Gå til innhold

Mushroom Wellington


Rosalita Evita

Anbefalte innlegg

Rosalita Evita

Skal lage Mushroom welloington til julemiddag for en vegetarianer.

Fikk godt råd, der jeg kunne lage den før jul og fryse den. fryser jeg den før jeg stekler den, eller etter den er stekt?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har laget 4 stk denne helgen!

Hvis du vil bruke ferdig butterdeig, er det best å fryse wellingtonen uten deig, tine til den er halvtint og så pakke inn i deig. Husk å vente til den er tint igjennom får du steker den, ellers er den fortsatt kald inni når den er stekt utenpå.

Hvis du lager deigen selv (vanlig paideig funker også fint) legger du deigen rundt og fryser. La det hele tine (bruk strikkepinne for å sjekke at den er myk igjennom) og stek.

Serveres med kokte mandelpoteter, dampet broccoli og tyttebærsyltetøy.

En kraftig soppsaus (stek sopp og løk sammen og blend det hele, salt og pepper + lit rømme) er også godt til.

Lykke til med vegetarjulematen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalita Evita

Jeg har laget 4 stk denne helgen!

Hvis du vil bruke ferdig butterdeig, er det best å fryse wellingtonen uten deig, tine til den er halvtint og så pakke inn i deig. Husk å vente til den er tint igjennom får du steker den, ellers er den fortsatt kald inni når den er stekt utenpå.

Hvis du lager deigen selv (vanlig paideig funker også fint) legger du deigen rundt og fryser. La det hele tine (bruk strikkepinne for å sjekke at den er myk igjennom) og stek.

Serveres med kokte mandelpoteter, dampet broccoli og tyttebærsyltetøy.

En kraftig soppsaus (stek sopp og løk sammen og blend det hele, salt og pepper + lit rømme) er også godt til.

Lykke til med vegetarjulematen :-)

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...