Gå til innhold

Jobbskifte/kontaktinformasjon


Gjest Vil ikke jobbe to steder:(

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke jobbe to steder:(

Hei!

Jeg slutter i en jobb om få dager. Sjefen vil at jeg skal inkludere min nye e-postadresse i fraværsassistent-meldingen i Outlook.

Jeg har (heldigvis) ikke fått ny jobbmailadresse ennå, så det må evt. bli min private adresse. Har ikke så lyst til å gi fra meg mobilnummeret...

Hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Jeg hadde aldri gjort dette med mindre det var ekstremt gode grunner til det. Er man ferdig med en jobb skal man da ikke begynne å få forespørsler om den jobben ved nytt arbeidssted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke jobbe to steder:(

Jeg hadde aldri gjort dette med mindre det var ekstremt gode grunner til det. Er man ferdig med en jobb skal man da ikke begynne å få forespørsler om den jobben ved nytt arbeidssted?

Jeg mener at han prøver å dytte henvendelser og arbeid over på meg. Og jeg kommer til å ha mer enn nok der jeg kommer...

Men det er faktisk ikke mitt problem at de kommer til å mangle en person etter meg i flere måneder, fordi de har vært alt for sent ute med utlysning etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Jeg mener at han prøver å dytte henvendelser og arbeid over på meg. Og jeg kommer til å ha mer enn nok der jeg kommer...

Men det er faktisk ikke mitt problem at de kommer til å mangle en person etter meg i flere måneder, fordi de har vært alt for sent ute med utlysning etc.

Dette høres utproft ut synes jeg. Skal du begynne et nytt sted i samme bedrift eller et helt annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke jobbe to steder:(

Dette høres utproft ut synes jeg. Skal du begynne et nytt sted i samme bedrift eller et helt annet sted?

Den nye jobben er et i helt annet firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Den nye jobben er et i helt annet firma.

Dette hadde jeg absolutt ikke godtatt. Slutter man i en bedrift har man ikke noen forpliktelser ovenfor gammel arbeidsgiver. Skal man legge inn noe i en fraværsassistent da bør det være beskjed om at du har sluttet og henvise til en annen i bedriften. Jeg hadde aldri oppgitt mitt private nummer eller mailadresse for å ta i mot henvendelser på vegne av en gammel arbeidsgiver. Dette høres virkelig uproft ut, de får selv løse sine problemer når du slutter! Det er ikke ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville lagt inn sjefens mailadresse og telefonnummer og bedt om at folk henvender seg til ham. Så får sjefen heller ta jobben med å ringe deg og spørre hvis det er noe de absolutt ikke finner ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke jobbe to steder:(

Jeg ville lagt inn sjefens mailadresse og telefonnummer og bedt om at folk henvender seg til ham. Så får sjefen heller ta jobben med å ringe deg og spørre hvis det er noe de absolutt ikke finner ut av.

Ja, det høres mer logisk ut, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei - det kan de ikke kreve av deg. De får oppgi navnet på en annen person som skal ta imot eventuelle henvendelser etter at du har sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...