Gå til innhold

Underlivssopp


Gjest sporty16

Anbefalte innlegg

Gjest sporty16

Hei. Jeg er en jente på 16 år, som har hatt underlivssopp i nesten 6 mnd. Jeg har vert plaget med kløe, svie og litt illeluktende utflod lenge. Jeg har prøvd canesten og daktakort krem, men det hjalp meg ikke. Jeg kan ikke bruke stikkpiller, da jeg har enda min jomfruhinne. Nå har jeg fått en resept på Fluconazol Krka 150 mg av min fastlege. Men når jeg leste om bivirkningene i informasjonsvedlegget på denne tabletten, ble jeg litt skremt. Anbefaler du meg å ta denne tabletten, eller er det noe annet jeg kan bruke som har mindre bivirkninger? Er dette en vanlig medisin mot underlivssopp? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Et tips som hjelper mange som er mye plaget med sopp: IKKE vask deg så ofte! Jo mer du vasker jo mer tørker du ut huden, og tar også vekk noe av den surheten som SKAL være der nede, og sammen gjør dette at soppen trives altfor godt.

Bytt undertøy så ofte du vil, men ikke dusj/vask deg der oftere enn du vasker resten av deg, ikke skrubb med såpe daglig. Dusjer du daglig så bare la vann renne over deg, ikke skrubb der nede. Det får ikke soppen til å gå vekk, slik man kanskje tror.

Lite tips bare :-). Vet det har hjulpet mange å "roe ned litt" på vaskinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...