Gå til innhold

Kan du anbefale en god og ganske safe rødvin?

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

Jeg skal kjøpe rødvin i gave til flere som jeg ikke kjenner så godt at jeg vet hvilken smak de har i vin.

Er det noen som kan anbefale en rødvin som er ganske safe, dvs en som "alle" liker - men den må være GOD altså:-) Ikke helt kjedelig og uspennende, men heller ikke så spesiell at du må være vinkjenner for å sette pris på den.

Pris ca 100,-

AneM1365380603
Skrevet

Min favoritt heter Rosemount Estate, den er rund og fin. Ikke sur i det hele tatt. Lindemans er også god.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det finnes mange gode:

-Los Vascos

-Lindemans Cawara

-Casillero del Diablo

Det var tre sikre forslag iallfall. Forøvrig synes jeg selv Italiensk vin er godt, synes aldri vi er uheldig med den.

Skrevet

Vi prøvde en ny vin i går - en argentisnk vin som het INCA. Knallgod!!!!! Mørk i fargen, kraftig smak og mye fylde.

Gjest Isflaket
Skrevet

Ser ut til å være vår smak. Ser på de kakediagrammene for fylde og fruktighet - jo nærmere 3/4, jo bedre :-)

Visst folk sliter med å få vondt i hodet etter å ha drukket litt rødvin, så kan det være en ide å se på "kakediagrammet", og komme ned mot 1/2.. Bare et lite tips..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Casillero del Diablo eller Alamos (tror det er det den heter, Argentinsk så vidt jeg husker)

Agata1365381002
Skrevet

Tusen takk - jeg noterer ned alle sammen! Et par av forslagene har jeg til og med hørt før, men sånt kommer man selvfølgelig ikke på når det gjelder.

Et lite tips som jeg jeg hørte her om dagen: Hvis man får servert en vin man liker, ta bilde av etiketten med mobilkameratet. Så er det bare å bla seg fram når man står på Polet og lurer på hva den het, den gode hvitvinen man fikk servert hos naboen for 3 uker siden:-)

Gjest Angela25
Skrevet

Spanske viner fra:

La Rioja, Ribera del Duero er gode.

Navn: Coto, Marqués de Càceres, Marqués de Arviza, Juan Alcorta......:-)

Skrevet

Casillero del Diablo eller Alamos (tror det er det den heter, Argentinsk så vidt jeg husker)

Casillero del Diablo støtter jeg så absolutt!

Skrevet

Vi prøvde en ny vin i går - en argentisnk vin som het INCA. Knallgod!!!!! Mørk i fargen, kraftig smak og mye fylde.

Du drikker vel ikkje vi midt i uka vel?

Da _må_ jo du være alkoholiker. :)

Skrevet

Du drikker vel ikkje vi midt i uka vel?

Da _må_ jo du være alkoholiker. :)

Hm.....det har jeg ikke tenkt på. Kanskje jeg er det da?

*s*

Skrevet

Visst folk sliter med å få vondt i hodet etter å ha drukket litt rødvin, så kan det være en ide å se på "kakediagrammet", og komme ned mot 1/2.. Bare et lite tips..

Jeg har bare fått vondt i hodet én gang etter å ha druket rødvin, og det var en spansk rødvin. Virket på samme måte med mannen min - vi hadde 1-2 glass bare - og durabelig hodepine dagen etter.

Men en er jo forskjellige - trodde det med hodepine først og fremst hadde med innhold av garvesyre å gjøre, ikke hvor fruktig eller hvor fyldig den er.

Skrevet

Hm.....det har jeg ikke tenkt på. Kanskje jeg er det da?

*s*

''Kanskje jeg er det da?''

Helt garantert, det kan ikkje være noe å lure på.

Men du kan jo spørre "EricJ" om han kan få Pedersen til å helberede deg? :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tusen takk - jeg noterer ned alle sammen! Et par av forslagene har jeg til og med hørt før, men sånt kommer man selvfølgelig ikke på når det gjelder.

Et lite tips som jeg jeg hørte her om dagen: Hvis man får servert en vin man liker, ta bilde av etiketten med mobilkameratet. Så er det bare å bla seg fram når man står på Polet og lurer på hva den het, den gode hvitvinen man fikk servert hos naboen for 3 uker siden:-)

Et godt forslag, det der!

Gjest Isflaket
Skrevet

Jeg har bare fått vondt i hodet én gang etter å ha druket rødvin, og det var en spansk rødvin. Virket på samme måte med mannen min - vi hadde 1-2 glass bare - og durabelig hodepine dagen etter.

Men en er jo forskjellige - trodde det med hodepine først og fremst hadde med innhold av garvesyre å gjøre, ikke hvor fruktig eller hvor fyldig den er.

Fyldigheten og garvesyren går vel ofte litt hånd i hånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...