Gå til innhold

Tanneverk!


Mistera

Anbefalte innlegg

OK, nå er gode råd veldig dyre, iallefall for meg...

Får ikke komme inn til tannlegen idag, men sitter her med tannverk 3 dag på rad.

Tannverken er så vond at jeg ikke har sovet inatt!

Noen som har noen glupe kjærring råd til å lette litt på smerten til jeg kommer til tannlegen? Tabletter som ibux og paracet har jeg gitt opp!

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

600 mg Ibux og 1000 mg Paracet i slengen. (men ikke over 1800 mg Ibux og 3000 mg Paracet i døgnet. Sjekk hos lege eller Felleskatalogen for dette, jeg er ikke 110% sikker på mengden!) Ellers har jeg dessverre ingen gode forslag. Ringe en annen tannlege og tigge om å komme inn i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 mg Ibux og 1000 mg Paracet i slengen. (men ikke over 1800 mg Ibux og 3000 mg Paracet i døgnet. Sjekk hos lege eller Felleskatalogen for dette, jeg er ikke 110% sikker på mengden!) Ellers har jeg dessverre ingen gode forslag. Ringe en annen tannlege og tigge om å komme inn i dag?

Syntes ikke det funker lengre, har no spist tabeltter over grensen de siste dagene...

har ringt rundt til alle tannleger i distriktet og EN hadde tid imorgen, og ikke før... om de da ikke får en avbestilling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det funker lengre, har no spist tabeltter over grensen de siste dagene...

har ringt rundt til alle tannleger i distriktet og EN hadde tid imorgen, og ikke før... om de da ikke får en avbestilling....

En tablett 6t00 mg Ibux + en tablett 500 mg paracet slår deg jo helt ut! Ikke to av mindre styrke, men en av hvert av de styrkene jeg nevner her. 600 mg er reseptpliktig så få tannlegen til å skrive ut det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det funker lengre, har no spist tabeltter over grensen de siste dagene...

har ringt rundt til alle tannleger i distriktet og EN hadde tid imorgen, og ikke før... om de da ikke får en avbestilling....

Ringe fastlegen og høre om de kan skrive ut noe sterkere mot smerten? Tannlegen kan forsåvidt også gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tablett 6t00 mg Ibux + en tablett 500 mg paracet slår deg jo helt ut! Ikke to av mindre styrke, men en av hvert av de styrkene jeg nevner her. 600 mg er reseptpliktig så få tannlegen til å skrive ut det til deg.

Bruker ibux 600mg til hodepine, så står på dette regelmessing...

tror faktisk tannen har gått til det stadiet at det ikke funker lengre rett å slett:( å ta smertestillende...

Sitter å venter på telefon fra fastlege nå... Så håper hun får ræva i gir for å si det sånn... hehe... tror imorgen er den første gang jeg "gleder" meg til å gå til tannlegenen... uten lystgass forøvrig... og det må være første gang på 10 år tror jeg:O

Takk for gode råd iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tablett 6t00 mg Ibux + en tablett 500 mg paracet slår deg jo helt ut! Ikke to av mindre styrke, men en av hvert av de styrkene jeg nevner her. 600 mg er reseptpliktig så få tannlegen til å skrive ut det til deg.

''En tablett 6t00 mg Ibux + en tablett 500 mg paracet slår deg jo helt ut!''

Det er ganske vanlig å kombinere disse mot smerter. Jeg bruker det mot menssmerter og ryggsmerter ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tar du tablettene i kombinasjon? Eneste som funker. 600 mg Ibux og 2 paracet, samtidig.

Jeg mener at det er 1800 mg Ibux i døgnet, men for nyopererte er det 2400, som jeg kan ta i perioder selv om jeg ikke er nyoperert. Paracet skal du ikke ta mer enn 3 ganger daglig, det vil ikke hjelpe, bare gjøre deg vondt.

Det er jo ikke gunstig og knaske piller, men så vondt som tannverk er, funker det for noen dager.

Så var det tannlegen da, håper du får time så raskt som mulig. Kjerringråd har jeg ikke.

*føler med deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

En tablett 6t00 mg Ibux + en tablett 500 mg paracet slår deg jo helt ut! Ikke to av mindre styrke, men en av hvert av de styrkene jeg nevner her. 600 mg er reseptpliktig så få tannlegen til å skrive ut det til deg.

''En tablett 6t00 mg Ibux + en tablett 500 mg paracet slår deg jo helt ut!''

Det slår ikke ut alle :o) Du hadde ikke merket på meg en gang om jeg hadde tatt den mengden + en paracet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Det jeg har brukt aa gjort ved skikkelig tannpine, er aa knuse en paracet til pulver, deretter tar jeg pulveret paa fingerern og presser den mot den tannen som gjoer vondt. Jeg gnir paraceten skikkelig rundt tanna.

Har du et stort hull, saa faa pulveret inni tanna ogsaa.

Min erfaring er at det funker, og smerten gir seg innen noen minutter-30 minutter.

Proev det! Du kan ikke gaa saann! Stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har brukt aa gjort ved skikkelig tannpine, er aa knuse en paracet til pulver, deretter tar jeg pulveret paa fingerern og presser den mot den tannen som gjoer vondt. Jeg gnir paraceten skikkelig rundt tanna.

Har du et stort hull, saa faa pulveret inni tanna ogsaa.

Min erfaring er at det funker, og smerten gir seg innen noen minutter-30 minutter.

Proev det! Du kan ikke gaa saann! Stakkars...

Dette skal jeg prøve med en enste gang... Har ikke hørt om den metoden før:)

har til og med vært inne på tanken med å legge tobakk oppi, da dette skal hjelpe en liten tid:S

Men ditt råd var mye bedre enn tobakk iallefall:)

Takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197964821' post='3754458]

Tar du tablettene i kombinasjon? Eneste som funker. 600 mg Ibux og 2 paracet, samtidig.

Jeg mener at det er 1800 mg Ibux i døgnet, men for nyopererte er det 2400, som jeg kan ta i perioder selv om jeg ikke er nyoperert. Paracet skal du ikke ta mer enn 3 ganger daglig, det vil ikke hjelpe, bare gjøre deg vondt.

Det er jo ikke gunstig og knaske piller, men så vondt som tannverk er, funker det for noen dager.

Så var det tannlegen da, håper du får time så raskt som mulig. Kjerringråd har jeg ikke.

*føler med deg*

Ja tar dem kombinert... Men det har slutta å funke og går heller utover magen for øyeblikket tror jeg...:(

men takk og lov så skal jeg til pers imorgen, da skal helvetet ut... vet tannlegen sikkert vil jeg skal rotfylle, men det kommer ikke på tale, er visdomstann så den er vel ikke noe å samle på vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Ja tar dem kombinert... Men det har slutta å funke og går heller utover magen for øyeblikket tror jeg...:(

men takk og lov så skal jeg til pers imorgen, da skal helvetet ut... vet tannlegen sikkert vil jeg skal rotfylle, men det kommer ikke på tale, er visdomstann så den er vel ikke noe å samle på vil jeg tro...

Du må spise noe når du tar Ibux, er sterkt for magen.

Jeg har trukket 3 visdomstenner, og skal ta den siste snart. Har ikke bruk for dem, og påkoster ikke masse penger på å fikse dem (de kommer opp med hull i).

Håper du holder ut til i morgen, du har virkelig min største medfølelse, for tannverk er j***** vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197965917' post='3754480]

Du må spise noe når du tar Ibux, er sterkt for magen.

Jeg har trukket 3 visdomstenner, og skal ta den siste snart. Har ikke bruk for dem, og påkoster ikke masse penger på å fikse dem (de kommer opp med hull i).

Håper du holder ut til i morgen, du har virkelig min største medfølelse, for tannverk er j***** vondt!

"(de kommer opp med hull i)"

Det er ikke nødvendigvis slik. Bare hvis det har vært passasje ned til tanna gjennom en åpning i tannkjøttet. Og det skjer ibalnt, de kan være trege med å komme helt opp.

Jeg har forøvrig alle mine i god behold. Men trakk 4 andre tenner i forbindelse med regulering da, så det er god plass til dem hos meg.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

"(de kommer opp med hull i)"

Det er ikke nødvendigvis slik. Bare hvis det har vært passasje ned til tanna gjennom en åpning i tannkjøttet. Og det skjer ibalnt, de kan være trege med å komme helt opp.

Jeg har forøvrig alle mine i god behold. Men trakk 4 andre tenner i forbindelse med regulering da, så det er god plass til dem hos meg.. :o)

Samme for meg hvordan det skjer, men jeg vil ikke ha dem ;o)

Den ene var det 6 (!) hull i, den trakk jeg som 17-åring, rett etter at den var kommet opp. Jeg har litt liten plass også, jeg røsker dem ut så snart de har kommet seg skikkelig opp.

Jeg steller og stuller med tennene mine, allikevel får jeg hull. Nå bruker jeg i tillegg medisiner som skader tennene *sukk* Så jeg er jevnlig hos tannlegen for å holde det ved like. Har trosset tannlegeskrekk (kom av kjefting pga hull, jeg var jo idiot som ikke pusset tenna i følge skoletannlegen, han hørte ikke på det øret at jeg faktisk pusset og spiste sunt). Nå er jeg og tannlegen min gode venner :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Dette skal jeg prøve med en enste gang... Har ikke hørt om den metoden før:)

har til og med vært inne på tanken med å legge tobakk oppi, da dette skal hjelpe en liten tid:S

Men ditt råd var mye bedre enn tobakk iallefall:)

Takk takk:)

Tobakk?Huff!:-D Men blir man desperat nok...tannverk kan vaere alldeles forferdelig vondt!

Lykke til! Gjerne si fra hvordan det gaar da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en ibux og en paracet? Det skal visstnok være mer effektivt enn å ta dem hver for seg.

Ellers får du bare ta en telefon til tannlegen og be om noe smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197966394' post='3754494]

Samme for meg hvordan det skjer, men jeg vil ikke ha dem ;o)

Den ene var det 6 (!) hull i, den trakk jeg som 17-åring, rett etter at den var kommet opp. Jeg har litt liten plass også, jeg røsker dem ut så snart de har kommet seg skikkelig opp.

Jeg steller og stuller med tennene mine, allikevel får jeg hull. Nå bruker jeg i tillegg medisiner som skader tennene *sukk* Så jeg er jevnlig hos tannlegen for å holde det ved like. Har trosset tannlegeskrekk (kom av kjefting pga hull, jeg var jo idiot som ikke pusset tenna i følge skoletannlegen, han hørte ikke på det øret at jeg faktisk pusset og spiste sunt). Nå er jeg og tannlegen min gode venner :o)

Så fint at du har funnet en ok tannlege :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...