Gå til innhold

Et nyansert utkast av det umulige valget!


Persille1365381127

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Han har nå lest hele tråden - og synes jeg fremstiller ham urettferdig. Han har riktignok tilbudt meg mer tid enn dette, som jeg har valgt å takke nei til - så da må jeg legge til de tingene for at det skal bli riktig.

Min tvil er basert på om jeg krever for mye, eller om han gir for lite - i all hovedsak. Og at jeg føler på at jeg betyr mindre for ham, enn han gjør for meg. Han har ikke sagt det, og han føler selv han gjør mye for å møte meg på halvveien slik at jeg skal bli fornøyd, men at jeg aldri blir det uansett hva han tilbyr.

Det var ikke meningen å fremstille meg selv i et bedre lys enn ham, så nå skal jeg legge til de tingene han vil ha med:

- han har tilbudt meg å komme til hans familie 1. juledag, men jeg har takket nei til det fordi jeg føler det er rett å være med min familie den dagen, fordi jeg har Billa denne julen.

- han har tilbudet meg å være med hans familie 3. juledag, men jeg har takket nei til det også. Det skyldes to ting, 1 - at jeg ikke vil involvere Billa FOR mye i det her, og 2 - at jeg har lyst til å få noe mer ut av romjulen, så jeg vil reise på fjellet 2. dag - og bli der til 6. dag. Jeg har litt issues med å være for mye med hans familie pga det barnet osv, det er noe med at jeg ikke vil bli "sett ned på" fordi han prioriterer mitt barn fremfor sitt. Det er nok muligens ikke så reelt, men jeg er ikke helt der at jeg takler det ennå. Men like fullt - mitt valg å takke nei til den dagen.

- han har tilbudt meg å komme fra sitt fjell til mitt, lørdag kveld (5. dag) og bli til søndag - men jeg har avslått det fordi jeg synes det blir mye mas, og lite tid sammen. Det blir rett før Billa legger seg, og vi skal reise søndag - så det blir bare de få timene lørdag kveld. Mamma er også der, og det blir ikke noe tid alene. Hadde det vært tidligere dagen så vi kunne vært ute og gjort noe sammen bare vi tre ville situasjonen vært annerledes. Fra fredag til søndag f.eks. Dette er forøvrig en av de to kveldene jeg nevnte i forrige innlegg - men forklaringen handler om at jeg har avslått hans forslag til løsning.

- han har tilbudt meg å være med til hans fjell alle helgene, men jeg har som sagt avslått det også, basert på de tingene jeg skrev i den andre tråden. Jeg har ikke lyst til å tilbringe nyttårsaften med masse mennesker jeg ikke kjenner, på et sted jeg ikke trives.

Mao - det er jeg som har valgt å takke nei til flere dager enn de jeg skrev om i forrige tråd.

Dersom dette endrer på svarene dere ga i forrige tråd - er det fint om dere sier hvorfor. Det er altså to helligdager til - som jeg føler handler mer om familie enn liten vilje fra min side, men greit nok, jeg tar dem med - og at jeg har fått tilbudet om å bli med ham på ski-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg har lest deler av din forrige tråd. Det virker som om du tar han mot deg med ene hånden og skyver han vekk med den andre. Kanskje han blir sterkere knyttet til dere om du lar han ta mer del i Billa? Jeg tror ikke hun tar skade av det, for hun treffer jo andre i din omgangskrets. Noen venner kommer og noen går. Dere kan jo dempe ned kjærestegreiene så lenge hun er tilstede om det er det du anker på. For at han skal kunne vurdere forholdet deres bør han jo treffe dere slik det er til hverdags også, ikke bare deg når du har fri. Det er jo hverdagene dere i hovedsak evt skal dele senere, og den bør ikke komme son noe "sjokk".

Det med ulike forventninger til forholdet er noe annet. Forholdet er relativt ferskt, så det er litt rart at han ikke finner mer plass til dere. Jeg ville stilt meg spørsmålet om dette er noe som kommer til å fortsette, og om jeg ville blitt fornøyd på sikt. Vil hver vinter bli slik at han prioriterer hobbyen sin? Har han bortprioritert deg tidligere i forholdet?

Du kan lage en liste over positive og negative sider. For negative ting spør du deg selv om du kan leve med det. Det samme med de positive sidene. Kan du leve uten?

Jeg ville absolutt ikke likt å bli nedprioritert. Du som har barn ønsker familieliv, mens han ser ut til å trenge mye fritid med mange venner rundt seg.

Kanskje du skal bruke disse dagene uten han til å tenke deg godt om. Se om han tar kontakt når ikke du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du har tilbudt han tilsvarende? F.eks. at han kan komme til deg på en av juledagene. Og at han har takket nei?

For meg virker det som om et av hovedproblemene er at du ikke liker/føler du passer sammen med hans venner og disse vennene er veldig viktige for han. Det kan bli et problem tror jeg. Jeg ville ikke likt et slikt opplegg som du beskriver han har, men det er litt mye forlangt at han må bytte venner eller slutte å være sammen med dem.

Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å satse på en med en slik livsstil. Særlig ikke når det er barn i bildet og jeg selv hadde ønsket en annen livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingemanns kjære

For meg endret det ikke noe i forhold til hva jeg har skrevet til deg tidligere. :-) Men det er vel ikke noe rart i forhold til hva jeg har svart deg tidligere.

Men jeg må nok si meg litt enig med AneM. Du trekker ham til deg med den ene handa og dytter med den andre. Han har invitert deg, men du avslår.

Du skrev i første innlegg at dere kom til å treffes "en helg, en natt og to kvelder i desember".

Trekker man fra romjula, er det jo ikke mye igjen av desember da, og med et avstandsforhold på 12 mil, så synes jeg faktisk ikke det var så lite.

Han inviterer deg med på fjellet når han skal dit, men da nekter du å bli med for du ikke trives med den levemåte der. Kollektiv overnatting, vennene hans osv...

Kan ikke se at du føyer deg så veldig mye du heller.

Hovedproblemet deres er nok at dere er forkjellige i utgangspunktet og derra må du ta det valget jeg har nevnt opptil flere ganger nå. :-)

Jeg ser mange positive ting i hans oppførsel, men det kommer av at jeg stiller litt andre krav og har litt andre ønsker enn mange andre her inne. Jeg har også barn, drømmer og forventninger til hvordan et forhold skal være, men jeg ser også viktigheten av å få være den man er og leve ut sine drømmer.

På sikt vil kanskje du bli mye mer lykkelig sammen med en som setter familielivet og det å tilbringe mye tid sammen som viktig. Han vil sannsynligvis bli mest lykkelig med ei som kanskje selv har en aktiv fritid, som deler hans hobby eller er villig til å ta del i hans liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg forandrer ikke dette noe på det jeg svarte i går. Han har tilbudt seg noe mer tid sammen med deg, men dette er ikke aleine-tid dere to skal ha sammen.

Jeg synes fortsatt han fremstår som lite fleksibel og vil ha både i pose og sekk.

Jeg stusser over at han ikke viser større interesse for å tilbringe aleinetid sammen med deg siden forholdet er såpass ferskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg endret det ikke noe i forhold til hva jeg har skrevet til deg tidligere. :-) Men det er vel ikke noe rart i forhold til hva jeg har svart deg tidligere.

Men jeg må nok si meg litt enig med AneM. Du trekker ham til deg med den ene handa og dytter med den andre. Han har invitert deg, men du avslår.

Du skrev i første innlegg at dere kom til å treffes "en helg, en natt og to kvelder i desember".

Trekker man fra romjula, er det jo ikke mye igjen av desember da, og med et avstandsforhold på 12 mil, så synes jeg faktisk ikke det var så lite.

Han inviterer deg med på fjellet når han skal dit, men da nekter du å bli med for du ikke trives med den levemåte der. Kollektiv overnatting, vennene hans osv...

Kan ikke se at du føyer deg så veldig mye du heller.

Hovedproblemet deres er nok at dere er forkjellige i utgangspunktet og derra må du ta det valget jeg har nevnt opptil flere ganger nå. :-)

Jeg ser mange positive ting i hans oppførsel, men det kommer av at jeg stiller litt andre krav og har litt andre ønsker enn mange andre her inne. Jeg har også barn, drømmer og forventninger til hvordan et forhold skal være, men jeg ser også viktigheten av å få være den man er og leve ut sine drømmer.

På sikt vil kanskje du bli mye mer lykkelig sammen med en som setter familielivet og det å tilbringe mye tid sammen som viktig. Han vil sannsynligvis bli mest lykkelig med ei som kanskje selv har en aktiv fritid, som deler hans hobby eller er villig til å ta del i hans liv.

''Han inviterer deg med på fjellet når han skal dit, men da nekter du å bli med for du ikke trives med den levemåte der. Kollektiv overnatting, vennene hans osv...

Kan ikke se at du føyer deg så veldig mye du heller.

''

Men det tror jeg bunner og grunner i at de to har totalt forskjellige forventninger til hva dette forholdet innebærer. Da må man bare sette seg ned og se om dette er noe man kan leve med eller ikke, for jeg har ikke troen på at man kan forandre mennesker i særlig stor grad. Særlig ikke når dette ikke er noe de primært ønsker.

Jeg hadde heller ikke giddi å dra på fjellet med en vennegjeng jeg ikke kjente for å stå på ski (som jeg hater) - og liksom skulle regne det som kvalitetstid sammen med kjæresten.

Men jeg er enig med deg i at jeg tror Persille på sikt ville vært mer happy med en fyr som prioriterte annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingemanns kjære

''Han inviterer deg med på fjellet når han skal dit, men da nekter du å bli med for du ikke trives med den levemåte der. Kollektiv overnatting, vennene hans osv...

Kan ikke se at du føyer deg så veldig mye du heller.

''

Men det tror jeg bunner og grunner i at de to har totalt forskjellige forventninger til hva dette forholdet innebærer. Da må man bare sette seg ned og se om dette er noe man kan leve med eller ikke, for jeg har ikke troen på at man kan forandre mennesker i særlig stor grad. Særlig ikke når dette ikke er noe de primært ønsker.

Jeg hadde heller ikke giddi å dra på fjellet med en vennegjeng jeg ikke kjente for å stå på ski (som jeg hater) - og liksom skulle regne det som kvalitetstid sammen med kjæresten.

Men jeg er enig med deg i at jeg tror Persille på sikt ville vært mer happy med en fyr som prioriterte annerledes.

Akkurat.

For jeg ser ikke så mye negativt i det han gjør. I forhold til meg hadde han passet godt inn. Men i forhold til Persille sine ønsker og drømmer, så er han nok ikke Mr right.

Og i forhold til deg, hadde han sikkert heller ikke vært den rett, i og med at du hater å stå på ski. Og ikke hadde hatt noen ønsker om å tilbringe tid på ei hytte med venner av ham du sånn sett ikke liker.

Men heldigvis er vi alle forskjellige. Og det finnes nok noen der ute til oss alle, men det gjelder bare å titte på rett sted. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte vel ikke veldig konkret i går, men leste det meste, og dette forandret ikke så mye på inntrykket.

Synes det er rart dere ikke prioriterer hverandre høyere så tidlig i forholdet, og da tenker jeg særlig på han, ettersom du tydeligvis åpner for mer "kvalitetstid" sammen. Når ikke begge prioriterer "kvalitetstid" sammen på dette stadiet - hvordan skal det senere bli? Og slik prioritering burde ikke være noe man tilbyr, ofrer eller krever - det bør være noe begge parter ønsker og som således blir en naturlig prioritering.

Skjønte ikke helt hva du mente med ''har litt issues med å være for mye med hans familie pga det barnet osv, det er noe med at jeg ikke vil bli "sett ned på" fordi han prioriterer mitt barn fremfor sitt.'' Har han også barn? Har ikke virket slik på det du har skrevet.

Synes det er veldig riktig av deg ikke å involvere Billa så mye i forholdet så lenge du er såpass usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte vel ikke veldig konkret i går, men leste det meste, og dette forandret ikke så mye på inntrykket.

Synes det er rart dere ikke prioriterer hverandre høyere så tidlig i forholdet, og da tenker jeg særlig på han, ettersom du tydeligvis åpner for mer "kvalitetstid" sammen. Når ikke begge prioriterer "kvalitetstid" sammen på dette stadiet - hvordan skal det senere bli? Og slik prioritering burde ikke være noe man tilbyr, ofrer eller krever - det bør være noe begge parter ønsker og som således blir en naturlig prioritering.

Skjønte ikke helt hva du mente med ''har litt issues med å være for mye med hans familie pga det barnet osv, det er noe med at jeg ikke vil bli "sett ned på" fordi han prioriterer mitt barn fremfor sitt.'' Har han også barn? Har ikke virket slik på det du har skrevet.

Synes det er veldig riktig av deg ikke å involvere Billa så mye i forholdet så lenge du er såpass usikker.

''Synes det er veldig riktig av deg ikke å involvere Billa så mye i forholdet så lenge du er såpass usikker.

''

Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg forandrer ikke dette noe på det jeg svarte i går. Han har tilbudt seg noe mer tid sammen med deg, men dette er ikke aleine-tid dere to skal ha sammen.

Jeg synes fortsatt han fremstår som lite fleksibel og vil ha både i pose og sekk.

Jeg stusser over at han ikke viser større interesse for å tilbringe aleinetid sammen med deg siden forholdet er såpass ferskt.

''Jeg synes fortsatt han fremstår som lite fleksibel og vil ha både i pose og sekk.''

...for ikke å si i pose og smekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes det er veldig riktig av deg ikke å involvere Billa så mye i forholdet så lenge du er såpass usikker.

''

Det er jeg helt enig i.

Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og at jeg føler på at jeg betyr mindre for ham, enn han gjør for meg.''

Det er jo en ganske alvorlig ting å føle i et forhold like før man eventuelt flytter sammen.

''- han har tilbudt meg å komme fra sitt fjell til mitt, lørdag kveld (5. dag) og bli til søndag - men jeg har avslått det fordi jeg synes det blir mye mas, og lite tid sammen. Det blir rett før Billa legger seg, og vi skal reise søndag - så det blir bare de få timene lørdag kveld. Mamma er også der, og det blir ikke noe tid alene. Hadde det vært tidligere dagen så vi kunne vært ute og gjort noe sammen bare vi tre ville situasjonen vært annerledes. Fra fredag til søndag f.eks. Dette er forøvrig en av de to kveldene jeg nevnte i forrige innlegg - men forklaringen handler om at jeg har avslått hans forslag til løsning.

- han har tilbudt meg å være med til hans fjell alle helgene, men jeg har som sagt avslått det også, basert på de tingene jeg skrev i den andre tråden. Jeg har ikke lyst til å tilbringe nyttårsaften med masse mennesker jeg ikke kjenner, på et sted jeg ikke trives.

Mao - det er jeg som har valgt å takke nei til flere dager enn de jeg skrev om i forrige tråd. ''

Ja, men man må jo se hva det er du takker nei til også. Mulig du også kunne vært mer fleksibel, men jeg synes det er litt annerledes at du er mindre fleksibel fordi du har et barn enn hans manglende fleksibilitet pga vennegjengen.

Man kan ikke si at det 'jevner seg ut' fordi begge har takket nei like mange ganger, når det den ene "tilbyr" er ganske 'lusne' opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette endrer _ingenting_ i forhold til det jeg svarte deg i den forrige tråden. Jeg har 100% forståelse for dine valg av hensyn til din familie/datter ihht julen.

Jeg tror fortsatt du vil tape utrolig mye på å legge sjela di i dette forholdet. Han er rett og slett ikke helt "der" du er ift familie og ønsker for fremtiden.

Du kommer nok aldri til å bli helt fornøyd med denne karen, selv og han har visse sider du digger optimalt. Helheten er ikke på plass, og det er for gæli at du føler at du ikke betyr nok for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarte vel ikke veldig konkret i går, men leste det meste, og dette forandret ikke så mye på inntrykket.

Synes det er rart dere ikke prioriterer hverandre høyere så tidlig i forholdet, og da tenker jeg særlig på han, ettersom du tydeligvis åpner for mer "kvalitetstid" sammen. Når ikke begge prioriterer "kvalitetstid" sammen på dette stadiet - hvordan skal det senere bli? Og slik prioritering burde ikke være noe man tilbyr, ofrer eller krever - det bør være noe begge parter ønsker og som således blir en naturlig prioritering.

Skjønte ikke helt hva du mente med ''har litt issues med å være for mye med hans familie pga det barnet osv, det er noe med at jeg ikke vil bli "sett ned på" fordi han prioriterer mitt barn fremfor sitt.'' Har han også barn? Har ikke virket slik på det du har skrevet.

Synes det er veldig riktig av deg ikke å involvere Billa så mye i forholdet så lenge du er såpass usikker.

''Har han også barn? Har ikke virket slik på det du har skrevet''

Persille har ikke skrevet om stort annet i hele høst... Han venter barn (eller er det født nå?) med ei han smelte på tjukka for en tid siden. Laaaaang og innviklet historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har han også barn? Har ikke virket slik på det du har skrevet''

Persille har ikke skrevet om stort annet i hele høst... Han venter barn (eller er det født nå?) med ei han smelte på tjukka for en tid siden. Laaaaang og innviklet historie.

Ja, den som ikke har fått med seg det, har sovet i timen ;o) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har han også barn? Har ikke virket slik på det du har skrevet''

Persille har ikke skrevet om stort annet i hele høst... Han venter barn (eller er det født nå?) med ei han smelte på tjukka for en tid siden. Laaaaang og innviklet historie.

*Slår meg i hodet*. Ups, hadde visst glemt det i farten, og/eller koplet feil; barn i magen materialiserer seg gjerne til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197882409' post='3753153]

Ja, den som ikke har fått med seg det, har sovet i timen ;o) *ler*

Hehe, det har du rett i, jeg hadde visst ikke hodet på rett plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Slår meg i hodet*. Ups, hadde visst glemt det i farten, og/eller koplet feil; barn i magen materialiserer seg gjerne til slutt...

Jeg har fått med meg det grøvste i den historien, men er ikke sikker på om barnet i magen har blitt til barnet utenfor magen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg det grøvste i den historien, men er ikke sikker på om barnet i magen har blitt til barnet utenfor magen. :o)

Ungen er vel et par-tre mnd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...