Gå til innhold

Er det noe galt med meg???


Gjest utålmodig jente

Anbefalte innlegg

Gjest utålmodig jente

Hei. Jeg(23 år) og samboeren min har bestemt oss for at vi ønsker barn. Vi har ingen fra før og jeg stoppet med ppiller i august(trionetta) men ingenting har skjedd ennå. Vi har hatt sex på de "riktige" tidspunktene. Jeg fikk en blødning en stund etter jeg sluttet med pillene og etter det har blødningene kommet hver måned og syklusen har vært 31 dager, men den i november var 33 dager.. jeg hadde ingen regelmessig mens før jeg begynte på pillene.. Er det fortsatt hormonene i pillene som henger igjen i kroppen å styrer den el har jeg fått min ordentlige mens nå?? Jeg har mens i ca 7 dager og kun de 3-4 første er ordentlig blod, resten er bare brun utflod...Er det noe galt??? Jeg trodde for et par måned siden at jeg var gravid for jeg gikk kvalm en hel uke og tisset veldig ofte men testen av negativ.. Jeg er litt utålmodig men prøver å ikke tenke for mye på dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Det sies jo at det kan ta 6-12 måneder før du klarer å bli gravid, og du har prøvd i "bare" 4 måneder. Har også hørt at leger nøler litt med å behandle par som har prøvd under et år, spesielt som har gått på p-piller pga det visstnok er såpass vanlig at det tar lang tid.

Med mindre du mistenker sterkt at noe er galt hos en av dere, så tror jeg ikke det er noe "galt" unntatt at du må nok vente litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at det tar tid å bli gravid. Om dere ikke har lyktes når neste høst kommer er det på tide å kontakte lege, men frem til da - slapp av, knull og kos dere og tenk så lite på at det skal bli barn av det som mulig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du har bare forsøkt i 3-4 sykler det jeg kan regne ut, og da vil bare ca halvparten ha blitt gravide. P-pille hormonene er for lenge siden ute av kroppen. Det er helt vanlig at det meste av blødningen kommer i de første dagene, og syklus på opp til 35 dager er også vanlig. Vet dere at den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen? Den kommer ca 14 dager før neste menstruasjon. Hvis det ikke har skjedd noe innen 12 måneder, kan dere be om henvisning til spesialist for utredning, men mo ikke det lykkes av seg selv? Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...