scorpina30 Skrevet 10. juni 2001 Del Skrevet 10. juni 2001 Jeg spurte dette spørsmålet til dr. Anker og han ba meg heller spørre en av dere "urinveisleger".... Altså...Jeg fødte en velskapt jente for snart 4 år siden og hun er frisk og fin. Problemet mitt er at jeg er OFTE (!!) plaget med UVI - urinveisinfeksjon. Det kan være seg fra 1 gang hver 2. eller 3. måned til 1 - 2 ggr i måneden, og bestandig kommer den "plutselig" og intenst. Jeg har nå gått på gud vet hvor mange Trimetoprim kurer av varierende lengde og styrke. MEN - jeg får dette stadig tilbake. HVORFOR sliter jeg så ofte med UVI??? Sist gang jeg fikk dette var på morgenen 17. mai - trenger jeg å si at DEN dagen var ødelagt for meg....?! Urinprøve ble sendt til mikrobiologisk avd. men den kunne ikke gi noen særlig forklarende patologiske svar på HVORFOR jeg får dette så ofte..... Kunne en lege gi meg et litt forklarende svar?! Å gå på Trimetoprim kur i tide og utide kan da umulig være sunt?! Håper på svar. Takknemlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29372-uvi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Noen mennesker er mye plaget av urinvisinfeksjoner. Sansynligvis skyldes det at bakteriene lettere kommer til hos disse personene. Det er noe med kroppens motstandsevne. Mange har glede av surgjørende midler. Blir urinen sur trives bakteriene dårligere. Hiprex 2 tabletter om dagen er harmløst og hjelper mange. Fåes på resept. Noen pasienter som har hyppige urinveisinfeksjoner kan ha glede av langtidsbehandling med antibiotika i lav dose. Noen som får urinveisinfeksjon etter samleie kan forhindre infeksjon ved å ta 1 tablett antibiotikum før samleiet. Du bør snakke med din lege om hva du best kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29372-uvi/#findComment-118378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.