Gå til innhold

Hasjrøyking og leverfunksjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har over en tid nytet hasj. I senere tid ble dette påvist ved leverprøver, tatt hos min primærlege. Jeg ble spurt om jeg nytet fast alkohol, eller hadde vært i nærheten av løsningmidler. Ingen av delene er aktuelle for meg, men hasj er mest sansynlig syndebukken her.

Kan man virkelig få leverskader av hasj? I så fall, er det vel ingen begrensning for ulike skader man kan få i kroppen? Hasj/TCP kan vel også påvirke stoffskiftet, og en rekke andre funksjoner?

Jeg ble så skremt, at jeg har bestemt meg for å kutte all røyking av hasj.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29436-hasjr%C3%B8yking-og-leverfunksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg synes det er bra at du har bestemt deg for å kutte ut hasj. Det reduserer de mentale funksjonene, gjør en seinere og mer likeglad. Stoffet sitter svært lenge i kroppen, og mange innbiller seg at de ikke er blitt avhengige fordi det kan gå dager og av og til uker før de MÅ ha mer.

Men leverskader kjenner jeg ikke til at hasj gir. Bortsett fra de psykiske vikrningene, er det først og fremst lungene hasjrøyking kan være skadelig for.

• 4 uker senere...
Gjest Smoker

Jeg synes det er bra at du har bestemt deg for å kutte ut hasj. Det reduserer de mentale funksjonene, gjør en seinere og mer likeglad. Stoffet sitter svært lenge i kroppen, og mange innbiller seg at de ikke er blitt avhengige fordi det kan gå dager og av og til uker før de MÅ ha mer.

Men leverskader kjenner jeg ikke til at hasj gir. Bortsett fra de psykiske vikrningene, er det først og fremst lungene hasjrøyking kan være skadelig for.

Og du kaller deg lege. Det du skrev i det innlegget der stemmer jo ikke…

Det med lungene – det er det jo nikotinen som står for. Og det at det kan gå måneder før man MÅ ha mer…. Det er faktisk det første stedet jeg leser om det. Hasj er i ferd med å bli et allment akseptert rusmiddel i store deler av Verden – typisk en norsk fyr (du har sikkert vært innom staten) å spre rundt seg med slik propaganda…. La andre få ha det hyggeligere enn deg selv – ikke last andre for ditt eget miserable liv….

Smoker

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Og du kaller deg lege. Det du skrev i det innlegget der stemmer jo ikke…

Det med lungene – det er det jo nikotinen som står for. Og det at det kan gå måneder før man MÅ ha mer…. Det er faktisk det første stedet jeg leser om det. Hasj er i ferd med å bli et allment akseptert rusmiddel i store deler av Verden – typisk en norsk fyr (du har sikkert vært innom staten) å spre rundt seg med slik propaganda…. La andre få ha det hyggeligere enn deg selv – ikke last andre for ditt eget miserable liv….

Smoker

De skadelige virkningen av tobaksrøyk på lungene gjelder både vanlige sigaretter og hasj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...