Gå til innhold

Wrææææææl....


Gjest fnugget

Anbefalte innlegg

Huff er helt gåen og utmattet i kroppen, pga infeksjonen og nå har jeg visst fått folinsyremangel også. Og det kan visst føre til depresjon. Lest at det er mye folinsyre i havregryn, jeg har jo spist så mye havregryn siste månedene, at dette virker helt rart.

Har sånn feberfølelser i kroppen, og føler at jeg bruker krefter jeg ikke har, bare ved å forflytte meg fra senga og til pcen....Av og til svimler det for meg, og jeg eier ikke matlyst og må presse i meg "fornuftig mat". Hadde dette bare vært kortvarig, men nå har jeg hatt det sånn i en måned...

Litt sånn syte-innlegg fra meg i dag, men...hater virkelig å bare være hjemme og ikke orke noenting..føler meg så ensom og alene :-(

Og synes oppriktig at det å slite med det psykiske er nok.

*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fnugget.

Jeg er ikke noe ekspert, men kan det være at du har dårlig opptak i tarmen din? Bare en tanke jeg fikk...

baremeg

Hei, kanskje det, vært mye plaget med diare i det siste...men så får man diare av dette også har jeg lest. Hvordan stoppe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg23

Hei, kanskje det, vært mye plaget med diare i det siste...men så får man diare av dette også har jeg lest. Hvordan stoppe dette?

Havregryn ville jeg tro hjalp på fordøyelsen, men vil ikke tro at det skal utløse diare?

Hva har legen sagt da? Han/hun må jo finne ut hva som gjør at du har folinsyremangel.

Hva med å gå til legen en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn ville jeg tro hjalp på fordøyelsen, men vil ikke tro at det skal utløse diare?

Hva har legen sagt da? Han/hun må jo finne ut hva som gjør at du har folinsyremangel.

Hva med å gå til legen en gang til?

Jeg skal ringe legen i morra, eller legge igjen beskjed om at han ringer meg. Er litt vagt å bare få slengt ut at jeg mangler ditt og datt, uten å vite årsaken. Og hvis jeg har mye diare så tar vel ikke tarmen opp særlig mye av folinsyren jeg tar, eller c-vitaminene? Får ringe i morra og høre hva han sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for veldig nyttig link:)))))))

Bare hyggelig! :-) Jeg er forresten med på at psykiske vondter burde holde, spesielt nå rett før jul.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg,håper du får det bedre snart : )

Det der hørtes ikke godt ut...

Nei, ikke godt :( sliten og lei, jah. Takk ska du ha for fine ord. KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :-) Jeg er forresten med på at psykiske vondter burde holde, spesielt nå rett før jul.. :-/

Ja :( som om ikke julen er utfordrende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det er ikke lenge siden jeg avruset meg. Nå forstår jeg at du er syk, men jeg vil si litt om hvordan det var for meg da jeg trappet ned på benzo. Jeg hadde stått på høye doser over lengre tid. Den første gangen gjorde jeg det litt kjapt, den andre gangen over en del uker.

Jeg følte meg temmelig elendig begge gangene. Jeg hadde veldig hodepine, var veldig kvalm og orket ikke spise stort. Den første gangen ikke på flere dager. Jeg sov ikke stort, spesielt ikke den første gangen. Jeg hadde en enorm verk i muskler og ledd, omtrent som influensaverk. Diare. Og ble stiv som en stokk i kroppen og strevde med å bevege meg ordentlig. Jeg var svimmel, slapp, desorientert. Slet med å snakke skikkelig. Det mentale var helt ute å kjøre, og jeg hadde en enorm angstabstinens. Isende. Badet i mareritt og kaldsvetting om natten. Om dagen, på det verste, små utslag i hjernen, som kjentes ut som bittesmå "epileptiske anfall"(tenker jeg meg). Veldig deprimert, og veldig destruktiv. Uten håp. Umulig å nå inn til. Litt suicidal (i tankene i hvertfall) Jeg følte meg veldig syk.

Jeg vet ikke hva som var verst. Langpining eller å ta tyren ved hornene. Jeg tror langpiningen var det verste. Jeg følte meg syk over altfor lang tid, selv om symptomene ble noe lettere. Jeg ble så utarmet når det tok så lang tid. Jeg bråsluttet jo ikke første gangen heller, men det verste på slutten var overstått på en uke ti ti dager.

Jeg betviler selvsagt ikke at du er syk nå. Men samtidig tror jeg ikke du kommer til å føle deg bra før dette er overstått. Og følelsen av influensa kom ikke jeg meg unna i hvertfall. Og personlig ville jeg ikke dratt det hele ut lenger enn nødvendig. Det kan jo lett bli slik at du føler du ikke drar deg til igjen av denne syken du har siden du driver og trapper ned.

Gevinsten etterpå har vært stor heldigvis. Selv om jeg har hatt to slike avrusinger. (En veldig vanskelig akutt livssituasjon.) Jeg ble så full i angst på slutten når jeg hadde nådd dette nivået av avhengighet, og har mindre angst uten medisinene enn med nå.

Lykke til videre. Du klarer dette!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er ikke lenge siden jeg avruset meg. Nå forstår jeg at du er syk, men jeg vil si litt om hvordan det var for meg da jeg trappet ned på benzo. Jeg hadde stått på høye doser over lengre tid. Den første gangen gjorde jeg det litt kjapt, den andre gangen over en del uker.

Jeg følte meg temmelig elendig begge gangene. Jeg hadde veldig hodepine, var veldig kvalm og orket ikke spise stort. Den første gangen ikke på flere dager. Jeg sov ikke stort, spesielt ikke den første gangen. Jeg hadde en enorm verk i muskler og ledd, omtrent som influensaverk. Diare. Og ble stiv som en stokk i kroppen og strevde med å bevege meg ordentlig. Jeg var svimmel, slapp, desorientert. Slet med å snakke skikkelig. Det mentale var helt ute å kjøre, og jeg hadde en enorm angstabstinens. Isende. Badet i mareritt og kaldsvetting om natten. Om dagen, på det verste, små utslag i hjernen, som kjentes ut som bittesmå "epileptiske anfall"(tenker jeg meg). Veldig deprimert, og veldig destruktiv. Uten håp. Umulig å nå inn til. Litt suicidal (i tankene i hvertfall) Jeg følte meg veldig syk.

Jeg vet ikke hva som var verst. Langpining eller å ta tyren ved hornene. Jeg tror langpiningen var det verste. Jeg følte meg syk over altfor lang tid, selv om symptomene ble noe lettere. Jeg ble så utarmet når det tok så lang tid. Jeg bråsluttet jo ikke første gangen heller, men det verste på slutten var overstått på en uke ti ti dager.

Jeg betviler selvsagt ikke at du er syk nå. Men samtidig tror jeg ikke du kommer til å føle deg bra før dette er overstått. Og følelsen av influensa kom ikke jeg meg unna i hvertfall. Og personlig ville jeg ikke dratt det hele ut lenger enn nødvendig. Det kan jo lett bli slik at du føler du ikke drar deg til igjen av denne syken du har siden du driver og trapper ned.

Gevinsten etterpå har vært stor heldigvis. Selv om jeg har hatt to slike avrusinger. (En veldig vanskelig akutt livssituasjon.) Jeg ble så full i angst på slutten når jeg hadde nådd dette nivået av avhengighet, og har mindre angst uten medisinene enn med nå.

Lykke til videre. Du klarer dette!

Mvh

Takk for svar, Keira.

Jeg trapper ikke ned på benzo nå..eneste benzo jeg står på er 7,5 mg imovane per dag, jeg har heller ikke gått på høyere doser i lang tid. Men jeg kuttet ut truxal og buspar med relativt kort mellomrom. Og så fikk jeg denne virusinfeksjonen som antakelig kom av mangel på folinsyre (som kan sette ned immunforsvaret) og det gjorde det nok ikke bedre at jeg kuttet ut to medisiner for angst.

Synes det er så tøft nå at jeg trenger imovanen til å sove på. Ellers går jeg på lyrica og fontex, og jeg føler nå at dette _må_ jeg gå på for å klare meg gjennom dagene, som er veldig tøffe for tida. Poenget med dette oppholdet jeg skulle på, var å kvitte meg med lyrica+imovanen, så får se når jeg får plass og om det blir. Tror jeg kan klare meg uten imovanen etterhvert av meg selv jeg, med langsom nedtrapping hjemme. Får se.

Men tviler ikke på at du ble syk pga nedtrappingen. Det er en gedigen påkjenning i seg selv. Det er imponerende at du har klart det og flott at du har det bedre uten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...