Gå til innhold

Pitabrød


Gjest pærebrus875

Anbefalte innlegg

Gjest pærebrus875

Kjøpte igår Euroshopper pitabrød til 7 kr for 5 stk. Fikk veldig lyst på, så derfor ville jeg ha det. De falt sammen og revnet og ble bare rot og tull.

Fikk lyst på "ordentlig pita" idag, så da kjøpte jeg andre typen de hadde på ica, berthas til 22 kr for 6 stk. Tenkte at da får jeg kanskje mer for pengene?

Sitter her med 2 pitabrød som har revnet og en haug med kjøttdeig og salat oppå. Og er småsur.

Vet jeg åt pitabrød fra rema 1000 engang som "fungerte", men husker ikke merket.

Er det jeg som er brutal? Eller er det kvaliteten som er så dårlig?

Varmer i mikro, (det gjorde jeg garantert også med de fra rema) og like lenge som det står på pakka. Bah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regel nummer én: Man varmer IKKE pitabrød i mikrobølgeovn. Ikke rart de revner! De skal stekes i ovn, både hjemmelaget pitabrød og kjøpte. Samme om det står på pakka at man kan varme det i mikroen, det blir bare revnelefser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Regel nummer én: Man varmer IKKE pitabrød i mikrobølgeovn. Ikke rart de revner! De skal stekes i ovn, både hjemmelaget pitabrød og kjøpte. Samme om det står på pakka at man kan varme det i mikroen, det blir bare revnelefser.

Regel nr 1 på forum: Les det folk skriver! De jeg kjøpte på rema tålte å bli varmet i mikroen! Altså må det være noe annet!

Vi har en gammel "haug" av en ovn som tar alt fra 10-20 min og bli varm, og typen tørr rett og slett ikke å bruke både ovn og stekeplater samtidig. Så noe må jeg jo gjøre. Og når det har fungert før.. vel, da forventer jeg jo at det samme går bra igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel nummer én: Man varmer IKKE pitabrød i mikrobølgeovn. Ikke rart de revner! De skal stekes i ovn, både hjemmelaget pitabrød og kjøpte. Samme om det står på pakka at man kan varme det i mikroen, det blir bare revnelefser.

Det fungerer jo omvendt..

I mikroen blir de seige og sprikker ikke, mens i steikovnen så blir de spøere og revner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regel nr 1 på forum: Les det folk skriver! De jeg kjøpte på rema tålte å bli varmet i mikroen! Altså må det være noe annet!

Vi har en gammel "haug" av en ovn som tar alt fra 10-20 min og bli varm, og typen tørr rett og slett ikke å bruke både ovn og stekeplater samtidig. Så noe må jeg jo gjøre. Og når det har fungert før.. vel, da forventer jeg jo at det samme går bra igjen?

Nei sier jeg! Jeg sier at du må ha de i stekeovn. Det er ulike måter å steke de på der også, bare pass på at ikke temperaturen er for høy, for da kommer de også til å revne.

Du skal altså IKKE ha de i mikrobølgeovn, samme hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varmer alt slikt i stekeovnen. Resultatet blir alltid bra, tror microen er mye tøffere med maten...;(

Det er riktig som du sier. Mikrobølgeovn er ikke egnet for den type brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Det fungerer jo omvendt..

I mikroen blir de seige og sprikker ikke, mens i steikovnen så blir de spøere og revner!

Se der ja, noen som er enig :-P.

AneM, ja helt sikkert Hattings. Og de blir da "seige" (som i spiselig-seige ikke uspiselig-seige) i mikroen for meg.

Typen foreslo at jeg kunne sette på ovnen, la den stå i 10-15 min, legge i pitabrød og så steke meg kjøtt. Så varmes de litt mens jeg steiker, uten at vi har på for mye... Så får prøve det og se om det hjelper.

Da jeg har 8 stk pita igjen nå som må brukes til noe, annet enn brødskiver.. håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Nei sier jeg! Jeg sier at du må ha de i stekeovn. Det er ulike måter å steke de på der også, bare pass på at ikke temperaturen er for høy, for da kommer de også til å revne.

Du skal altså IKKE ha de i mikrobølgeovn, samme hva du sier.

Da erklærer jeg meg herved som sterkt religiøs og velsignet av gudene, da jeg nemlig har greid å varme (mest sansynlig) Hatting pitabrød i mikro, og greid å fylle dem med mat, og spise dem, uten at de har revnet.

Halleluja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da erklærer jeg meg herved som sterkt religiøs og velsignet av gudene, da jeg nemlig har greid å varme (mest sansynlig) Hatting pitabrød i mikro, og greid å fylle dem med mat, og spise dem, uten at de har revnet.

Halleluja!

Var de laget av papir da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærebrus875

Hvorfor ikke kjøpe Hatting sine?

Fordi Rema 1000 er i andre enden av byen, der vi bodde før.. Ica er nærmest for oss nå. Så jeg får prøve å få de 4 Euroshopper og de 4 Bakers/Berthas-pitabrødene til å fungere først, så få typen til å kjøre dit

(noe som ikke er vanskelig egentlig, for Elkjøp er i samme bygg. Lar han bare gå der inne å surre til jeg er ferdig ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Rema 1000 er i andre enden av byen, der vi bodde før.. Ica er nærmest for oss nå. Så jeg får prøve å få de 4 Euroshopper og de 4 Bakers/Berthas-pitabrødene til å fungere først, så få typen til å kjøre dit

(noe som ikke er vanskelig egentlig, for Elkjøp er i samme bygg. Lar han bare gå der inne å surre til jeg er ferdig ;-) )

Har de pitabrød på Elkjøp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ofte pitabrød - alltid Hatting sine (frysedisken). Disse ligger i fryseren hjemme, og når vi lager pitamat, så tar jeg ønsket antall, og varmer dem på svakeste varme i brødristeren. Pitabrødene er såpass store, at jeg triller dem 180 grader og setter på brødristeren en gang til, og de blir perfekte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197709010' post='3751363]

Vi bruker ofte pitabrød - alltid Hatting sine (frysedisken). Disse ligger i fryseren hjemme, og når vi lager pitamat, så tar jeg ønsket antall, og varmer dem på svakeste varme i brødristeren. Pitabrødene er såpass store, at jeg triller dem 180 grader og setter på brødristeren en gang til, og de blir perfekte :o)

Hørtes enkelt ut.. men tror du samboeren min har sånt i hus ;-)? Ingen av oss som har savnet en heller så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes enkelt ut.. men tror du samboeren min har sånt i hus ;-)? Ingen av oss som har savnet en heller så..

Neivel, da kan jeg ikke hjelpe deg. Ønsk deg en i julegave :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...