Gå til innhold

En klage jeg sendte til butikken Vita


Gjest Forbanna kunde

Anbefalte innlegg

Gjest Forbanna kunde

Hei!

Jeg vil gjerne takke for en flott butikk, dere har mye fint. Likevel har jeg en stor klage, og dette gjelder en ansatt ved Vita Strømmen. Vedkommende nektet å oppgi navnet sitt ved forespørsel. Hun, som er en dame i 40(?)-årene, har blondt hår, solariebrun og må være noe av den frekkeste og sureste ekspedistrisen jeg har møtt noen gang. Jeg skriver til dere om dette fordi det er fjerde gangen jeg har opplevd henne på butikken som ufordragelig frekk og sur.

Episode 1, begynnelsen av september: Det er ingen andre i butikken og jeg spør henne: "Unnskyld, kan du hjelpe meg?" hvor hun svarer: "Nei ikke nå, jeg skal ut et ærend." og så gikk hun bare, uten å beklage seg eller komme med noe hjelp.

Episode 2, midten av september: Jeg og min mann kommer inn i butikken for å handle, vi skulle betale varen i kassen, damen det er snakk om snudde seg bare tvert og gikk i andre enden av butikken. Min mann spurte henne "Unnskyld kan du komme til kassen så vi får betalt, det hadde vært veldig fint." hvorpå hun svarte "Du klarer sikkert å vente et par minutter" og så begynte hun å stable varer.

Episode 3: Jeg er i butikken for å kjøpe shampo sammen med min datter. Damen det er snakk om sier "Den shampoen passer ikke håret ditt, håret ditt er for fett." Unnskyld meg, men det er da ikke hennes sak hvem som skal bruke shampoen vi kjøper, og det er da høyst upassende å komme med en slik kommentar! Det er fornermende. Vi ble så forfjamset at vi bare satte fra oss varene og gikk. Vi kunne høre damen si i bakgrunnen "helvetes kunder".

Episode 4: Min mann og jeg ankommer butikken dagen etter overstående tilfelle for å snakke med damen, for å spørre hvorfor hun hadde vært uhøflig. Vi hadde bare tenkt å spørre henne, vi hadde ingen hensikt med å være frekke, slikt holder vi oss for gode til. Min mann spør "Hadde du kanskje en dårlig dag i går, siden du ikke var så veldig hyggelig i tonen til kundene dine? Vi er ikke sure, vi bare lurte." Damen svarer "Det har dere faen meg ingnting meg, dere kan dra til helvete alle sammen."

Så nå lurer vi, er det slik Vita Strømmen vil fremstå for sine kunder? Dette kommer vi til å gå videre med, dersom vi ikke mottar en unnskyldning direkte fra ekspeditrisen på Vita Strømmen. Det går da ikke an å være sånn på jobb.

Hadde det vært et engangstilfelle, hadde vi ikke lagt oss borti dette, men når slikt skjer fra sammen person fire ganger, ser vi ingen annen løsning enn å fortelle dette videre til andre kunder og butikkjeder.

Dette håper vi å få respons på, ellers kommer vi faktisk til å ta dette langt, og i såfall kommer det til å være dårlig reklame for deres butikk.

---

Jeg har sendt denne klagen pr email nå. Jeg overdriver ikke, det har faktisk skjedd akkurat sånn. Synes jeg har rett til å sende klagen, for det går ikke an å behandle kunder sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og måper! Går det virkelig ann??? Det skal ikke være mulig å oppføre seg slik!

Nei, så rett du gjor.Det var virkelig bra du sendte dette. Håper du informerer oss om hvordan det går da!

Stå på!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forbanna kunde

Sitter her og måper! Går det virkelig ann??? Det skal ikke være mulig å oppføre seg slik!

Nei, så rett du gjor.Det var virkelig bra du sendte dette. Håper du informerer oss om hvordan det går da!

Stå på!=)

Ja, jeg synes jeg har retten på min side til å klage på dette altså. Jeg håper faktisk at vedkommende får sparken, selv om det er et litt drøyt ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og måper! Går det virkelig ann??? Det skal ikke være mulig å oppføre seg slik!

Nei, så rett du gjor.Det var virkelig bra du sendte dette. Håper du informerer oss om hvordan det går da!

Stå på!=)

Klart ho får sparken, ellers tar ikkje Vita kundene sine på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ja, jeg synes jeg har retten på min side til å klage på dette altså. Jeg håper faktisk at vedkommende får sparken, selv om det er et litt drøyt ønske.

Den ansatte fortjener sparken! Har aldri hørt maken...;(

Hadde jeg vært direktør i vita-kjeden hadde jeg blitt svært glad for en slik henvendelse :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du sendte inn en klage. Forhåpentligvis er det en ansatt som kan "refses" , og ikke en daglig leder. Jeg jobber selv i butikk, og vet hvor viktig det er å behandle kunder bra. Tilbakemeldinger fra kunder er mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav.............. Ja det er bra du sendte klage. Men jeg fikk en følelse av at det er en leder eller noe med pms eller noe gæli...... Håper virkelig du og andre slipper å se eller ha noe mere med ho å gjøre.

Håper du får svar som du også deler med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sant alt du skriver. Men jeg reagerer litt på at du henger ut en person her på nettet slik. Det manglet jo bare at du også skrev navnet hennes her (hell i uhellet at hun ikke oppga navnet sitt, tenker jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Sikkert sant alt du skriver. Men jeg reagerer litt på at du henger ut en person her på nettet slik. Det manglet jo bare at du også skrev navnet hennes her (hell i uhellet at hun ikke oppga navnet sitt, tenker jeg...)

Ja tenk om dama kjente seg igjen, det ville jo vært "kjempedumt". Syns helt ærlig du burde hengt henne ut med ihvertfall fornavn om du hadde, makan til oppførsel? Jeg ville seriøst skjelt henne ut, krevd å få møte daglig leder der. Om du skulle vise seg å være daglig leder så ville jeg krevd å se papirer eller noe på det. Og dermed få et navn jeg kunne klagd videre med.

Man mister fort kunder ved å være slik, hun har jo ikke noe i den bransjen å gjøre i det hele tatt. Og at noen har en dårlig dag, greit nok, men 4 tilfeller er ikke "en dårlig dag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Sikkert sant alt du skriver. Men jeg reagerer litt på at du henger ut en person her på nettet slik. Det manglet jo bare at du også skrev navnet hennes her (hell i uhellet at hun ikke oppga navnet sitt, tenker jeg...)

Jeg reagerte også på dette. Unødvendig gjort, selv om det selvfølgelig er viktig å klage på dårlig sevice i butikker etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Ja tenk om dama kjente seg igjen, det ville jo vært "kjempedumt". Syns helt ærlig du burde hengt henne ut med ihvertfall fornavn om du hadde, makan til oppførsel? Jeg ville seriøst skjelt henne ut, krevd å få møte daglig leder der. Om du skulle vise seg å være daglig leder så ville jeg krevd å se papirer eller noe på det. Og dermed få et navn jeg kunne klagd videre med.

Man mister fort kunder ved å være slik, hun har jo ikke noe i den bransjen å gjøre i det hele tatt. Og at noen har en dårlig dag, greit nok, men 4 tilfeller er ikke "en dårlig dag".

Det er alltid to sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om dama kjente seg igjen, det ville jo vært "kjempedumt". Syns helt ærlig du burde hengt henne ut med ihvertfall fornavn om du hadde, makan til oppførsel? Jeg ville seriøst skjelt henne ut, krevd å få møte daglig leder der. Om du skulle vise seg å være daglig leder så ville jeg krevd å se papirer eller noe på det. Og dermed få et navn jeg kunne klagd videre med.

Man mister fort kunder ved å være slik, hun har jo ikke noe i den bransjen å gjøre i det hele tatt. Og at noen har en dårlig dag, greit nok, men 4 tilfeller er ikke "en dårlig dag".

Ho heter Guri.

Bare les "morsans" innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er alltid to sider av en sak.

Nettopp, her det det den ansattes oppførsel og kunden sin reaksjon!

Man ansetter mennesker for å være butikkens/kjedens ansikt, alle klager bør tas alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det langt? Hva er ditt neste trekk i denne saken? *nysgjerrig* Du burde forresten ikke skrive det to ganger, jeg får nesten inntrykk av at det er du som sitter her med pms og lyst til å "ta noen". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Nettopp, her det det den ansattes oppførsel og kunden sin reaksjon!

Man ansetter mennesker for å være butikkens/kjedens ansikt, alle klager bør tas alvorlig!

Men pærebrus ba kunden om å henge ut vedkommende ved navn - det er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...