Gå til innhold

Hos psykiateren


Gjest skjemautfylleren

Anbefalte innlegg

Gjest skjemautfylleren

Ja, tenkte bare å skrive litt...

Var hos psykiater i dag. Fikk nye medisiner, skal teste ut i en uke. Zyprexa eller noe sånn.

Det gikk jo bra!!! :-)

Jeg tenker at, det at jeg ikke får gjort så mye for tiden. Eier ikke handlekraft. Han sa at; tankene og alt det der, ligger sikkert ganske tett under overflaten, sånn at jeg ikke klarer å fokusere. Han sa at medisinene kunne hjelpe mot det, og mot angst og depresjon og alle "tankene" mine.

Ja, hvis det kan hjelpe meg til å få mer fokus, så er det ikke noe jeg er mer glad for.

Han tok meg på alvor, og trodde meg på ting jeg sa. Ja. Det var bra.

Jeg må si, etter 10 min hos fastlegen, skulle jeg gå på maks dose nosinan. Også fordi jeg forklarte noe fra "før" som han tolket til meg. Dette gjorde ikke psykiateren. Han skillte mellom psykosen og andre ting, fordi han kan faget sitt. Det gjorde ikke fastlegen, selv da jeg sa jeg hadde hatt kontakt med prest spurte han; er hun virkelig? Og da jeg sa ja, trodde han meg ikke da heller. Jeg er jo ikke helt idiot selv om jeg har hatt en psykose, noe av det jeg sier er jo sant da..... helt totalt umydiggjort ble jeg. Har bytta fastlege da.

Ja, nå slipper jeg å mikse og trikse selv da. Det er jo bra.

Psykiater; 1 time, deretter finne medisin. Lege; 10 min og det var 10 dårlige minutter.

Hm... :-) Er bare lettet. Fordi dette gjøres på en "ordentlig" måte. Da kan jeg godt gå på ap. :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skjemautfylleren

Flott at du opplever deg forstatt! :-) Og bra du byttet fastlege, håper du er heldig med den nye.

Ja, det håper jeg også.

Ble så glad da han sa det der med tanker under overflaten, for jeg er jo helt rolig jeg, utad ;-)

Ja, det var ok, i dag. Selv om jeg begynner å bable og mister tråden, menmen....sånn er det vel av og til. Babler uten å komme til noe poeng....!

Ja, håper han nye fastlegen er ok, men jeg håper at psykiateren kan ta det med psykemedisiner fremover. Da trenger jeg nesten ikke fastlege jeg... :-) Hehe.

Ha en fin dag fnugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjemautfylleren

Det er godt å snakke med noen som har kompetanse til å forstå en del av problemene.

Hyggelig å høre:-)

mvh

:-)

Ja, en som tar deg på alvor og som forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg også.

Ble så glad da han sa det der med tanker under overflaten, for jeg er jo helt rolig jeg, utad ;-)

Ja, det var ok, i dag. Selv om jeg begynner å bable og mister tråden, menmen....sånn er det vel av og til. Babler uten å komme til noe poeng....!

Ja, håper han nye fastlegen er ok, men jeg håper at psykiateren kan ta det med psykemedisiner fremover. Da trenger jeg nesten ikke fastlege jeg... :-) Hehe.

Ha en fin dag fnugget.

Enig i at det er lurt at psykiater tar over ansvaret for psykofarmika :-)

Om det er noen trøst, så babler jeg ofte i vei sjølv. Kan begynne på en setning og i stedet for å fullføre den, så blir det sånn assosiasjonspreget babbel...det er ofte når det er kaotisk inne i meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...