Gå til innhold

Ultralyd og nakkefold


Gjest Lillelykke26

Anbefalte innlegg

Gjest Lillelykke26

Hei.. Jeg var på ultralyd for en uke siden ( var da litt over 12 uker på vei). Legen fant en nakkefold på fosteret på 2mm. Han ble litt sånn rar i ansiktet.. men sa det ikke var noe problem.. Men da jeg kom hjem, leste jeg på internett at 2mm ikke er så bra?? Kan det være tegn på Downs?? Håper du kan berolige meg!!! Tørr ikke ringe legen igjen... føler jeg maser om alt og ingenting hele tiden.. Hilsen Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt om jeg kan berolige deg....et lite fster skal elst ha helt flat nakke, uten fold....Hva de 2 mm betyr, det vet jeg ikke helt. Jeg ville kontaktet legen og spurt for det er uholdbart å gå slik å engste seg!! Dessuten, hadde det vært veldig alvorlig, så hadde han vel sagt det, tror du ikke?

Håper på det beste for deg. Husk at Downs skjer svært sjeldent, og hvis din sinatur sier noe om at du er 26 år, så tviler jeg veldig på at det er Downs, altså...

Go klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg kan berolige deg....et lite fster skal elst ha helt flat nakke, uten fold....Hva de 2 mm betyr, det vet jeg ikke helt. Jeg ville kontaktet legen og spurt for det er uholdbart å gå slik å engste seg!! Dessuten, hadde det vært veldig alvorlig, så hadde han vel sagt det, tror du ikke?

Håper på det beste for deg. Husk at Downs skjer svært sjeldent, og hvis din sinatur sier noe om at du er 26 år, så tviler jeg veldig på at det er Downs, altså...

Go klem!!

Fant denne:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/6468111

Her ser du at det ikke er grunn til bekymring egentlig. Nakkefold over 3 mm er ikke bra, men du ligger under det!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...