Gå til innhold

alvorlig deprimert.


kathrina1365381129

Anbefalte innlegg

kathrina1365381129

Jeg er alvorlig depremert. Alt er bare sort. hele livet er håpløst vondt. Og meningsløst. Jeg ser sort på livet. Jeg klarer ikke å se noe positivt på dette møkkalivet liksom. Også er jeg på bunn. Også har jeg hørt at når man er på bunn så kan det bare gå en vei og det er oppover. men jeg har vært på bunn helt siden jeg var barn? Jeg har vært depremert så lenge jeg kan huske jeg da. Og den alvorlige depresjonen går ikke over. Det er ingen dager som er bedre enn andre dager. dagene bare går, mens jeg er like depremert trist og lei. jeg er også veldig mye selvmordstanker. Livet er så trist og vondt alt sammen. Jeg går i terapi og bruker antideppessivia men jeg synes ikke det hjelper noe på angsten eller depresjonen min. Jeg har prøvd flere forskjellige typer antideppressiva uten virkning. Jeg bare tar de fordi legen sier at jeg skal ta dem. hmm. Jeg er lei av alt. Jeg føler meg så fryktelig sliten hele tiden og vil bare sove. Jeg sover ti- tolv timer hver natt. Liker å sove bort livet. Også ligger jeg under dyna i fjorten timer hver dag nesten. uff. Orker ikke å møte dagen. vil bare sove. snufs. Også er jeg voksen nå. Men livet er bare dritt og møkk. Også har jeg hørt at en depresjon kan gå over, men depresjonen min har vært i årevis jo. og jeg er helt sikker på at jeg alltid kommer til å være depremert. trist det. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er vanlig å føle det sånn når man er dypt deprimert.

Har du brukt medisiner lenge? De du går på nå, i den dosen du går på? Det tar litt tid før du får full effekt. Det kan også hende du trenger høyere dose enn det du får nå.

Hvis du ikke får nok hjelp av antidepressiva finnes det andre medisiner du kan prøve, jeg har hatt god hjelp av lamictal, som er stemningsstabiliserende.

Du tilbringer nok litt for mye tid i senga. Du vet at fysisk aktivitet, bare det å gå seg en tur, faktisk har bra effekt mot depresjon? Kan du prøve det, i dagene frem mot jul? Kle på deg og kom deg ut av døra, og gå en liten tur. Det trenger ikke være langt, et kvarter er nok hvis du ikke orker mer, eller ti minutter, bare du kommer deg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er ikke vanlig.

Har du vært hos en spesialist? Et du utredet for bipolaritet? Har du prøvd medisiner som Lamictal og Lithionit?

Nå leser jeg at en med samme nick også beskriver Asperger som diagnose. Min erfaring er at denne diagnosen kompliserer behandlingen av angst og depresjon i betydelig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathrina1365381129

Dette er ikke vanlig.

Har du vært hos en spesialist? Et du utredet for bipolaritet? Har du prøvd medisiner som Lamictal og Lithionit?

Nå leser jeg at en med samme nick også beskriver Asperger som diagnose. Min erfaring er at denne diagnosen kompliserer behandlingen av angst og depresjon i betydelig grad.

hei. Jeg har også diagnosen asperger syndrom. det er jeg som har skrevet alle innleggene. Jeg har ikke prøvd lamictal. Jeg er bare depremert konstant. ingen oppturer liksom. Bare på bunn hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathrina1365381129

Dette er ikke vanlig.

Har du vært hos en spesialist? Et du utredet for bipolaritet? Har du prøvd medisiner som Lamictal og Lithionit?

Nå leser jeg at en med samme nick også beskriver Asperger som diagnose. Min erfaring er at denne diagnosen kompliserer behandlingen av angst og depresjon i betydelig grad.

ja, jeg har vært hos flere spesialister. Flere psykologer og psykiater liksom. Men jeg har også asperger syndrom som diagnose så kanskje det er dypere angst og depresjon da hvis man har asperger syndrom liksom.Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathrina1365381129

Dette er ikke vanlig.

Har du vært hos en spesialist? Et du utredet for bipolaritet? Har du prøvd medisiner som Lamictal og Lithionit?

Nå leser jeg at en med samme nick også beskriver Asperger som diagnose. Min erfaring er at denne diagnosen kompliserer behandlingen av angst og depresjon i betydelig grad.

Er ikke bipolaritet noe om oppturer og nedturer da? Men jeg har ingen oppturer. Bare trist og dyp depremert hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...