Gå til innhold

Kan de med cøliaki drikke øl?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Det er gluten i øl så det burde man unngå. Det finnes glutenfritt øl på butikker med stort utvalg (ica stormarked her har, tror meny også.. så er mulig å få tak i)

Men om det kan brukes i oppskriften og hva det smaker aner jeg ikke. Er laget av mais så vidt jeg husker. Koster også over 30 kr flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med cøliaki drikker enten glutenfritt øl (som jeg så langt bare har sett på polet) eller San Miguel som er basert på mais (ikke helt sikker på navnet, men den har blank flaske og hvit skrift på tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

De med cøliaki drikker enten glutenfritt øl (som jeg så langt bare har sett på polet) eller San Miguel som er basert på mais (ikke helt sikker på navnet, men den har blank flaske og hvit skrift på tror jeg).

ok *noterer*

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl er lagd på hvete. Men tror en bekjent av meg med cøliaki drikker corona.

Lapina Kulta kan du drikke. Det skal være glutenfritt. Husker ikke om det er Sol eller Corona som er glutenfritt...se på innholdsfortegnelsen, Ble syk av en av de engang vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærebrus875

Lapina Kulta kan du drikke. Det skal være glutenfritt. Husker ikke om det er Sol eller Corona som er glutenfritt...se på innholdsfortegnelsen, Ble syk av en av de engang vet jeg...

Hadde du lest innlegget over ditt så ville du lest dette: Øl er lagd på hvete. Men tror en bekjent av meg med cøliaki drikker corona. – Piraye

så da er det nok corona du tåler :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...