Gå til innhold

Trankapsler som lukter vondt

Sofline

Anbefalte innlegg

Jeg åpnet nylig et nytt glass trankapsler. Det stinket virkelig av dem. Jeg har ikke turt å spise dem på grunn av det som har kommet frem om tranproduksjonen den siste tiden. Pleier trankapsler å stinke (jeg synes mest det stinker av tran)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan du spise uten problemer.

Før 2001 så var det mer A vitamin i tran, men det er sterkt redusert i dag.

Det er overskudd av A vitaminer som ikke er bra, så om du tok tran før og ikke hadde et kosthold som ga ekstra mye A vitaminer så var det ikke noe problem.

Men etter 2001 så er A vitamin sterkt redusert i tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan du spise uten problemer.

Før 2001 så var det mer A vitamin i tran, men det er sterkt redusert i dag.

Det er overskudd av A vitaminer som ikke er bra, så om du tok tran før og ikke hadde et kosthold som ga ekstra mye A vitaminer så var det ikke noe problem.

Men etter 2001 så er A vitamin sterkt redusert i tran.

Jeg tror du misforstår spørsmålet mitt litt. Jeg lurer på om det kan være harsk tran jeg har fått.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2128080.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tranflasken jeg kjøpte (altså ikke kapsler men flytende) smaker vondt, og mye tydeligere fiskesmak enn det den pleier. Jeg pleier ellers å synes at tran smaker greit nok.

Vil jeg kunne bytte denne flasken? Vet ikke om jeg har kvitteringen lenger engang, men kanskje..

Jeg har ikke lyst til å slutte med tran, men jeg ønsker tran som ikke er ødelagt. Hvor kan jeg få kjøpt det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tranflasken jeg kjøpte (altså ikke kapsler men flytende) smaker vondt, og mye tydeligere fiskesmak enn det den pleier. Jeg pleier ellers å synes at tran smaker greit nok.

Vil jeg kunne bytte denne flasken? Vet ikke om jeg har kvitteringen lenger engang, men kanskje..

Jeg har ikke lyst til å slutte med tran, men jeg ønsker tran som ikke er ødelagt. Hvor kan jeg få kjøpt det da?

Jeg regner ikke med at det er noen fare med tranen som selges i butikken nå, etter at de har oppdaget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Pleier trankapsler å stinke (jeg synes mest det stinker av tran)?''

Eg ville vært mye mer bekymra om det lukta fks.jordbær av trankapslene! :-)

Om datoen ikkje er gått ut, så hadde eg glatt spist de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pleier trankapsler å stinke (jeg synes mest det stinker av tran)?''

Eg ville vært mye mer bekymra om det lukta fks.jordbær av trankapslene! :-)

Om datoen ikkje er gått ut, så hadde eg glatt spist de.

Jeg synes bare de pleier å lukte ganske svakt. Men det er mulig jeg husker feil. Jeg kjøpte nemlig en boks til i dag, et annet sted, og de lukter likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare de pleier å lukte ganske svakt. Men det er mulig jeg husker feil. Jeg kjøpte nemlig en boks til i dag, et annet sted, og de lukter likt.

To bokser altså, nå må du huske å ikkje ta for mye Møllers tran! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...