Gjest Drypperen Skrevet 11. juni 2001 Skrevet 11. juni 2001 Jeg er mand og har et problem som plager mig med jævne mellemrum. Efter jeg har ladet vandet, så kommer der efterdryp ned i mine undrbukser, som også lugter. kan det være tegn på blærebetændelse eller kan det være en urinvejsforsnævring? Hvad kan der være galt med mig? Jeg har ingen kønssygdomme, så vidt jeg ved. Tak for svarene. 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 13. juni 2001 Skrevet 13. juni 2001 Etterdrypp etter vannlatingen er det mange som har uten at man kan fine noen spesiell årsak til det. Du skriver ikke hvor gammel du er, men prostataforstørrelse kan gi slike symptomer - også forsnevring i urinrøret som du selv foreslår. Dersom kraften på urinstrålen er god, bør du forsøke å trene opp bekkenbunnen ved at du flere ganger om dagen forsøker å stramme alt du kan - på en måte som om du forsøke å trekke hele pungen inn i kroppen. - Du kan også forsøke å stryke langs urinrøret med en finger for å presse ut urinen som ligger i urinrøret. Dersom kraften på urinstrålen er dårlig, bør du bli nærmere undersøkt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.