Gå til innhold

Har ikke hatt mensen siden..


Gjest uten mensen

Anbefalte innlegg

Gjest uten mensen

...jeg startet på høyskole i høst. Er ikke gravid. Har stresset med endel ting og tang. Hva ellers kan manglende mensen forårsakes av enn stress? Hvis jeg drar til legen, hvilke tester kan han evt. ta for å finne ut av dette? Har tenkt å få en generell helsesjekk hos legen, hva bør inngå i en slik sjekk?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten mensen

Bruker du p-/mini-piller?

Jeg sluttet med Diane p-pille før mensen forsvant. Derfor så jeg det som naturlig at den uteble en stund,men nå har jo det gått nesten 4 mnd så jeg tenkte det var best å sjekke med lege. Ikke det at jeg savner den så veldig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærebrus875

For lav vekt. Må veie over 45kg elns.

Det blir feil, en person på som såpass lav at 45 kg er normalt, må jo ikke da bli over den vekta for å få mens.

Men du har rett i at lav vekt kan være en årsak, men blir helt feil å oppgi tall.

Lav vekt, spist lite, jernmangel, stress pga jobb/skole, psykiske/fysiske problemer som forårsaker stress, at du rett og slett ikke har en stabil syklus ennå kan få mensen til å forsvinne.

Selv var jeg litt overvektig og mistet den flere ganger, først pga jernmangel antar jeg, sleit med det, og andre gangen pga jeg ikke spiste nok og gjerne stresset litt både på skolen og psykisk.

Så virker ikke som man må være syltynn og spiseforstyrret i årevis for at den skal forsvinne, ihvertfall ikke for noen måneder..

Og 4 måneder er ikke lenge, du har bare manglet 4 mens.

2 av dem kan ha manglet pga p-pilleslutt, mens de 2 neste pga stress. Så kommer den neste måned kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil, en person på som såpass lav at 45 kg er normalt, må jo ikke da bli over den vekta for å få mens.

Men du har rett i at lav vekt kan være en årsak, men blir helt feil å oppgi tall.

Lav vekt, spist lite, jernmangel, stress pga jobb/skole, psykiske/fysiske problemer som forårsaker stress, at du rett og slett ikke har en stabil syklus ennå kan få mensen til å forsvinne.

Selv var jeg litt overvektig og mistet den flere ganger, først pga jernmangel antar jeg, sleit med det, og andre gangen pga jeg ikke spiste nok og gjerne stresset litt både på skolen og psykisk.

Så virker ikke som man må være syltynn og spiseforstyrret i årevis for at den skal forsvinne, ihvertfall ikke for noen måneder..

Og 4 måneder er ikke lenge, du har bare manglet 4 mens.

2 av dem kan ha manglet pga p-pilleslutt, mens de 2 neste pga stress. Så kommer den neste måned kanskje?

Vel, nå snakket jeg ikke om i spesielle tilfeller, jeg ga et generelt tall. Virker som de fleste som mister mister på 40-tallet en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...