillende samt penicillin. Det vondeste jeg til dags dato har opplevd, inkl. mine 3 fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest this is a signature

Jeg var sykemeldt en uke da jeg opererte ut en av mine. Lå til sengs helt utslått av sterke smertestillende samt penicillin. Det vondeste jeg til dags dato har opplevd, inkl. mine 3 fødsler.

En uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for noen er dette fort gjort, for andre er det en komplisert greie. Jeg var borte fra jobb i to uker pga. store smerter, at jeg var gul og blå i ansiktet, hevelse á la Elefantmannen fra øret og ned på skulderen, betennelse med penicillin, og opptil flere sting... (Ekspederte i en gavebutikk på den tida :))

Jeg føder heller barn hver lørdag enn å gå gjennom flere slike operasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde nok grunn for å bli hjemme. Det kan gjøre sinnsykt vondt. Det kommer vel an på hvor enkel den var å ta ut. Min mann måtte til slutt operer ut restene av visdomtannen han skulle trekke. Huff, da hadde han det ikke godt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er da vel ikke opp til deg å spekulere på "gyldige" fraværsgrunner blant dine kolleger, vel? Som du ser av svarene nedover her, så er det mange som har store komplikasjoner etter fjerning av visdomstenner, selv om du selv (eller jeg for den del:-)) hadde noen som helst plager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, det er da vel ikke opp til deg å spekulere på "gyldige" fraværsgrunner blant dine kolleger, vel? Som du ser av svarene nedover her, så er det mange som har store komplikasjoner etter fjerning av visdomstenner, selv om du selv (eller jeg for den del:-)) hadde noen som helst plager etterpå.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne sånt er helt meningsløst.

Det blir som at jeg skal fnyse over at noen blir sykmeldt i svangerskapet, for JEG var jo frisk hele tiden.

Folk er forskjellige. Lev med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne sånt er helt meningsløst.

Det blir som at jeg skal fnyse over at noen blir sykmeldt i svangerskapet, for JEG var jo frisk hele tiden.

Folk er forskjellige. Lev med det.

''Det blir som at jeg skal fnyse over at noen blir sykmeldt i svangerskapet, for JEG var jo frisk hele tiden. ''

Enig, men det er det dessverre en del som gjør. Det er ikke fritt for at en del folk liker å vurdere om andre egentlig har det ille nok til å bli hjemme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trekker dem lett som en plett, andre har det litt verre. Selv har jeg mine i behold, men søstra mi hadde ifølge tannlegen en visdomstann som hadde slynget røttene rundt øret hennes... Hun vaklet inn på apoteket i bedøvelsesrus med blod og sikkel rennende etterpå for å hente ut smertestillende. Ikke akkurat i form til å gå på jobb nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye plager du har i ettertid kommer helt an på hvor vanskelig den er å fjerne bl.a.

En jeg kjenner var veldig dårlig flere dager etter å ha trekt en visdomstann. Levde på smertestillende, klarte så vidt å åpne munnen for å drikke, tok flere dager før han kunne spise vanlig mat. Klarte ikke snakke. Han hadde ikke hatt noe på jobb å gjøre.

Jeg derimot, har ikke hatt problemer etter å ha trekt visdomstenner, tatt to paracet etter et par timer, før bedøvelsen gikk ut (etter råd fra tannlegen), og så har jeg gått og lagt meg og slappet av resten av dagen, men det er fordi jeg blir så utkjørt av angst når jeg er hos tannlegen, selv om det bare er en vanlig sjekk. Bruker noen timer på å komme til hekter igjen etterpå. Og nå minnet du meg på at jeg skal til tannlegen i morgen. Gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt en uke da jeg opererte ut en av mine. Lå til sengs helt utslått av sterke smertestillende samt penicillin. Det vondeste jeg til dags dato har opplevd, inkl. mine 3 fødsler.

Det er STOR forskjell på å operere og å trekke da. Ser ikke ut som om folk skiller mellom det i denne tråden.

(Synes uansett ikke trådstarter har noe med det å gjøre, men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært i stand til å gå på jobb rett etter trekking eller operasjon av mine visdomstenner. Dagen etter med den første ble jeg hjemme, men de to andre dro jeg på jobb dagen etter.

Men så jobbet jeg til 3 uker før terminen første svangerskap og til 28 uker før terminen andre svangerskap... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...