Gå til innhold

Rommet rundt meg krymper


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg ikke helt vel. Mine nærmeste klarer å se hva jeg tenker, og jeg har ingen vei å rømme akkurat nå. Jeg blir invadert, det har begynt i dag og jeg har ikke noen vei å gå, for jeg er hjemme hos meg selv. Dette er klaustrofobisk. Rommet mitt blir mindre. Jeg blir redd når det er slik. Jeg er redd for å gå i stykker. Jeg vil ikke være alene inne i dette rommet akkurat nå. Dette er mitt hemmelige sted. Derfor skriver jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei bibben!

Jeg er også her. Under ulike nick, men vi har nå pratet med hverandre før..

Er det noe det hadde vært godt å pratet om, så bare kom med det. Er det noe vi kunne sagt for at du kunne fått det litt lettere?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bibben!

Jeg er også her. Under ulike nick, men vi har nå pratet med hverandre før..

Er det noe det hadde vært godt å pratet om, så bare kom med det. Er det noe vi kunne sagt for at du kunne fått det litt lettere?

Klem fra

Takk. Det hjelper at dere er der. Jeg er redd for å gå i oppløsning. Jeg er redd for å miste alt jeg har av beskyttelse rundt meg. Jeg har liksom ikke noe skall rundt meg. Det er skremmende når andre kan se hva jeg tenker. Både dem jeg kjenner godt, og andre i butikken eller andre jeg treffer. Jeg blir veldig redd for ikke å klare meg blant andre. jeg er en veldig sosial person som klarer nesten alt. men så skjer alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei bibben!

Jeg er også her. Under ulike nick, men vi har nå pratet med hverandre før..

Er det noe det hadde vært godt å pratet om, så bare kom med det. Er det noe vi kunne sagt for at du kunne fått det litt lettere?

Klem fra

Jeg har ikke outet hva jeg sliter med ovenfor mine nærmeste. jeg spiser piller i smug og klarer det meste. Nå kjenner jeg at det røyner på, og jeg blir redd for konsekvensene. det er uheldig å bli dårlig før jul. Jeg vet ikke helt hvordan det skal gå. Jeg har problemer med å kommunisere alt dette vanskelige med familien min. Jeg er så redd for konsekvensene. Jeg føler meg så skyldig fordi jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det hjelper at dere er der. Jeg er redd for å gå i oppløsning. Jeg er redd for å miste alt jeg har av beskyttelse rundt meg. Jeg har liksom ikke noe skall rundt meg. Det er skremmende når andre kan se hva jeg tenker. Både dem jeg kjenner godt, og andre i butikken eller andre jeg treffer. Jeg blir veldig redd for ikke å klare meg blant andre. jeg er en veldig sosial person som klarer nesten alt. men så skjer alt dette.

Har det blitt litt for mye i det siste? Mye stress som har gjort deg litt ekstra utsatt, kanskje?

Det kan ikke være godt å føle at noen kan lese tankene dine. Det hjelper vel ikke noe kanskje hvis jeg sier at jeg ikke tror de kan det. Når man tror veldig på noe sitter det fast som en brennende angst i brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt litt for mye i det siste? Mye stress som har gjort deg litt ekstra utsatt, kanskje?

Det kan ikke være godt å føle at noen kan lese tankene dine. Det hjelper vel ikke noe kanskje hvis jeg sier at jeg ikke tror de kan det. Når man tror veldig på noe sitter det fast som en brennende angst i brystet.

Det har blitt en del stress. Jeg er blitt overveldet. Noen har "tatt seg inn" på mitt område, og jeg blir redd for andres sinne nå som jeg ikke kan gjemme meg bort eller trekke meg tilbake. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle andres sinne eller frustrasjon. Jeg er veldig redd for å fortelle dem hvordan jeg har det fordi jeg ikke vil frustrere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt litt for mye i det siste? Mye stress som har gjort deg litt ekstra utsatt, kanskje?

Det kan ikke være godt å føle at noen kan lese tankene dine. Det hjelper vel ikke noe kanskje hvis jeg sier at jeg ikke tror de kan det. Når man tror veldig på noe sitter det fast som en brennende angst i brystet.

Det er altfor stor forskjell mellom slik jeg har det og slik jeg fremstår for omverdenen. Andre tror nok at jeg tåler det meste. jeg vet at jeg tåler skremmende lite. Jeg føler mye skyld og skam i forhold til å ha det slik jeg har det.

Her på DOL vet jeg at jeg skriver i runde vendinger fordi jeg er redd for å stå frem. Jeg tror det har med skyld og skam å gjøre også. Akkurat nå i dag føler jeg at jeg trenger å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en del stress. Jeg er blitt overveldet. Noen har "tatt seg inn" på mitt område, og jeg blir redd for andres sinne nå som jeg ikke kan gjemme meg bort eller trekke meg tilbake. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle andres sinne eller frustrasjon. Jeg er veldig redd for å fortelle dem hvordan jeg har det fordi jeg ikke vil frustrere andre.

Når jeg er redd for andres sinne og frustrasjon er det ofte en angst i meg for selv å kunne eller tørre ta plass, med hele meg og den elendige selvfølelsen min.

Og det blir gjerne slik hvis jeg har vært litt for sosial, i forhold til det som er vanlig for meg, og må takle alle disse relasjonsgreiene med mange mennesker på en gang.

Redd for å bli avvist. Å føle seg veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor stor forskjell mellom slik jeg har det og slik jeg fremstår for omverdenen. Andre tror nok at jeg tåler det meste. jeg vet at jeg tåler skremmende lite. Jeg føler mye skyld og skam i forhold til å ha det slik jeg har det.

Her på DOL vet jeg at jeg skriver i runde vendinger fordi jeg er redd for å stå frem. Jeg tror det har med skyld og skam å gjøre også. Akkurat nå i dag føler jeg at jeg trenger å være her.

Vi trenger alle å hvile oss litt innimellom. Det er fint hvis du finner en slags hvile her inne på DOL.

Jo mer en sliter inne i seg, jo mer må en ofte framstå som en annen utad for å klare å bære på den litenheten. Ikke så lett å være helt filterløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er redd for andres sinne og frustrasjon er det ofte en angst i meg for selv å kunne eller tørre ta plass, med hele meg og den elendige selvfølelsen min.

Og det blir gjerne slik hvis jeg har vært litt for sosial, i forhold til det som er vanlig for meg, og må takle alle disse relasjonsgreiene med mange mennesker på en gang.

Redd for å bli avvist. Å føle seg veldig liten.

Ja, det er nok en sammenheng med det du sier. Det er krevende å skulle være sosial når en ikke har noen beskyttelse og når en er "ingenting". Nå har noen kommet alt for nær meg. En person har bare kommet hit og tatt/okkupert rommet rundt meg. Det er her i mitt hjem. Jeg ønsker å dra vekk. Men vet ikke helt hvor. Jeg tørr ikke skrive dette noe tydligere for jeg er redd for å bli gjenkjent. Jeg er også redd for at noen skal gå inn på pc'n min og "avsløre" meg. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåbærpike

Hei bibben.

Fælt å se hvor vondt du har det nå. De andre kan kanskje se at du ser sliten ut, eller at du reagerer litt på ting, men tankene dine kan de ikke lese. Det er lov å være trøtt/se sliten ut/være rød i ansiktet osv.... Det er lov å komme med hvite løgner også.

Tenker på deg, håper det går over snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger alle å hvile oss litt innimellom. Det er fint hvis du finner en slags hvile her inne på DOL.

Jo mer en sliter inne i seg, jo mer må en ofte framstå som en annen utad for å klare å bære på den litenheten. Ikke så lett å være helt filterløs.

Takk. Akkurat nå finner jeg hvile her inne. Jeg har også sendt en mail til et menneske som jeg holder veldig av og som forstår hvordan jeg har det. Et menneske som støtter meg svært mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bibben.

Fælt å se hvor vondt du har det nå. De andre kan kanskje se at du ser sliten ut, eller at du reagerer litt på ting, men tankene dine kan de ikke lese. Det er lov å være trøtt/se sliten ut/være rød i ansiktet osv.... Det er lov å komme med hvite løgner også.

Tenker på deg, håper det går over snart....

Takk. Jeg skal forsøke å si dette til meg selv hundre ganger : De kan ikke, de kan ikke, de kan ikke se hva jeg tenker. Jeg skal forsøke det om igjen og om igjen. Det jeg synes er aller værst er å se andre inn i øynene. Jeg trenger egentlig ugjennomtrengelige solbriller rundt hele hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke bibben! Sender en virtuell varm sjokolade om masse beskyttende tepper å krype inn i!

*klem*

Takk. Jeg føler nettopp at jeg trenger noen tykke tepper. Litt varm sjokolade hjelper alltid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbærpike

Takk. Jeg skal forsøke å si dette til meg selv hundre ganger : De kan ikke, de kan ikke, de kan ikke se hva jeg tenker. Jeg skal forsøke det om igjen og om igjen. Det jeg synes er aller værst er å se andre inn i øynene. Jeg trenger egentlig ugjennomtrengelige solbriller rundt hele hodet.

Hvor lenge skal være i den situasjonen du er i nå? Altså med besøket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal være i den situasjonen du er i nå? Altså med besøket?

En uke. Jeg har ikke invitert. Jeg føler meg dårlig og takler ikke slike ting nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...