Gå til innhold

Hvordan finne ut om bihulebetennelse?

Gjest fortsatt dårlig

Anbefalte innlegg

Gjest fortsatt dårlig

Jeg var hos legen i dag fordi jeg har vært dårlig i ti dager. Følelse av "tett" i hodet og ører. Legen lyttet på ryggen min med stetoskop, og kjente på kjertlene i halsen. Så sa hun at det var en forkjølelsesvirus.

Jeg glemte å fortelle at jeg har tjukt hvitt snørr. Forrige uke hadde jeg ca 38 i feber (altså ikke særlig feber) men allmenntilstanden har vært slik at jeg har lurt på om jeg har bihulebetennelse.

Burde ikke legen uansett ha tatt en blodprøve eller sånn? Eller kan hun konkludere slik hun gjør bare utifra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Bihulebetennelse karakteriserer ved disse symptoner; tjukt illeluktende grønt snørr, forkjølelsen må minst ha vart mer enn ti dager, tannpinesmerter i nedre bihuler og/eller sterkehodepine i øvre bihuler, lysskyhet, svimmelhet ved fremoverbøying av hodet, alt smaker og/eller lukter vondt.

Du har ikke ett av disse symptonene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortsatt dårlig

Vel, jeg syns liksom det var rart at det "bare" var en forkjølelse når jeg har følt meg såpass redusert. Pleier ikke bli så dårlig av forkjølelse. Var sykemeldt hele forrige uke, og denne uken er jeg halvt sykemeldt.

Glemte å si at jeg også har hatt vondt i hode og bihuler. Men det kan jo godt hende det ikke er bihulebetennelse for det.

Mitt spørsmål var vel uansett egentlig; pleier ikke leger å ta en blodprøve når de skal diagnostisere slikt? Jeg syns liksom undersøkelsen var noe overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...