Gå til innhold

Gamle avisoverskrifter


goss

Anbefalte innlegg

Har fått en sånn babybok der man skal fylle inn forskjellig informasjon om babyen sin. En av tingene er at man skal lime inn avisoverskrifter fra den dagen den ble født. Noen som veit hvordan jeg kan få tak i gamle avisoverskrifter (1.des)? Har f.eks vg.no eller dagbladet.no gamle saker på nett? (I så fall skriver jeg de bare inn i stedet for å lime), fant ikke noe sånn.. Evt noen som har en avis fra 1.des som kan gi meg hovedoppslagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Fleste store nettaviser har jo arkiv tilbake flere år i tid, og mener du 1 desember så er jo det ganske nylig.

Men spørsmål er om det er mulig å finne bare de fra den datoen?

Forresten, du kan jo bruke sider på nett hvor du skrive inn dato og får da overskrifter om ting som har hendt, kjente personer som har bursdag og om den datoen er høytid i noen land: http://www.reference.com/thisday/

ffinner sikkert flere sider om du leter, jeg google "on this day" og fant denne... "on this day in history" er sikkert en bedre frase å søke på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fra den dagen den ble født''

Bare et tips: Hvis du tar avispverskrifter fra dagen _etter_, viser du hendelser som skjedde på selve fødselsdagen.

Vedr tips til hvor man kan lete: Spør noen som resirkulerer avisene sine - de burde ha noen liggende fra så kort tid tilbake;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo, er det jo bare å dra ned til Dagbladet eller Aftenposten, så får du bla i aviser (som er satt i perm) fra 1-2 år tilbake. Eldre aviser (mange, mange år tilbake) har de på microfish, jeg har selv fått sittet og bladd i dem oppe på et eget rom en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring avisen og be om et eksemplar. Det gjorde jeg til barn nr 2 her i huset. De sendte den i posten til meg. Det var en lokalavis da, ikke VG eller Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...