Gå til innhold

Nye tenner

Anbefalte innlegg

lissi1365380351

Jeg synes selv jeg har ganske så stygge tenner,gule,slitte og slett ikke noe særlig pene,og nå har jeg en drøm om å kjøpe meg nye.

Rette, fine, hvite tenner,klart jeg kunne prøvd å bleke de men emaljen er såpass slitt på tyggeflatene og der vil de jo uansett ikke bli hvite igjen,dessuten har jeg prøvd det såvidt tidligere og det iste noe helt for jæv. så det tror jeg ikke blir noen suksess uansett.

Noen som vet hvordan dette er?

Hva det evt.koster?

Hvor lang tid?

Hvor mange tenner som evt.må tas?

Mine tenner er jo ikke de værste,men jeg har så lyst å fikse på de og hvorfor ikke,har forresten(tror jeg)brukbare jeksler,har hatt en haug med hull, men de funker.

ellers har jeg trekt to,nest bakerst på samme side både oppe og nede+en bro oppe(eller noe sånt,husker ikke hva det het).

noen som vet hvordan det er å få gjort dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294347-nye-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan trekke ut tenner og få skrudd inn nye, men det er vondt, risikabelt og svindyrt. Du finner neppe noen tannlege som vil gjøre det på tenner som er OK, det er for dem med veldig dårlige (eller ingen) tenner.

Men det er mer vanlig å sette på "caps" utenpå dine egne tenner. Da får du sikkert perfekt perlerad. Men sjekke med tannlegen om mulighetene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294347-nye-tenner/#findComment-2372223
Del på andre sider

Jeg holder på med en seksårsjeksel nå. Jeg har dårlig emalje på alle fire seksårsjeksler, og den ene ble for en tid siden så skadd at det bare var å trekke den.

Sa jeg "bare" forresten? Tannen smuldret opp i masse småbiter, og tannlegen måtte bore seg ned i tannbenet og ta den ut bit for bit. Takk og pris for lystgass.

For noen uker siden ble jeg operert, og fikk skrudd en stift ned i tannbenet. Masse bedøvelse, så det var ikke vondt. Nå skal jeg snart ta avstøpninger, og få laget en kunstig tann som skrus fast i stiften.

Du vil ikke dette hvis du ikke må. Og prisen? 18000 for én tann. Heldigvis får jeg det dekket av trygdekontoret, på grunn av emaljefeilen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294347-nye-tenner/#findComment-2372233
Del på andre sider

lissi1365380351

Man kan trekke ut tenner og få skrudd inn nye, men det er vondt, risikabelt og svindyrt. Du finner neppe noen tannlege som vil gjøre det på tenner som er OK, det er for dem med veldig dårlige (eller ingen) tenner.

Men det er mer vanlig å sette på "caps" utenpå dine egne tenner. Da får du sikkert perfekt perlerad. Men sjekke med tannlegen om mulighetene.

Tenkte ikke på å trekke de ut,men sette på nye.

skallfasetter tror jeg det heter.

T

ror nok ikke tannlegen hadde trukket mine nei,de fleste der fremme er jo uten hull og og forholdsvis grei.

Vet det er mange som har det mye værre enn meg,uten tenner og med diverse tannkjøttsykdommer,dette med meg er nok mer kosmetisk.

Men det er klart det koster,men det blir jo evt.en prioritering,jeg tror bare jeg vil det,vi får se hva som skjer.

Lurer bare på om noen har gjort det og om priser,og evt hvordan det er,hvor holdbart og sånt.

Kr.18.000 for en tann,vel da tror jeg rett og slett jeg kan glemme det,men det var jo på stift,antar det som jeg er ute etter ikke er så kostbart,ja,ja gud vet,det er jo grisedyrt å gå til tannlegen.

Huff,huff synes det er ille at prisene skal være så høye(tenker nå på vanlig tannbehandling),alle trenger jo tenner,både fattig og rik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294347-nye-tenner/#findComment-2372256
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...