Orio Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Da var årets første julemareritt over, den tradisjonelle familiesammenkomsten siste helg før jul. Alle samles og vi hygger oss og har det bra. Bortsett fra hvis du har angst, og ikke har vett til å hive innpå 10-12 sobril for å klare det. Familien min har litt for høye forventninger til sobril, det fjerner ikke all angst i alle situasjoner. Og jeg vil ikke ta mer enn jeg skal, selv om de synes jeg bør det. Jeg må jo få lov til å "hygge meg" jeg også. Vel, jeg foretrekker "hygge" som ikke gir så mye angst at jeg trenger sobril for å klare det. Bare et lite hjertesukk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mogs Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg er helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 "Ta en pille imot alt som er ille", heter det jo. Hadde det bare vært så vel. Skjønner veldig godt hva du snakker om. Julen er en utfordring når du har angst og med alle selskapene hele tiden. Skal vi spise sobril hver dag hele jula så er vi jo avhengige når januar kommer. Ikke enkelt dette, spesielt alle kravene som kommer fra alle andre som tror de vet best. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 "Ta en pille imot alt som er ille", heter det jo. Hadde det bare vært så vel. Skjønner veldig godt hva du snakker om. Julen er en utfordring når du har angst og med alle selskapene hele tiden. Skal vi spise sobril hver dag hele jula så er vi jo avhengige når januar kommer. Ikke enkelt dette, spesielt alle kravene som kommer fra alle andre som tror de vet best. Når jeg ikke tar sobril (ikke tar nok sobril) blir jeg bebreidet for å ødelegge for andre pga. angsten. Jeg har jo selv "valgt" å ha det sånn, så da får jeg i det minste skjule angsten og være glad og sprudlende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg er helt enig med deg. Nå måtte jeg sjekke hva jeg hadde skrevet. Det er jo flere minutter siden. :- ) Jeg blir så oppgitt av dem noen ganger, hvis jeg ikke tar sobril (eller ikke tar nok), er angsten selvvalgt, og da må jeg ikke plage andre ved å la den synes på noe vis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vil ikke si det nei Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hvor mange sobril tar du da? Jeg mer at jeg blir trøtt, sløv og likegydig etter bare en, men så er dette het nytt for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Når jeg ikke tar sobril (ikke tar nok sobril) blir jeg bebreidet for å ødelegge for andre pga. angsten. Jeg har jo selv "valgt" å ha det sånn, så da får jeg i det minste skjule angsten og være glad og sprudlende. Hadde de sagt det samme om du hadde brekt benet og ikke tatt nok smertestillende til å "orke" å være hyggelig? Angst gir, ihvertfall for meg, veldige fysiske smerter. Dette er det ikke mange som skjønner som ikke har prøvd det selv, tror jeg. De fleste tror det er bare å "ta seg sammen, " ta medisiner, så blir alt sammen bra. Men det er jo akkurat det vi gjør hele tiden, vi forsøker jo å ta oss sammen og gjør vårt beste for å fungere og være normale. Har du noen gang forsøkt AP? Dette er det eneste som, for tiden, hjelper på angsten min. Sobril hjelper dårlig, synes jeg. Får dessuten mere angst hvis jeg tar den for ofte og dosene øker. Så her går det på truxal og trening for tiden og jeg fungerer nå på et vis, selv om jeg ikke er så veldig sosial for tiden. Oppsøker ikke mennesker uten grunn, for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Hvor mange sobril tar du da? Jeg mer at jeg blir trøtt, sløv og likegydig etter bare en, men så er dette het nytt for meg. Jeg tar en, 10 mg. Det kan hende jeg tar to i løpet av en dag, men da med noen timers mellomrom. Jeg blir ikke trøtt av dem, det har jeg aldri blitt. Det er nok dels fordi du ikke er vant til dem og kanskje også at dosen er for høy i forhold til det du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mogs Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Når jeg ikke tar sobril (ikke tar nok sobril) blir jeg bebreidet for å ødelegge for andre pga. angsten. Jeg har jo selv "valgt" å ha det sånn, så da får jeg i det minste skjule angsten og være glad og sprudlende. Med en slik innstilling hos familien, må du heve hodet og ikke bry deg. De har ikke peiling. Har gått mye på sobril selv, men virkningen begynte å avta. Måtte ta mer for å få nok virkning, og kunne fungere på jobb. Til slutt tok jeg for mye og da sa jeg selv stopp. Hvis jeg ikke fungerte på jobb, fikk jeg heller få sykemelding enn å fylle meg opp med sobril. Får nå medisiner som fungerer bedre for meg. Du må sette grenser selv og når de andre ikke forstår får det bli deres problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Hadde de sagt det samme om du hadde brekt benet og ikke tatt nok smertestillende til å "orke" å være hyggelig? Angst gir, ihvertfall for meg, veldige fysiske smerter. Dette er det ikke mange som skjønner som ikke har prøvd det selv, tror jeg. De fleste tror det er bare å "ta seg sammen, " ta medisiner, så blir alt sammen bra. Men det er jo akkurat det vi gjør hele tiden, vi forsøker jo å ta oss sammen og gjør vårt beste for å fungere og være normale. Har du noen gang forsøkt AP? Dette er det eneste som, for tiden, hjelper på angsten min. Sobril hjelper dårlig, synes jeg. Får dessuten mere angst hvis jeg tar den for ofte og dosene øker. Så her går det på truxal og trening for tiden og jeg fungerer nå på et vis, selv om jeg ikke er så veldig sosial for tiden. Oppsøker ikke mennesker uten grunn, for å si det sånn. Sobril fungerer bra for meg, det er også en grunn til at jeg ikke vil ta for mye/for ofte, virkningen kan jo da bli dårligere etter hvert. Ikke har jeg lyst til å bli avhengig av dem heller, så jeg er ganske forsiktig. Jeg kan forestille meg at hvis jeg hadde brekt benet ville de kommet bort og spurt hvordan det går, om jeg har vondt, om de kan hente noe til meg osv. Har aldri prøvd AP. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vil ikke si det nei Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg tar en, 10 mg. Det kan hende jeg tar to i løpet av en dag, men da med noen timers mellomrom. Jeg blir ikke trøtt av dem, det har jeg aldri blitt. Det er nok dels fordi du ikke er vant til dem og kanskje også at dosen er for høy i forhold til det du trenger. Men jeg skjønner ikke at man liksom skal bli gladere av dem. Jeg merker at de roer meg litt og gjør meg sløv og litt svimmel, men jeg blir ikke glad. De fungerer mer som sovemedisin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Men jeg skjønner ikke at man liksom skal bli gladere av dem. Jeg merker at de roer meg litt og gjør meg sløv og litt svimmel, men jeg blir ikke glad. De fungerer mer som sovemedisin. Det er vel ingen som har sagt du skal bli glad av sobril? De kan redusere/fjerne angsten, og på den måten kanskje gi rom for litt glede, det er så. Hvis du blir sløv og svimmel av sobril vil jeg tro du har for høy dose (hvis ikke du tar dem for å få sove, da). Kan jeg spørre hvor mye du tar? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Sobril fungerer bra for meg, det er også en grunn til at jeg ikke vil ta for mye/for ofte, virkningen kan jo da bli dårligere etter hvert. Ikke har jeg lyst til å bli avhengig av dem heller, så jeg er ganske forsiktig. Jeg kan forestille meg at hvis jeg hadde brekt benet ville de kommet bort og spurt hvordan det går, om jeg har vondt, om de kan hente noe til meg osv. Har aldri prøvd AP. Vet ikke hvorfor sobril virker sånn på meg for tiden, jeg får mere angst av den. Bra den fungerer for deg ihvertfall. Ja, hvis du greier å bruke den fornuftig og den virker, så er det jo bra. Virket på meg også før da, men tror jeg har en annen type angst nå. Har ptsd da, så det er kanskje noen symptomer fra den som er litt vonde. Føler meg så "fremmed" også, akkurat som jeg er alene i verden, det er liksom jeg imot alle andre på en måte. Er så "heldig" at et par stykker i slekta mi for tiden har fått psykiske problemer, to som har hatt null forståelse for at jeg sliter. Du verden hvor de syter og bærer seg om hvor ille de har det, og stakkar dem som er så syk. Medisiner har de også måttet starte med, de som sa at jeg måtte slutte med disse pillene så skulle jeg bli frisk. Det er jo stygt å fryde seg, men......:-). Så jeg tror at for å skjønne hvor ille angst og psykiske problemer er, så må du føle det på kroppen selv. Nå skal bippp legge seg og sove, ønsker deg en riktig god natt Orio :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vil ikke si det nei Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det er vel ingen som har sagt du skal bli glad av sobril? De kan redusere/fjerne angsten, og på den måten kanskje gi rom for litt glede, det er så. Hvis du blir sløv og svimmel av sobril vil jeg tro du har for høy dose (hvis ikke du tar dem for å få sove, da). Kan jeg spørre hvor mye du tar? Jeg har ikke angst, men er i en sorgfase. Det er 10 mg. I tablett ved uro inntil 3 ganger daglig. Fikk den for 1og en halv uke siden. Brukte dem et par dager da. Så har jeg brukt dem på tredje dagen nå. Ja, jeg bruker dem vel egentlig mest som sovemedisin og for å slippe tårene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megogmeg Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Man kan jo snu det litt rundt Hvis du aldri hadde opplevd angst - hadde du da hatt den minste forståelse for hva en person som led av det gikk igjennom? Jeg forstår at man kan bli lei av type "ta seg sammen", "ting tar tid" osvosv. Men man kan vel rett og slett ikke forvente at folk skal forstå noe vi knapt skjønner selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Vet ikke hvorfor sobril virker sånn på meg for tiden, jeg får mere angst av den. Bra den fungerer for deg ihvertfall. Ja, hvis du greier å bruke den fornuftig og den virker, så er det jo bra. Virket på meg også før da, men tror jeg har en annen type angst nå. Har ptsd da, så det er kanskje noen symptomer fra den som er litt vonde. Føler meg så "fremmed" også, akkurat som jeg er alene i verden, det er liksom jeg imot alle andre på en måte. Er så "heldig" at et par stykker i slekta mi for tiden har fått psykiske problemer, to som har hatt null forståelse for at jeg sliter. Du verden hvor de syter og bærer seg om hvor ille de har det, og stakkar dem som er så syk. Medisiner har de også måttet starte med, de som sa at jeg måtte slutte med disse pillene så skulle jeg bli frisk. Det er jo stygt å fryde seg, men......:-). Så jeg tror at for å skjønne hvor ille angst og psykiske problemer er, så må du føle det på kroppen selv. Nå skal bippp legge seg og sove, ønsker deg en riktig god natt Orio :-). Sovet godt? Enkelte ganger ønsker man at folk fikk oppleve selv hvordan angsten er, da ville det bli slutt på "ta deg sammen, alle har vel vært litt engstelige eller hatt en dårlig dag". Samtidig er det så plagsomt at jeg ikke ville ønsket at min verste fiende fikk oppleve det. Men det er gjerne ekstremt synd på "ta deg sammen ekspertene", tenk hvor ille det må være når ikke en gang de klarer å ta seg sammen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har ikke angst, men er i en sorgfase. Det er 10 mg. I tablett ved uro inntil 3 ganger daglig. Fikk den for 1og en halv uke siden. Brukte dem et par dager da. Så har jeg brukt dem på tredje dagen nå. Ja, jeg bruker dem vel egentlig mest som sovemedisin og for å slippe tårene. Håper det går bedre for deg snart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Man kan jo snu det litt rundt Hvis du aldri hadde opplevd angst - hadde du da hatt den minste forståelse for hva en person som led av det gikk igjennom? Jeg forstår at man kan bli lei av type "ta seg sammen", "ting tar tid" osvosv. Men man kan vel rett og slett ikke forvente at folk skal forstå noe vi knapt skjønner selv. Jeg regner ikke med at folk skal forstå hvordan angst oppleves. Jeg hadde ingen peiling (selv om jeg trodde det) før jeg selv fikk angst. Det jeg skulle ønske var at folk kunne stole litt på meg når jeg sier at det ikke går an å proppe seg med sobril, at du faktisk kan bli avhengig av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Sovet godt? Enkelte ganger ønsker man at folk fikk oppleve selv hvordan angsten er, da ville det bli slutt på "ta deg sammen, alle har vel vært litt engstelige eller hatt en dårlig dag". Samtidig er det så plagsomt at jeg ikke ville ønsket at min verste fiende fikk oppleve det. Men det er gjerne ekstremt synd på "ta deg sammen ekspertene", tenk hvor ille det må være når ikke en gang de klarer å ta seg sammen? Ja, det sier litt om hvor ille det er ja, og de i tillegg må "krype til korset" og be om medisiner. Jeg har ikke hørt et ord om at jeg må slutte med medisiner nå da ihvertfall. Sovet godt har jeg også gjort, skal forsøke å gjøre noe fornuftig idag. Formen kjennes ikke så verst, ønsker deg en fin dag Orio. Måtte ikke angsten komme å "ta" deg i dag da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg regner ikke med at folk skal forstå hvordan angst oppleves. Jeg hadde ingen peiling (selv om jeg trodde det) før jeg selv fikk angst. Det jeg skulle ønske var at folk kunne stole litt på meg når jeg sier at det ikke går an å proppe seg med sobril, at du faktisk kan bli avhengig av det. Da sier du: -hør nå her, folkens, jeg kan ikke proppe i meg sobril, for da blir jeg avhengi! Sånn er det med den saken. !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.