Gå til innhold

Er jeg paranoid?


Gjest hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Gjest hva synes dere?

Har blitt utsatt for diverse overgrep gjennom livet mitt og vet jeg er veldig på vakt mot menn jeg omgåes med. Psykologen min sier jeg skal stole på intuisjonen min og den hyler nå etter besøk med fysioterapeuten.... men så tenker jeg at kanskje jeg er for paranoid. Har aldri gått til fysioterapeut før og siden jeg bor på en liten plass måtte jeg bare ta til takke med han jeg har fått.

Det jeg reagerer på er at når jeg lå på magen og han maserte ryggen, så støttet han seg innimellom med en hand på baken min. Og når jeg lå på ryggen støttet han seg på puppen... så sa han også at jeg var så slank, høy og flott at jeg måtte få meg en bedre kroppsholdning. Etterpå når han skulle vise meg noen øvelser sa han at jeg kunne bestemme selv om jeg ville kle på meg igjen. Selvølgelig vil jeg ikke ligge halvnaken og trimme på benken hans!!!

Jeg sa til legen min at jeg synes han virket litt "sleskete", men legen mente jeg uroet meg uten grunn og kunne være trygg på denne fysioterapeuten som har arbeidet i kommunen i mange, mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Akkurat det med å støtte seg tror jeg ikke jeg ville reagert så mye på.... Det kan være tvilsomt om alt annet er det også, men hvis ikke tror jeg ikke jeg ville reagert på det.

Det med kroppsholdning har han jo rett i, det vil være bedre fysisk for kroppen din. Og det høres bedre ut å si "du som er så slank, høy og flott ville sett bedre ut med en bedre holdning", enn "du ser ut som en sekk når du går sånn, det er lite kledelig".

Man sper jo gjerne på med komplimenter når man skal si noe sånt - slik at det ikke skal oppfattes som negativ kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva synes dere?

Akkurat det med å støtte seg tror jeg ikke jeg ville reagert så mye på.... Det kan være tvilsomt om alt annet er det også, men hvis ikke tror jeg ikke jeg ville reagert på det.

Det med kroppsholdning har han jo rett i, det vil være bedre fysisk for kroppen din. Og det høres bedre ut å si "du som er så slank, høy og flott ville sett bedre ut med en bedre holdning", enn "du ser ut som en sekk når du går sånn, det er lite kledelig".

Man sper jo gjerne på med komplimenter når man skal si noe sånt - slik at det ikke skal oppfattes som negativ kritikk.

To helt forskjellige svar her...men jeg håper du har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julebrusen

Jeg tror ikke du skal tolke noe av det han gjorde til noe han ikke skulle gjort. Husk at du er ekstremt sår for å bli behandlet avkledd på en benk, det har med overgrepene å gjøre. Å gå i fysioterapi kan være vanskelig for folk som har vært utsatt for overgrep.

Synes det er fint at du lufter for andre om de er noe galt i måten han behandler deg på, eller om du er litt for "paranoid". Det er ikke alltid man klarer å skjønne det helt selv, hva som er rett og hva som er galt i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva synes dere?

Jeg tror ikke du skal tolke noe av det han gjorde til noe han ikke skulle gjort. Husk at du er ekstremt sår for å bli behandlet avkledd på en benk, det har med overgrepene å gjøre. Å gå i fysioterapi kan være vanskelig for folk som har vært utsatt for overgrep.

Synes det er fint at du lufter for andre om de er noe galt i måten han behandler deg på, eller om du er litt for "paranoid". Det er ikke alltid man klarer å skjønne det helt selv, hva som er rett og hva som er galt i slike situasjoner.

Ja...og så har jeg blitt utsatt for overgrep og utnyttet av kjøreskolelærer, politimann, en pleier på psykiatrisk.... De har også en lang karriere bak seg .... så kanskje ikke så rart jeg er paranoid. Jeg prøver å bevare fornuften, men vet jeg skulle ha stolt på intuisjonen min ved tidligere hendelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde helt sikkert reagert på dette, men så er jeg også blitt ekstremt var på sånne ting. Hvis han hadde stødd seg på puppen min, så hadde det villet satt igang en hel rekke vonde minner i meg. Og hvorfor i all verden skulle han gjøre dette? Hvis det var et "uhell" kunne han vel ha sagt unnskyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke si til han at du ikke vil han skal komme nær de områdene? Kvele det i fødselen. Jeg er jo gutt så jeg vet ikke hvordan det er å sjelne sexpress fra ubetenksomhet, men jeg ville bare sakt det til han på en pen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva synes dere?

Jeg hadde helt sikkert reagert på dette, men så er jeg også blitt ekstremt var på sånne ting. Hvis han hadde stødd seg på puppen min, så hadde det villet satt igang en hel rekke vonde minner i meg. Og hvorfor i all verden skulle han gjøre dette? Hvis det var et "uhell" kunne han vel ha sagt unnskyld?

Det er det jeg ikke vet om han gjør det bevisst eller ikke tenker over hvor han plasserer hendene sine.. han er jo selvfølgelig vant til å ta mye på folk. Han strøk meg over kinnet, over håret og klappet meg på skuldren når jeg gikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julebrusen

Det er det jeg ikke vet om han gjør det bevisst eller ikke tenker over hvor han plasserer hendene sine.. han er jo selvfølgelig vant til å ta mye på folk. Han strøk meg over kinnet, over håret og klappet meg på skuldren når jeg gikk....

Okei... Det høres ikke helt bra ut. Og jeg støtter psykologen din som sier du skal lytte til intuisjonen din her. Bedre å være føre var. Det er ikke normalt å klappe og stryke på pasientene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke vet om han gjør det bevisst eller ikke tenker over hvor han plasserer hendene sine.. han er jo selvfølgelig vant til å ta mye på folk. Han strøk meg over kinnet, over håret og klappet meg på skuldren når jeg gikk....

Kanskje dere skulle avtale nærmere dette med grenser? At du forteller han hva som er ok og ikke? Jeg hadde ikke taklet en sånn situasjon med en jeg ikke kjenner, så kan vel egentlig ikke gi deg noe godt råd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sluttet å gå dit, eller tatt med meg noen neste gang. det har du all rett til, og du trenger ikke å begrunne hvorfor. jeg syns det hørtes tvilsomt ut, og uansett om det skulle være tilfeldig og uskyldig, plager det jo deg enormt uansett. Få med deg en venn/venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det at han støttet seg på en av brystene dine, var særdeles uprofft.

Å si at du er høy, slank og flott er ok i seg selv, men timingen (i førtse time) var en del på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Å støtte seg i nedre del av korsryggen er en ting, men på baken må være unødvendig. På puppen derimot er derimot et unødvendig overtramp.

Er det en nyutdannet terapeut, kan det jo bunne i ubetenksomhet, men hvis ikke er dette tilnermet overgrep

Si fra, eller avslutt behandlingen på dette grunnlaget, om det ikke går ann å skifte terapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva synes dere?

Jeg ville sluttet å gå dit, eller tatt med meg noen neste gang. det har du all rett til, og du trenger ikke å begrunne hvorfor. jeg syns det hørtes tvilsomt ut, og uansett om det skulle være tilfeldig og uskyldig, plager det jo deg enormt uansett. Få med deg en venn/venninne.

Hadde ny time her igjen...og nå ringer klokken i hodet mitt igjen. Har diskutert det så vidt med andre, og de ber meg slappe av og at det er vanlig å støtte seg på intime plasser, at jeg kan si fra o.s.v Men hva med dette. Sist jeg var ferdig med varmebehandling og massasje...kommenterte han at jeg alltid hadde svart bh på meg, men at de likevel var forskjellig. så ba han me gjør øvelser...etter noen minutt sa jeg at jeg ville kle på meg og grep etter toppen min og da sa han "Hvorfor de?" Jeg svarte ikke og da spurte han videre "Fryser du" og jeg sm er en pyse svarte at jeg er en frostpist..... reagerte også på at når jeg skulle betale timen, så gravde han dypt og lenge i sin private lommebok etter vekslepenger... Dessuten kan han ta 4 pasienter i slengen. " 3 avvlukker med gardiner" og et "enerom" ved siden av kontoret. Fra gang to har jeg alltid fått enerommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...