Gå til innhold

Gastrik bypass og bipolar lidelse


Gjest snekkegubben

Anbefalte innlegg

Gjest snekkegubben

Hei er en mann 45 år som skal ha en fedme operasjon i belgia. Legen der ville ha ett grønt lys fra min lege men han nekter meg det fordi han mener att min bipolarfe lidelse må behandles først.Jeg er allerede i overvekt prosjektet og skall opereres om ca 6 til12 mnd. Men jeg ønsker operasjonen nå for min egen del og å prøve å få en bedre psykisk hverdag. Man er ikke bare sykisk syk man er fet også. Syntes du att jeg bør få operasjon nå? Hviss ikke hvorfor det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om ikke din bipolare lidelse er velbehandlet, kan en stor operasjon gi tilbakefall. Nyoperert og manisk er en dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snekkegubben

Hva er legens begrunnelse for at den bipolare lidelsen bør behandles først, da?

Hans begrunnelse var vel att jeg ikke er tilstrekelig behandlet men jeg går på tabeletter og har gjort det i ca 8 mnd og psykiateren skrev meg ut fra behandling noe fastlegen mente var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snekkegubben

Om ikke din bipolare lidelse er velbehandlet, kan en stor operasjon gi tilbakefall. Nyoperert og manisk er en dårlig kombinasjon.

Hei den er nokk kansje det. Men jeg føler att jeg kan klare den . Det og ikke bli operert nå syntes jeg er verre dessuten er jeg på medesiner og har vært det i ca 8 mnd. Min sykiater skrev meg dessuten ut fra behandling. så og miste ca 80 000 og ikke få poperasjon er større belastning enn og bli operert syntes jeg. For det går virkelig inn på meg og jeg tenker mye får ikke sove etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...