Gå til innhold

Hvordan funker egentlig det der med mp3?


Gjest haifa

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvordan man får musikk inn på den lille dingsen? Må man på nett og laste ned, og koster det noe?

Hvilke nettsider er de vitigste i såfall..?

Ja, jeg har ikke mp3 og vet knapt hva det er - derfr spør jeg så ikke mobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Lovlig sett kan du kjøpe sanger for å laste ned. Alternativet er å installere et ulovlig nedlastingsprogram, det er vel det de fleste gjør tror jeg. Selv har jeg også konvertert mange av CDene mine til mp3 på PCn.

Min mp3-spiller plugger jeg bare rett i USB-porten i PCn og laster over direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass nybegynner i mp3-verdenen selv at jeg hittil ikke har lastet ned NOE.

Det jeg gjør, er følgende (enkel forklaring uten bruk av vanskelige ord, forhåpentligvis, fordi jeg ikke kan dem selv*S*)

Setter de vanlige CD-platene mine inn i PC'en, en etter en, og kopierer over de sangene jeg liker best til PC'en. Da ligger de som musikkfiler på PC'en, akkurat som man har word-filer, bilder, pdf osv osv.

Senere kan man kopiere over utvalgte musikkfiler til mp3-spilleren. Mp3'en har en sånn USB-dings som man bare setter rett inni PC'en, og så kan man klikke og dra el lign for å kopiere over musikkfilene fra PC til mp3.

Slik kopiering av CD'er funker ikke hvis det er kopisperre på, men det har ikke alle, og ihvertfall ikke de CD'ene som er noen få år gamle.

Senere kan du fjerne og legge til nye filer på samme måte.

Jeg antar at når du laster ned fra nettet (og her oppfordrer jeg deg til å gjøre det lovlig ved å betale for det! *S*), så lagrer du dem på PC'en og kopierere over til mp3-spilleren på samme vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Du har fått gode svar her, så jeg tenkte bare jeg skulle legge til at mp3 er et fil-format, ikke en dings :)

Du kan f.eks ha en mp3-spiller, eller en cd med mp3-filer på - men ingen mp3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovlig sett kan du kjøpe sanger for å laste ned. Alternativet er å installere et ulovlig nedlastingsprogram, det er vel det de fleste gjør tror jeg. Selv har jeg også konvertert mange av CDene mine til mp3 på PCn.

Min mp3-spiller plugger jeg bare rett i USB-porten i PCn og laster over direkte.

Tusen takk alle sammen!! Kjekt å vite litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...